Wij gaan in juni ook 10 uur vliegen met een peuter van bijna 4 en een dreumes van dan 17 mnd. We blijven gewoon rustig en laten het op ons afkomen.
Hallo meiden, bedankt voor jullie reacties, ik zou nog even laten weten hoe het gegaan is.. het is echt super gegaan! tijdens de heenreis heeft hij in het babybedje geslapen.. (hij was eigenlijk iets te groot, maar met opgetrokken beentjes op zijn zij was het prima te doen) en moesten we hem zelfs wakker maken voor de landing! ook tijdens de vakantie is het super gegaan.. ondanks de 38 graden die het was.. en de andere indrukken etc etc.. moet er wel even bijzeggen voor de mensen die net zoals ik zo naief zijn om te denken dat een babybedje een babybedje is.. het bedje was zo hoog dat mannetje als hij stond tot aan zijn middel het bedje had.. hij kon er dus zo uitklimmen en we hebben alle meubels moeten verschuiven, ook tafels rechtop gezet zodat we iig de nacht rustig konden slapen en we wisten dat hij er niet uitkon of iig op bed zou belanden.. het schijnt in alle hotels normaal te zijn.. op de terugvlucht was het iets lastiger omdat er geen bbbedje was, maar we kregen wel een stoel.. hij kon er maar moeilijk inslaap komen en werd midden in de vluch wakker en krijsde het even uit.. aj, iedereen werd wakker in een straak van 10 stoelen na wat keuvelen en zwaaien hem gedwongen neergelegd en heeft hij een uur gemimmelt.. daarna is hij in slaapgevallen tot de landing.. dus op zich is alles super verlopen! we zijn super trots op hem en we zullen volgende keer zeker niet meer zo nerveus zijn.. go with the flow is het beste medicijn!
Elegance, fijn dat het zo goed is gegaan. Wij hebben met onze dochters ook gereisd in Turkije en Marokko en is echt te grappig om te zien met wat voor een ´babybedjes´ ze komen aanzetten. In internationale 4 sterren hotels gietijzeren schommelwieg met een rand van maximaal 20 centimeter erg veilig, of een houten spijlen bedje met spijlen waar het hoofd tussen past , of een normaal uitziend campingbedje en dan de lakentjes aan het matras vastgezet met kopspelden . Ik heb mijn dochters vaak een bedje op de grond gemaakt van dubbelgevouwen dekens was nog het veiligste Ik heb ook mijn oudste dochter van toen 1 jaar een keer een bedje in onze (open) koffer gemaakt.