wanneer mag een gewone buggy?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kimmm, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmm

Kimmm Actief lid

14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    dus niet die van de kinderwagen maar zo'n simpele zonder vering met hard plasticen wieltjes?

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Volgens mij vanaf het moment dat je kindje goed zelf kan zitten en 'schokbestendig' is, zeg maar. Dat dus niet het hoofdje meer alle kanten op gaat op een hobbelige weg enzo. Daar heb je met die plastic wieltjes natuurlijk snel last van!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik had er eentje bij 10 maanden. Maar dat was een erg goedkope, en gaf weinig steun. Hij kon in de gewone kinderwagen prima zitten, maar in die buggy echt niet. Dat heeft nog een maand of 2 geduurd denk ik. Dus als je zo'n goedkopie bedoelt, zonder steun in de zitting, dan zeg ik een jaar ;)

4. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wij hebben pas net een buggy gekocht (14 mnd) een Zapp. Onze dochter zit er prima in. Ik denk dat het vanaf een jaar goed kan. Kleine kindjes "hangen" altijd zo in een buggy.

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wij hadden de chicco lite way buggy deze kan al vanaf 0 maand, maar zoonlief zat er zo rond de 4,5 maand in.

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    met 9 maanden.

7. tulip

tulip Niet meer actief

je klinkt heel stellig, hoe kom je daar bij, want zoals met al die dingen kun je daar niet een leeftijd op zetten hoor.
    Het is per kindje afhankelijk. Ik geloof ook niet in leeftijden die op gebruiksaanwijzingen staan, die kennen jouw kindje niet.

Ik zou goed kijken of je kindje er fatsoenlijk recht in blijft zitten en of het zichzelf corrigeert bij een hobbel en met bochten nemen.
    Als het echt zo'n goedkope is zonder steun zou ik het voor een jaar niet aanraden, of je kindje moet al heel stevig zitten enz. Mijn dochter zat met 9,5 maand, maar ik vond de buggy (en heb een stevige: een titanium breeze) pas met een jaar geschikt.

Deel Deze Pagina