Meiden, ik wil vandaag bellen voor de eerste echo... we zaten al in het traject voor ivf met pgd, wat waarschijnlijk over een paar maanden zou beginnen. Maar we zijn spontaan zwanger!!! Nu twijfel ik of we voor de eerste echo naar het ziekenhuis gaan of gewoon naar een praktijk in onze buurt. Het ziekenhuis voor de pgd word het sowieso niet, want dat is een eind rijden. Maar we zijn ook voor afspraken geweest in het ziekenhuis hier in de buurt voor we aan in het pgd traject stapten. Wat zouden jullie doen??? Ik ga sowieso vragen om een vroege echo rond de 6.5 week.. maar ik heb het idee dat een kleine praktijk dat eerder zal doen dan een ziekenhuis. Wat zal ik doen???
bedoel je in het ziekenhuis bij de vk of de gyn? Hier moet je namelijk een doorverwijzing hebben om naar de gyn te gaan dus is zeg maar geen "keuze". Indien je de vk in het ziekenhuis bedoeld denk ik niet dat er veel verschil is met de praktijk in de buurt eigenlijk. succes
Ten eerste gefeliciteerd!! Hier deden ze in het zh (vaak betere apparatuur) Vroege echos bij mmm zwangerschappen en na miskramen. Bij verloskundige kon ik pas later langskomen en zij gaven ook aan dat hun apparatuur niet zo geschikt is voor hele vroege echo's. Ik zou dus t ziekenhuis bellen en t uitleggen.
Je hebt toch een VK nodig in je zwangerschapstraject dus ik zou de VK bellen waar je naartoe wilt en vragen of zij de echo doen of dat je toch naar gyn moet omdat je eigenlijk al begonnen was met medisch traject. Misschien wil gyn je nu wel zelf zien en even in de gaten houden want je bent natuurlijk niet voor niets de medische molen in gegaan.
Ik zou het ZH bellen. Zij vragen misschien om een verwijzing van de HA, maar aangezien je al eerder geweest bent? Ik belde en het ZH zei meteen van kom maar met ongveer 8 weken, dan kunnen we al wat zien en goed rondkijken.
Bedankt voor je reactie. Ik bel morgen ochtend het ziekenhuis even terug. Ik ben benieuwd wat zij zeggen.. ik hoop niet dat ik weer een verwijzing nodig heb.