geen toeschietreflex

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Sjaantje, 4 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Ik heb erg getobt met de borstvoeding en omdat mijn dochter niet genoeg binnen kreeg en het niet op gang kwam ben ik overgegaan op flesvoeding na 2 weken.

Nu lijkt het alsof ik nooit een toeschiet reflex heb gehad.
    Hoe komt dat en kan ik er bij een eventuele volgende wat aan doen?

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Voor ik daar op in ga wil ik je eerst wat vragen stellen. Hoe ben je zwanger geworden (niet de details hoor maar is het spontaan gelukt of via kunstgrepen) Hoe de bevalling is gegaan, hoe de eerste BV periode is geweest. Heb je gekolfd? Wat zag je toen? Zijn er dingen gebeurt die een invloed op je emoties gehad kunnen hebben in de periode vlak voor of na de bevalling?

Dat geeft me meer een beeld van jouw specifieke situatie.

Ilse

3. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Een late reactie, sorry maar ik hoop nog wel dat je kunt antwoorden.
    Antwoorden op je vragen:

Hoe ben je zwanger geworden (niet de details hoor maar is het spontaan gelukt of via kunstgrepen) = ik ben meteen na het stoppen met de pil zwanger geworden, de zwangerschap is zonder problemen verlopen.

Hoe de bevalling is gegaan, = de bevalling ging erg snel, ik had korte felle weeën die echt om de minuut kwamen, vrijwel zonder pauze en Kiara had daar bij het persen ook erg last van, die kwam niet meer bij en is met de vacuumpomp gehaald. Verder is dit wel zonder complicaties verlopen.

hoe de eerste BV periode is geweest. In het ziekenhuis is ze na een uurtje aangelegd, en ze zoog wel goed toen. Omdat ze niet echt op temp. bleef heeft ze daar een flesje met 20 cc geloof ik gehad. Dt was eenmalig

Heb je gekolfd? Wat zag je toen? Bij het kolven kwam er druppelsgewijs wat uit. Als ik masseerde tijdens het kolven kwam er heel soms een paar 'pompjes' lang een straatje uit maar dat was snel over. Ik heb niet meer dan 20 cc in totaal uit mijn borsten gekolfd, op goede dagen zegmaar...
    Heb alles geprobeerd, warme doeken, masseren, foto erbij kiara zelf ernaast... ik heb ook syntocinonspray gehad. Het maakte vrijwel geen verschil

Zijn er dingen gebeurt die een invloed op je emoties gehad kunnen hebben in de periode vlak voor of na de bevalling?
    Ik heb een gewone zwangerschap gehad, zonder echte narigheden. Verder heb ik wel overgewicht ik weet niet of dit van invloed kan zijn

Alvast bedankt!

4. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    heb ook nooit stuwing gehad en las bij een ander advies dat dat niet zo'n goedteken is.

5. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi Sjaantje,

Hoe was de ontwikkeling van je borsten tijdens de zwangerschap en al eerder, vanaf puberteit? Ooit ergens last van gehad, operatie, littekenweefsel, eens erg klem gezeten (gestoten, kickboxen gedaan? - ik denk maar even hardop hier)

De vraag is kun je borstvoeding aanmaken, en komt het er gewoon niet uit, of heeft je lichaam meer moeite nodig om voeding te maken?

Er zijn wel vrouwen bij wie het de eerste keer niet ging, maar bij de tweede zwangerschap ging het al beter. Je zou met het oog op een volgend kindje in de zwangerschap al kunnen letten op veranderingen in je lichaam en contact opnemen met een lactatiekundige om een en ander te bespreken en te kijken hoe je het met de beste zorg kunt zien wat er gebeurt. In onze praktijk zien we ook wel moeders met een zelfde soort vraag, door de tijd te nemen om het hele verhaal door te nemen kunnen soms stukjes van de puzzel in elkaar vallen. dat kan voor jezelf heel prettig zijn, los van of het een volgende keer wil lukken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt? Anders horen we het wel?

groetjes Heidi Margit

Deel Deze Pagina