Nova krijgt nog 5 voedingen op een dag. Volgens mij heeft ze dat ook nog echt nodig. Ze krijgt 5 keer 190cc. Ze weegt ongeveer 6400 gram. Nou was ik een tijdje terug al heel blij als ze tot 7 uur 's ochtends sliep zodat onze tijden 7-11-15-19-23 waren. Een heel mooi schema vond ik zelf. Nu heeft ze het uitslapen ontdekt.... vanmorgen werd ze pas om half 9 wakker zodat ze dus pas om 9 uur aan d'r fles zat. Daarna heeft ze weer tot 13 uur geslapen. Zo raakt het dus best in de war en kom ik nooit op 5 flessen uit. Hoe doen jullie dit?
als ze dit ritme aanhoud zit je op 4 flessen per dag wat heel mooi is hoor, zolang ze het zelf maar aangeeft....dan zit je op 800 ml per dag...niks mis mee... Zoë heeft ook wel eens (vooral in het weekend) dagen dat ze maar 4 flessen krijgt omdat ik haar in het weekend laat liggen, en doordeweeks zelf pak om half 6 - 6 uur (ivm kinderen die naar school moeten en hier de wekker om half 6 gaat).... doordeweeks zit ze aan 5 flessen, en krijgt de laatste zo rond een uur of half 9 - 9 uur...er zit gemiddeld om en nabij 4 uur tussen voor ze "roept" ik was vorige week op het cb en toen vertelde de cb arts me dat ze wel "terug" mocht naar 4 flessen, toen heb ik haar verteld, dat ze 4 flessen krijgt zodra ik zelf het idee heb dat ze naar 4 flessen wil en ze de 5e niet meer nodig heeft, maar zolang zij deze nodig heeft, krijgt ze die gewoon van me... die van jou laat er nu zelf zo 5 uur tussen zitten, dus zul je ongetwijfeld op 4 flessen uit gaan komen...als je bang bent dat ze te weinig binnen krijgt maar niet meer flessen wil omdat de tijdstippen te lang zijn om aan die 5 te komen, kun je de flessen nog niets ophogen, bijv. naar 220... gr.smoekie
Laat haar het lekker aangeven en geniet van het uitslapen! Als zij het aangeeft kan het zijn dat je de ene dag op 4 en de andere dag op 5 flessen uitkomt. Niet erg, kan heel goed.
Ik voed altijd op schema en niet op verzoek en heb dezelfde tijden als jou. Mijn dochtertje is ook bijna 4 maanden. Ik heb vandaag de tijden een uurtje verlengd naar 8.00-12.00-16.00 en geef haar vanavond voor het eerst de laatste fles om 20 uur. Ben benieuwd of ze dan ook gaat doorslapen. En als ze 's ochtends nog slaapt om 8 uur maak ik haar wel altijd wakker.
Omdat ik ook dezelfde tijden wil aanhouden van Esmee, maak ik haar elke morgen om 7.00 uur wakker. Zo blijft mijn schema gewoon op de juiste tijden doorgaan.
Ik maak haar dus liever niet wakker. Als ik moet werken moet ik wel, maar al ze nog zo lekker slaapt vind ik het eigenlijk niks. Ik merk dat ze nu overdag ook wel eens na 3 uur komt voor een voeding, dus al met al kom ik eigenlijk wel redelijk uit. Ze heeft ook sinds 1,5 week bedacht dat ze na de voeding van 15/16 uur niet meer naar bed hoeft. Dan duurt het dus best lang totdat het 19 uur is. Soms krijgt ze dan alweer na 2,5 uur en ook dan gaat de fles er nog gewoon in en slaapt ze daarna heerlijk. Ze bepaalt haar ritme dus wel zelf. Ik moet alleen elke keer weer wennen aan haar nieuwe ritme, ben ik net gewend, gooit ze het weer om. Maar ja, dat zal nog wel even duren.....
Lekker relaxt hoor, als ze zelf wakker kan worden en dan kan drinken. Net zoals dat wakker blijven in de middag. Ze groeien en ontwikkelen de hele tijd. 't Zijn geen klokjes, maar echte mensen, die babies!