hier gaat altijd het advies te ronde om je kindje bij de eerste moheidssignalen op bed te leggen, op zich prima... Maar ik kwam er bij toeval achter dat onze kleine veel beter ennlanger slaapt als je hem NIET meteen op bed legt bij de eerste signalen. Deden we dat wel dan sliep hij 3 x een half uur. Houd ik hem wat langer op slaapt hij ineens wel bijna 2 uur Vandaag werd hij pas om 8 uur wakker en ik zag rond 11 uur de eerste signalen, hij was verdr nog wel vrolijk. Ik heb hem om kwart voor 12 de fles gegeven en om kwart over 12 sliep hij, tot 2 uur!!! Toen van half 5 tot 5 nog eennhalf uurtje laten slapen en hij is van 5 tot 7 helemaal vrolijk geweest (normaal begon hij al tegenndenslap te vechten rond half 6) dus dit is veeeel prettiger voor hem. Ik wilde het even met jullie delen als tip voor de moeders die met het zelfde zitten. Wie weet dat dit voor jullie kindje ook werkt?!?
Mmm...misschien eens kijken of dit werkt, hier leg ik haar ook plat bij de eerste signalen...30 min later is ze weer wakker.. Ach...niet geschoten is altijd mis toch?
Bij ons sliep ze rond die leeftijd toch echt nog wel 3x per dag hoor. Pas sinds kort over op 1 slaapje van 3 uur gemiddeld.
Mijn ventje heeft vaste slaaptijden en dat werkt perfect. Als ik hem inderdaad ook eerder op bed leg dan slaapt hij heel kort en wil hij op andere tijden niet meer slapen, dus ik herken het zeker!
Qua slaapjes lopen we gelijk haha... Ook hier 3 mini slapen op een dag als we geluk hadden. Nu krijgt hij rond 730 zijn fles, dan uurtje op, dan gaat ie half uurtje tukken.....en dan na de fles van 1200 naar bed, en hij heeft nu 4 keer 2,5 uur geslapen achter elkaar!! Behalve vandaag, toen was het maar een uur.. Punt is daarna wil hij niet meer. En dan is het vanaf 1600 lastig, hij wordt dan moe. Dat kan ik overbruggen met wandelen of badderen...
Is het een idee om het slaapje na de fles van 12 uur iets te rekken? Dan wordt hij als het goed is later wakker, sowiso omdat hij later naar bed ging maar misschien slaapt hij ok langer omdat hij moeier is en rek je het dan wel tot de laatste fles....
Als je kinjde diendrie slaapjes lekker tukt en het daar goed op doet is er ok niks aan de hand natuurlijk. Ik ben dit puur gaan doen omdat hij 3 korte tukjes maakt en daar dus eigenlijk niets aan heeft (snel weer moe)
Wat zijn de slaaptijden bij jou? Ik denk dat de tijden wel zullen veranderen dagelijks. Als hij bijv. Eerder wakker is sochtends dan zal hij ook eerder weer naar bed moeten. Hoe doe jij dat? Of is jouw kindje altijd op dezelfde tijd wakker sochtends?
Hier leg ik haar ook niet bij de eerste signalen op bed, zodra ze gaat jengelen wordt het tijd om haar er in te leggen. Slaapjes wisselt qua duur, ze slaapt meestal 4-5 uur, soms dagen dat ze steeds een uur slaapt en als ze dan al vroeg wakker is, ligt ze er soms 4x in. Vandaag bij de oppas 2 lange slaapjes gedaan.
Ja vind ik ook. Daarbij, als ze zo kort slapen drie keer, dan is niet dat ik dat wil ....zou graag willen dat hij drie keer lekker lang zou slapen, dat zou hier idd met voeidngen beter uitkomen. Ja klopt idd Justy, van het weekend kreeg hij de fles rond half 1, ging rond kwart voor 1 naar bed en werd 1500 wakker. Das nog lang naar 1800 toe (3e fles en bedtijd) maar beter vol te houden dan vanaf bv 1400. Zou mooi zijn als hij tussen 1600 en 1730 zou slapen. Dan zou hij mooi kunnen rekken tot 1900 met die derde fles.
Ja dat zou idd mooi zijn. Helaas werken ze daar dan net niet aan mee... Hhaha. Ik had ook nooit verwacht dat hij van half 5 tot 5 nog zou slaoen maar dat is toch gelukt. Ach we blijven gewoon rommelen en proberen tot we een schema hebben dat t fijnst voor omze kleine is toch?
Met die leeftijd sliep ze hier gewoon wanneer ze moe was. Alleen savonds een ritueeltje maar verder laat ik de natuur zn gang gaan hoor bij zon ukkie.... tijd zat nog voor schema's en al die dingen...
Dat was dus ook mijn gedachte.... Maar als blijkt dat je je kindje daar niet mee helpt, en met wat rekken zodat hij lekker echt even kan slapen tja wat doe je dan? Ik ga voor t laatste
Helemaal mee eens! Vooral in de ochtend gaapt mijn meisje soms flink en heeft ze van die kleine minidipjes (ze is nu 15 mnd, maar ik hbe het la zo gedaan sinds ze een maand of 5 a 6 is). Maar met een paar stukjes banaan achter de kiezen en soms even lekker in de wagen hangen en een stukje buiten lopen gaat ze vervolgens weer als een speer. Als ik haar steeds op bed zou leggen dan zou ze nog steeds 3x per dag slapen en dan nooit meer dan 10 minuten. Vooral in de ochtend of net na een slaapje is het volgens mij vrij normaal om af en toen nog even een beetje te gapen. Ik gaap zelf 's ochtends ook wat af, zelfs als ik al dagenlang netjes 7 uur heb geslapen...
Maar zijn het dan echt al de moeheidssignalen waar je eerst op reageerde? Of is het bijvoorbeeld "verveling" of geen idee, maar niet echt moe zijn? Want als ik hier een signaal negeerde dan was ze binnen 10 minuten aan het huilen en echt te moe. Maar dat was pas bij het oogjes wrijven bijvoorbeeld. Gapen doet ze best vaak. Inmiddels zie ik het doordat ze rode oograndjes krijgt, maar zijn de signalen helemaal niet goed meer te merken.
Hier ook tot 2 uur wakker na de voeding. De tip van TS ga ik zeker proberen! Wat ik hier ook duidelijk merk is als ze slaap heeft: kleine pupillen! Misschien ook een herkenningspunt of een aandachtspunt?
Hier dus niet (dat van dat signaal negeren en binnen 10 minuten huilen) anders dan had ik dat rekken natuurlijk niet gedaan.... lijkt me logisch. Hier ook vaak gapen maar dat zie ik nog niet echt als moeheidssignalen, dat doe ik ook weleens... Maar bij oogjes wrijven en aan het oortje zitten zijn wel moeheidssignalen. En hij is dan ook wel moe want hij slaapt vaak binnen 5 minuten maar blijkbaar niet moe genoeg om een langere tuk te maken.
Dat is een goeie! Zal ik eens op letten. Als hij erg moe is en dat is vooral savonds krijgt hij ook een beetje rode oogjes. Savonds hoef ik het overigens niet te lang te rekken want dan wordt er wel gehuild. Maar overdag dus niet dus dat is voor mij een teken dat hij in ieder geval nog niet zo moe is dat hij zich er rot door voelt (en dus gaat huilen). Nu ligt hij te slapen en ik denk dat hij over 10 minuutjes wakker wordt. Dan gaat hij vanmiddag rond 2 uur weer (hopelijk tot 4) zo een beetje en dan is dat zn laatste slaapje. Gisteren geen ochtend slaapje gehad dus om 12 uur op bed gedaan en toen nog even van half 5 tot 5. Zo zal het iedere dag weer anders zijn, maar dat geeft niet! Als hij maar even lekker een lange tuk maakt en goed uit kan rusten! Dan is hij savonds tot 7 uur gewoon helemaal gezellig en vrolijk! Blijkbaar werken twee slaapjes op een dag beter voor hem nu hij wat ouder geworden is. En zo blijft het veranderen
Ik denk een actieve spurt want na de prikjes was het 1 1/2 dag slapen slapen en slapen. Daarna 1 1/2 dag wakker geweest en het lijkt nu weer recht te trekken.