Volgens mij vanaf het moment dat je kindje goed zelf kan zitten en 'schokbestendig' is, zeg maar. Dat dus niet het hoofdje meer alle kanten op gaat op een hobbelige weg enzo. Daar heb je met die plastic wieltjes natuurlijk snel last van!
Ik had er eentje bij 10 maanden. Maar dat was een erg goedkope, en gaf weinig steun. Hij kon in de gewone kinderwagen prima zitten, maar in die buggy echt niet. Dat heeft nog een maand of 2 geduurd denk ik. Dus als je zo'n goedkopie bedoelt, zonder steun in de zitting, dan zeg ik een jaar
Wij hebben pas net een buggy gekocht (14 mnd) een Zapp. Onze dochter zit er prima in. Ik denk dat het vanaf een jaar goed kan. Kleine kindjes "hangen" altijd zo in een buggy.
wij hadden de chicco lite way buggy deze kan al vanaf 0 maand, maar zoonlief zat er zo rond de 4,5 maand in.
je klinkt heel stellig, hoe kom je daar bij, want zoals met al die dingen kun je daar niet een leeftijd op zetten hoor. Het is per kindje afhankelijk. Ik geloof ook niet in leeftijden die op gebruiksaanwijzingen staan, die kennen jouw kindje niet. Ik zou goed kijken of je kindje er fatsoenlijk recht in blijft zitten en of het zichzelf corrigeert bij een hobbel en met bochten nemen. Als het echt zo'n goedkope is zonder steun zou ik het voor een jaar niet aanraden, of je kindje moet al heel stevig zitten enz. Mijn dochter zat met 9,5 maand, maar ik vond de buggy (en heb een stevige: een titanium breeze) pas met een jaar geschikt.