Vraagje: Welke voeding krijgt een pasgeboren babytje? Ben er nog niet zeker van of ik fles of borst ga geven. Maar wil het voor de zekerheid wel in huis hebben.
Wij zijn ook begonnen met Friso nomaal.. en hebben nu eigen merk van kruidvat.. ook een erg goede voeding!
Bij ons in het ziekenhuis geven ze pasgeboren baby's die de fles krijgen Friso. Ik heb mijn beide dochters ook Friso gegeven.
maakt eigenlijk niet zoveel uit welk merk je neemt elke voeding voldoet aan de normen die een zuigeling nodig heeft tis alleen soms de samenstelling , op de ene reageren ze beter dan op de andere(darmpjes)
Wij hebben nu Nutrilon hypoallergeen omdat mijn man overal en nergens allergisch voor is... Jaime heeft dan aanleg om ook allergisch te zijn. Hiervoor zaten we op nutrilon standaard.
Wij hebben ook friso normaal 1. Maar ik heb de 1ste weken bv gegeven en sinds 2 dagen de fles. Maar ik vindt de dosering nog wel moeilijk... Hoeveel cc geven jullie als ze ongeveer 6 weken zijn? Staat wel een schema op de verpakking maar weet nog niet precies hoeveel voedingen per 24 uur ze nu wil dus weet niet waar ik me aan moet houden...
Melody ik geef ook Friso 1. Emme is nu 6 weken en ze krijgt 6x 125 cc met 4 scheppen. Ik doe er 5 ml extra water bij omdat ze dan beter poept. De ene keer drinkt ze de fles helemaal leeg en de andere keer laat ze wat staan. Ik voed om 7-10-14-17-20-23. Pim
ik zou je aanraden om te beginnen met borstvoeding (ik geef dat nog steeds) omdat dat de beste start is voor je baby.. er zitten veel antistoffen in en in gewoon het beste voor de baby.. je kan als je het niet ziet zitten (of welke reden ook) overstappen op flesvoeding
Emme slaapt dus al de hele nacht door? Melody slaapt snacht ook al wat langer maar omdat ze nog op onregelmatige tijden honger heeft wil ze snachts ook ook nog vaak. Gisteravond heeft ze de laatste x om 21.00 een beetje gedronken toen wou ze niet meer en toen om 22.00 weer wat en daarna sliep ze tot 05:30, dat was best lang al dus. Ik probeer voor overdag er ongeveer 4 uur tussen te houden maar als ze huilt dan pak ik toch gauw weer de fles en dan is het schema weer anders... Hoe heb jij die voedingstijden op die manier kunnen krijgen dan?
Ik heb vanaf het begin de fles gegeven. Volgens mij is Melody omdat ze bv heeft gekregen gewend om meer op verzoek te krijgen en komt ze daarom onregelmatiger. Langzaamaan krijg je de regelmaat er wel in hoor. Probeer wat te rekken tussen de voedingen, maar geen honger laten lijden natuurlijk. Pim
Ik denk wel dat ze dit weet en beseft, maar haar vraag is toch met betrekking tot de flesvoeding denk ik!
ik gaf in het begin ook borstvoeding,maar ik had helaas te weinig,dus ben er mee gestopt. ben daarna over gestapt op nutrilon 1 vloeibaar,dat gaven ze ook in het ZH. daarna heb ik omneo gebruikt(tegen krampjes en hongerige babys) met 4 maanden ben ik over gestapt op frisio 1 poeder.maar ze bleef huilen(honger) dus ben ik comfort gaan gebruiken.daarna geen problemen meer gehad.