eerste termijnecho na missed abortion

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Marlo, May 10, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marlo

Marlo Bekend lid

Aug 30, 2014
    845
    161
    43
    Hoi!

Ik ben pril zwanger van ons derde kindje.
    We hebben een poos moeten wachten (1,5 jaar) en ben dan ook zielsgelukkig!!
    Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met de eerste termijn echo na een missed abortion.
    Mijn droom viel tijdens mijn vorige zwangerschap abrupt in duigen toen bleek dat het vruchtje niet meer leefde met de 8 weken echo.

Ik hoop dat ik iets eerder mag voor de geruststelling.
    Wat is jullie ervaring?

2. Seleen

Seleen Lid

Jul 25, 2012
    58
    0
    0
    zeeuws-vlaanderen
    aller eerst gefeliciteerd! wij hebben zelf de zwangerschap moeten afbreken met 12 weken ivm open schedel maar nu heb ik al echo's gehad vanaf week 5! we zagen alleen vruchtzakjes, 2 weken later terug en toen 2 hartjes en nu al z'n 4 echo's verder! blijft spannend de echo's ook als ze heel vroeg zijn!

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Gefeliciteerd!

Daar geen ervaring mee. Misschien kan je vragen om n vroege echo

4. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    ik heb dat gehad en het is zo rete spannend. Ik ging er ook erg negatief in helemaal in de veronderstelling dat het toch weer mis zou zijn.

Hier kreeg je in de praktijk altijd een tasje met info en leuke dingen voor de baby (klein knuffeltje). Dit tasje kreeg je van de assistent na het wegen en bloeddruk meten en voordat je naar de verloskundige moest (hier heeft de praktijk een eigen echocentrum erbij). De eerste keer nam ik natuurlijk het tasje aan en kon ik dus na de slechte echo weer terug geven. Dus toen ik de tweede keer kwam heb ik het tasje geweigerd en gezegd dat ik het wel op kwam halen als ik een goede echo had.

Bij mijn m.a kreeg ik mijn eerste echo met 12 weken en daarom mocht ik nu al met 7 weken komen. Het was heerlijk om met 7 weken te zien dat er inderdaad een baby-tje zat en dat het tot dan toe goed was.
    Maar met de 12 weken echo, die met 20 weken waren de zenuwen net zo erg aanwezig ik kon het gevoel dat het altijd zomaar mis kon gaan niet van me afschudden (ook met de derde zwangerschap niet maar die ging ook gewoon goed)

5. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Hier kon ik na mk met 7 wkn eerste echo krijgen. Maar pas met 7,5 gedaan. Normaal 8 wkn eerste evho

6. Yaraa

Yaraa Actief lid

May 3, 2013
    289
    1
    16
    Female
    Zoetermeer
    Geen ervaring mee maar wil je wel feliciteren met je zwangerschap! :D

7. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,235
    1,891
    113
    Female
    Mijn vk doet voor de 7 wk geen echo omdat je misschien nog te weinig ziet.. en dat brengt alleen maar meer onzekerheid met zich mee. Ik wilde ook al heel vroeg maar dat deden ze dus niet.

Mijn vorige zwschap bleek ook een ma, waar we bij de 8wk echo achter kwamen.
    Nu mocht ik bij 7 weken komen voor een vroege echo. Waar alles duidelijk op te zien was.
    Gewoon vragen dus.. nee heb je, ja kun je krijgen!

En.. hoe moeilijk ook, toch een beetje vertrouwen in je lichaam hebben en ervan uit gaan dat het goed zit.

8. Marlo

Marlo Bekend lid

Aug 30, 2014
    845
    161
    43
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik heb zeker vetrouwen, het voelt anders dan de vorige keer.
    Ik overleg het gewoon metde verloskundige.
    Wat je zegt... het kan altijd misgaan.

9. wondertje2015

wondertje2015 Fanatiek lid

Jan 26, 2016
    1,454
    90
    48
    Female
    huisvrouw
    bij mijn geliefde
    Gefeliciteerd probeer er van te genieten, ik duim voor een plak beebje en een goeie zwangerschap :)

Ik ben zelf ook weer zwanger na een mk in febr dit jaar.
    Ik krijg elke 2 week een echo om te zien of alles goed is en blijft gaan ben heel blij dat ze daar hier wel aan doen. Maar goed het natuurlijk geen garantie maar geeft mij toch iets meer zekerheid. En ik vind het leuk om dat ik het nu van het begin ag aan zie veranderen :)

10. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    3,479
    2
    36
    altijd spannend natuurlijk die eerste echo, en zeker na een missed abortion, kan ik me zo voorstellen.. als het je erg veel stress geeft zou ik vragen om een eerdere echo om vast een kloppend hartje te kunnen zien.. maar garanties geeft het idd nooit. Succes met deze spannende weken, en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

11. HP12

HP12 Actief lid

Sep 17, 2015
    388
    0
    0
    Allereerst gefeliciteerd!

Na mijn ma kregen wij van de gyn de eerste echo met 7 weken. En daarna bijna wekelijks tot de termijnecho. Mijn vertrouwen was zo ver te zoeken dat zij vond dat als ik dat nodig had, het voor haar een kleine moeite was om ze te maken.

Een goede zwangerschap gewenst!

12. Anto1909

Anto1909 Actief lid

Aug 18, 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mijn MA bleek het met 7 weken dat het vruchtje al bij 5 wkn gestopt was met groeien. Bij deze zwangerschap wilde ze mij meteen zien voor een vroege echo. Ik stierf 13 doden. Had liever tot 12 wkn in de ontkenning gezeten. Bij de eerste echo een sterk kloppend hartje. Elke echo er na was nog steeds dodelijk spannend. Pas als ik de kleine zie bewegen (en t hartje zag) was ik gerust. Bij de combinatietest bleef ik er bijna in doordat de verloskundige bleef zoeken op m'n buik en ik niet kon checken of m'n kleintje het goed deed. Zoeken en zwijgen is vaak slecht nieuws. Maar m'n kleine muis dook gewoon ineens weg!! Ikke rete blij. Dus heb geleerd: blijf vragen!! Dus voor jou... Vraag om een vroege echo en desnoods extra echo's. Al die stress is slecht voor een mens.

13. lmcm

lmcm Actief lid

Aug 13, 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zagen in oktober dat ons kindje niet meer leefde op 7,5weken (had opnieuw heel lichte bloedingen gekregen). Op 8 weken is het spontaan afgekomen.

Nu 6 maanden na de miskraam was ik opnieuw zwanger. Ondertussen 11 weken. Ik heb een echo gehad op 7 weken en een op 9 weken. We hebben samen met de gynaecoloog beslist om geen echo te doen voor 7 weken omdat het dan misschien op 1 dag na het hartje nog niet kan kloppen ofzo in die 6 weken. Ook al was die echo perfect, de gynaecoloog vond het voor mezelf een beetje te lang wachten tot de 12 weken echo, gezien de historie. Dus heeft ze tussenin nog eens een echo gedaan. Zien dat het dan nog steeds prima was was voor mij een hele geruststelling. Ik durfde het anders aan niemand zeggen en het zelf amper te geloven dat ik echt wel zwanger ben. Nu maandag 23/5 mag ik voor de 12 weken echo, heel spannend!!

Bij mij begreep de gynaecoloog dus dat ik er wel heel gespannen over was of alles nog goed zou zijn bij de beginecho's. Ik mocht dus iets frequenter komen, vond ik super en heeft me echt een veel geruster gevoel gegeven, wat ook wel goed is voor het babytje :) Ik hoop voor jou dat je ook zo'n begripvolle gynaecoloog hebt (als je daar nood aan zou hebben).

Dikke proficiat alvast met je zwangerschap en probeer het allemaal wat los te laten (heel makkelijk gezegd, ik kon het ook moeilijk). Eens dat lukt en die spanning valt weg, is het toch een andere beleving :)

14. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

Dec 4, 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik had het 6 week bij de gynaecoloog een afspraak kon toen Door naar de verloskundige daar mocht ik met 7 wkn al komen en krijg nu Tot de 12e week elke week een echo . Ik word heel lief opgevangen 😍

Share This Page