Gisteren naar de gyn voor een echo...maar er was nog niet veel te zien! Alleen verdikt baarmoederslijmvlies...hij twijfelde bij een klein zwart stipje of dit miss de vruchtzak kon zijn..maar ik zag zelf niet veel Hcg stond op 1139...morgen terug bloed laten trekken en kijken of het verdubbeld is. De Hcg verdubbeling klopt wel Dag 13 bloed laten trekken en toen stond hij op 16 Als ik dat verdubbel naar dag 25 kom ik op 1026 Dus ik heb nog een klein beetje hoop Volgens mijn eigen berekening ben ik 5 weken en 5 dagen. Ik ben echt ongerust...iemand dit ook meegemaakt?? En zag je een week later al iets meer?
Als je op dit forum kijkt zie je dat er veel topics zijn zoals die van jou. Zelf was ik daar ook een van, aan het begin van mijn zwangerschap. Een echo op de termijn van 5 weken is gewoon heel erg vroeg, dan zien ze vaak nog niets en is de kans groot dat je nodeloos ongerust raakt. Daarom maken verloskundige vaak ook pas vanaf de 8 weken een echo. Het kan werkelijk nog alle kanten op. Van een hele gezonde zwangerschap, tot een zwangerschap die niet goed verloopt. Daar kan je nog helemaal niks van zeggen, net als dat het bij een ander op deze termijn (die geen echo heeft gehad) nog onzeker is. Bij mij duurde het tot 6,5 - 7 weken voor ze op de echo echt goede ontwikkeling zagen die duiden op een vruchtje dat groeide. Pas na de 8 weken had ik hartactiviteit. De paniek was groot, omdat ik veel lichamelijke klachten had en ze bang waren voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, de operatie stond zelfs al gepland! Gelukkig bleek het toch goed te zitten, bij de allerlaatste controle-echo voorafgaand aan de operatie. Enkele weken later, bij de termijnecho, bleek simpelweg dat ik 2 weken minder ver was, dan dat ze dachten in het ziekenhuis. Inmiddels ben ik ruim 37 zwanger, en hoop ik binnen een paar weken een prachtige zoon in mijn armen te mogen sluiten. Hoewel het lastig is, en ik je onzekerheid herken, zou ik je aanraden proberen rustig te blijven en de komende weken gewoon even af te wachten.
Mijn gyn wilden om deze reden niet eerder als 7+ een echo maken. Maak je niet te druk nog meid het zegt helemaal niks.
Bij kij zag je met 4 wekeb verdikt baarmoederslijmvlies en een wit puntje. is nog erg vroeg inderdaad over 2 weekjes zie je denkbik wel wat meer
Hoi, Als ik het goed begrijp was je gisteren dus 5 weken 4 dagen? Die 4 dagen zijn wel belangrijk om te noemen hoor, maken veel verschil! Hieronder plaats ik een foto van mijn echo met 5 weken 4 dagen. Ik wist wel echt zéker dat ik zo ver was, i.v.m. inseminatie. Maar het verschilt heel erg per vrouw hoor, het kan maar zo zijn dat er over 2 dagen ineens wel een vruchtzakje zichtbaar is! Ik duim voor je dat je een goede zwangerschap hebt!! Groetjes Patricia
Ja bij mijn andere kindjes zag mijn echo er ook zo uit rond de 5 weken daarom dat ik nu ongerust ben. Morgen terug bloed prikken en hopen dat het verdubbeld is.
Ik heb hetzelfde gehad. Uiteindelijk een dikke week teruggezet.. Ze is nu ruim 2 Kan nog alle kanten op. Mijn gyn vertelde me dat er vaak pas vanaf een HCG van 1500 iets te zien is..
En zelfs dan kan het nog alle kanten op. Mijn HCG steeg boven de 2000 uit, en nog altijd was er op de echo te weinig te zien voor de veronderstelde termijn. Gelukkig toch nog goedgekomen, maar deze onzekerheid zorgde wel voor 2 weken extra spanning en héél vaak bloedprikken/echo's.
Hcg waarde vandaag was 1480... gestegen maar niet verdubbeld....Gynaecoloog zal straks bellen. Betekent dit direct slecht nieuws of is er nog hoop? Is er iemand die dit ook meegemaakt heeft? Groetjes
Kan allemaal nog goed zijn meis. Bij mij zag je met 6 weken en 3 dagen zelfs alleen een wormpje in iets zwarts.
Ik heb mijn eerste echo gehad met 7,1 ivm bloedverlies deze was uitwendig... toen was er ook amper wat te zien, alleen een zwart vlekje met een bewegend stipje erin (hartje). De meeste echo praktijken bieden ook pas de eerste echo aan bij 6+weken, omdat dan pas het hartje klopt en daarvoor zie je eigenlijk nog niks.. dus maak je geen zorgen is heel normaal dat je nu nog niets ziet..
Gyn zei dat het waarschijnlijk een misval zal worden. Dinsdag terug voor een echo...ff amai wat duren die dagen lang....