5 maanden en nog steeds "spugen"

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Nadia77, 24 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Timo is nooit een echte spuger geweest, maar heeft wel vanaf de geboorte elke keer na de voeding iets teruggegeven (mondjes vol). We zijn op een gegeven moment overgestapt op Omneo van Nutrilon, dat hielp een beetje. Wat ik hoopte was dat dat op een gegeven moment minder zou worden, maar hij doet het nog steeds en de laatste tijd speelt ie alleen nog maar op zijn buik, en geeft nog vaker mondjes terug dan in het begin. Zou het inderdaad door het spelen op de buik kunnen komen? En is het normaal dat een baby van 5 maanden nog steeds "spuugt" (tussen aanhalingsteken omdat het nooit veel is, wel vaak).

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik vraag me dit ook af.
    Vlgs mij is het wel normaal en gebruikelijk hoor.
    mijn zoontje gaf nooit wat op, maar op een gegeven moment toen hij met een maand of 2 grotere flessen kreeg gaf hij af en toe een mondje op (dus niet het echte spugen bij reflux). We zijn toen gestart met nutriton in lage hoeveelheid en dit hielp goed. Nu ben ik weer afgebouwd omdat ik dacht dat het inmiddels wel zou kunnen, ook omdat ie nu gewend is aan grotere hoeveelheden. Maar ook al wacht ik even na de voeding met hem te laten spelen, rechtop houden, even in een wipstoeltje het eten laten zakken... ook al is het een half uur na de voeding, zodra hij op zn buik draait en zo gaat spelen komt er toch steeds nog wat uit.
    Ik vraag me af of het veel kwaad kan (ik denk het niet). Het zijn steeds mondjes, geen hele golven ofzo.
    Ook vraag ik me af hoe lang dit nog blijft en of ik niet weer terug moet naar de nutriton. Ik denk het eigenlijk van niet aangezien het niet zo veel is wat ie spuugt. Tis alleen wel jammer van zijn kleding, speelkleed, mamma's kleding, het tapijt enz... :)

3. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Hier hetzelfde inderdaad, het maakt niet uit wat ik doe, uiteindelijk komt het eruit met alle gevolgen voor speelkleed, mijn kleding, zijn kleding, zijn haar ;)

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Is heel normaal hoor, je kindje wordt steeds actiever en het maagklepje sluit nog niet goed. Hier was het met 10 maanden ineens over, maar het kan tot een jaar, soms langer duren.
    Kijk maar naar jezelf, drink maar eens veel en buk dan, dan komt het ook omhoog.

5. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Hier is het spugen vanzelf gestopt vanaf een maand of 8. Mijn zoontje spuugde ook nooit veel, maar wel vaak. Komt goed; echt waar!

6. Nance83

Nance83 Actief lid

10 apr 2008
    190
    0
    0
    mijn meiddie spuugde ook heel veel. ondanks de omneo zijn het toen gaan indikken maar nog steeds. ben toen naar friso comfort gegaan en hier doet ze het stukken beter op. maar sinds ze gaat draaien en dus ook veel op buik ligt gebeurt het weer wat vaker. maar ik ben blij dat ik overgestapt ben naar friso

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Is heel normaal. Tot 1 jaar kunnen ze spugen, want dan sluit over het algemeen het maagklepje volledig. Mijn zoontje spuugde tot dik 8 maanden. Vooral idd als hij op zijn buik lag. Hij spuugde alles, melk en vaste voeding.

Deel Deze Pagina