Ovestappen naar Friso 2; hoe?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Bruinoogje, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bruinoogje

17 nov 2011
    99
    0
    0
    Lukas is nu 7,5 maand en drinkt nu nog Friso 1, maar ik denk dat het nu wel tijd is om over te gaan naar Friso 2.

Hoe zit dat qua hoeveelheden? Ik heb namelijk gehoord dat ze dan langer verzadigt zijn.
    Moet je gewoon hetzelfde doen als met Friso 1 en gewoon kijken wanneer hij weer wil? Hij krijgt er Johannesbroodpitmeel doorheen.

Hij drinkt nu ongeveer:
    06:00 papje ( Friso 1 met Bambix fijne granen)
    11:00 flesje Friso 1 ; 180/6
    Tussendoor fruithapje / of een hele banaan
    15:00 flesje Friso 1 ; 180/6
    Tussendoor groentehapje
    19:00 flesje Friso 1 ; 180/6

Daarna naar bed en dan maak ik hem rond 23:00 wakker voor een papfles Friso 1 met rijstebloem.

Hoe kan ik dit laten overgaan naar Friso 2? En dan met óf zonder Johannesbroodpitmeel?

Ik hoor het graag!!!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Tussen de 6-8 maanden is het advies gemiddeld 700-800 ml opvolgmelk te geven, per 24 uur. Opvolgmelk is geconcentreeder dan de zuigelingemelk en zorgt daardoor voor wat meer verzadiging per 100 ml. Voor de overgang kun je nr 1 en nr 2 even met elkaar mengen. Tussen 8-10 maanden kun je gemiddeld nog 600 ml opvolgmelk geven.
    Voor nu kun je nog 4 flessen van 200 ml geven (of 3 flessen van 235 ml).
    Wat is de reden dat je er johannesbroodpitmeel aan toevoegt? Als dit bv voor spugen is kun je kijken of dit nu al beter gaat zonder dat je het eraan toevoegt, mocht het nog nodig zijn is het geen probleem om dit te blijven geven.
    Mogelijk dat je straks in de loop van de ochtend wat fruit kunt geven, tussen 6-11 uur, waardoor het 11 uur flesje naar de lunch gaat, dan in de middag wat fruit, warme maaltijd en dan voor het slapen gaan nog wat melk.
    Groetjes Angelique

3. Bruinoogje

17 nov 2011
    99
    0
    0
    #3 Bruinoogje, 5 dec 2012
    Laatst bewerkt: 5 dec 2012
    Hij krijgt er johannesbroodpitmeel doorheen zodat het ietsje dikker is en hij dan wat langer over z'n fles doet. Ook met speen 3 heeft hij z'n fles erg snel leeg. Sterke jongen. :)
    Met Friso 2 zonder JBPM proberen?

En een goeie tip om het fruithapje tussendoor te geven, Zodat het flesje naar de lunch gaat. Zou leuk zijn als dat lukt!
    Moet hij dan tussendoor nog extra drinken?

Hoeveel schepjes melk kan ik dan aan 200 ml toevoegen? Ook 6?

Ben blij met de tips!

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Je kunt inderdaad kijken hoe het gaat zonder johannesbroodpitmeel. Doordat het dan minder dik wordt is het wel fijn om dan evt een speen met een kleiner gaatje te nemen, zodat hij wel 15-20 minuten over de voeding kan doen. Als je tussen 0,5-1 liter aan vocht (inclusief melk) geeft is het goed hoor. Tussendoor kun je wat water of rooibosthee geeft.
    200 ml voeding is 180 ml water met 6 schepjes voeding inderdaad.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina