Bij mij zijn ze er niet lang geweest. Om 07.00u begonnen de weeen en braken de vliezen. Ze is toen om 11.00u en om 23.00u even geweest. De volgende ochtend ben ik naar het zkh gegaan. De vlk ging niet mee. Dus in het zkh weer een ander. En die kwam eigenlijk alleen af en toe binnenlopen. Toen ik moest gaan persen is er wel steeds iemand bij geweest. Maar na het hechten waren ze allemaal zo weer weg. Moet zeggen dat ik het wel lekker vond zo. Gewoon met zijn tweetjes.
Bij mij zijn ze er ongeveer 2 uur bij geweest. Ze kwam rond half 7 aan bij ons thuis, toen snel naar ziekenhuis gereden (had al 8cm ontsluiting) en toen wisselde de vk's van dienst in het ziekenhuis bij aankomst, daar kon ik gelijk persen en half 9 werd onze dochter geboren. Na het hechten was ze inderdaad snel weg. Zelf had ik een goede bevalling en ik had er niet langer iemand bij hoeven hebben. Maar ben erg blij dat ze maatregelen gaan nemen naar aanleiding van die hoge sterftecijfers. Dus als dit er al 1 is, dan is dat al een stap in de goede richting.
Je vindt ook best wel dingen hoor die je kan doen, maar in dit gezin was het zo dat de kraamvrouw nadrukkelijk vroeg of ik niet heen en weer wou lopen op de bovenverdieping, aangezien ze de weeen heel moeilijk kon opvangen, en zich er echt op moest concentreren. Dus dan geef je daar gehoor aan
er is al een tekort aan personeel dat wordt zo alleen nog maar hopelozer. je ziet het al aan het beknibbelen op de kraamperiode. zullen ze toch meer arbeidskrachten moeten optrommelen. en meer geld ervoor beschikbaar moeten maken dus.