Hallo dames, Sorry hoor maar ik heb weer een vraag Ik weeg momenteel 72.3 kilo bij 1.73 en ben 14 weken zwanger. Voor mijn zwangerschap woog ik 71.9... ben nu dus 400 gram aangekomen. Voor mijn zwangerschap kon ik bijna niks eten of er zat al een kilo aan maar nu kan ik aardig wat extras eten (lees: brood of dit nu stokbrood of gewoon bruin brood is) (als ik vrij ben eet ik meer dan dat ik aan het werk ben...en aangezien ik deze week vrij was )en er komt bijna niks bij. Ik vind het heeeeerlijk daar niet van. Maar hoe kan het? Komt dat later in mijn zwangerschap misschien in 1 keer??? alles wat ik nu eet komt er dan extra aan? dit kan toch niet? Qua centimeters zit ik wel +2 cm om mn buik maar dat kan ook komen door de rechte buikspieroefeningen die ik al 10 weken niet meer doe Is 400 gram voor 14 weken trouwens acceptabel? Gr maartje
Jou lichaam verbruikt meer energie nu dus zo raar is het niet, ik ben ondanks mijn vreetbuien nog amper aangekomen. Volgensmij net 200 gram ofzo.
Ja herkenbaar. Ik ben wel wat meer aangekomen (1,5 kilo), maar dat staat totaal niet in verhouding met wat ik eet / gegeten heb. Zeker gezien het feit dat mijn stoelgang nog geregeld lam ligt. Gevoelsmatig zitten er dus 10 kilo aan, maar de weegschaal zegt wat anders. Ik hoop dat het in dit tempo blijft gaan, maar ik ben er bang voor .
Hmmm... dus het is niet zo gek?! Is 400 gram acceptabel met de aantal weken zws? Ik hoop toch wel rond de 12 kilo te blijven haha... momenteel ben ik helemaal weg van komkommers en perenijsjes dus ials ik dat volhoud dan moet dat toch goedkomen? Waren jullie voor je zwangerschap te licht?/goed op gewicht of te zwaar? Als ik op de weegschaal ga staan doe ik dat weleens een paar keer achter elkaar en denk dan echt: " tjonge, dat rot ding klopt gewoon niet...ik had allang mega vet moeten zijn!"
Heb mijn vk vorige week niet horen klagen met wegen hahah, maar ik kom op de een of andere manier toch nooit aan dus misschien dat t voor mij anders ligt. Wanneer moet je weer naar je vk? Dan kun je het altijd even aan dr vragen of tijdens een telefonisch spreek uur.
De eerste weken kom je vaak niet zo heel veel aan(wel de dames die erg mager zijn, hun lichaam gaat reserves maken) Meestal kom je na de 20 weken pas echt aan, dan gaat je kind steeds harder groeien.
Ik moet pas volgende week donderdag op controle... duurt nog eeuwig naar mijn idee @blemma: deze gewichtstoename is dus wel acceptabel? Las op internet dat je tussen week 12-20 ongeveer 25% van je totale gewicht aankomt (bij 12 kilo is datdus ongeveer 3 kilo in 8 weken tijd)
Ik was juist kilo's kwijt geraakt in de eerste weken. had totaal geen zin om te eten. Denk wel dat ze er nu weer aan gaan komen.
Ik was het eerste trimester maar 1 kg aangekomen. En nu inmiddels al +9 kg. Nou had ik wel een laag BMI begin zwangerschap dus dan gaat het wat sneller ivm aanmaken reserves. Voor de zwangerschap kon ik alles eten en niks aankomen, das nu wel anders
Ik woog bij start 63 kg bij 1.76 (BMI van 20) (nou ja toen was ik wel al 6 weken zwanger en daarvoor had ik me al een half jaar niet gewogen) en ben nu 21 weken zwanger en 3 KG aangekomen. Ik eet ook meer dan voor mijn zwangerschap maar het valt me ook erg mee. Al denk ik dat ik de komende weken ineens flink ga aankomen 400 gram is toch netjes joh!
Ik VREET alles wat los en vast zit maar tot nu toe 7 kilootjes aankomen ... Had minimaal 20 verwacht net als bij mijn zoon... Typisch meisje in mijn buik neemt nu al alles hahahaah...
Nou ik had t anders om haha voor ik zwanger was kon ik alles eten zonder wat aan te komen alleen nu niet hahaha ben intotaal nu al bijna 23 kilo aangekomen haha
Wat een verschil per persoon zeg! Voor de zwangerschap had ik een bmi van 24 geloof ik...prima volgens de vk. Maar telt bmi ook in je zwangerschap? Volgensmij niet toch? Ik heb weleens gelzen dat het gewicht dat je aan mag komen van je bmi afhangt. Nou als ik maar tot bmi 25 mag aankomen dan hebben we wel even een probleem hahahaha
Tja, het is bij iedereen anders, een gemiddelde wordt nu eenmaal bepaald door uitersten. Veel meer zinnigs valt er denk ik niet over te zeggen. Zo lang het maar goed gaat met de baby, en die neemt over het algemeen wel wat hij/zij nodig heeft.
de kleine verbruikt er ook van he. Zou zeggen, geniet er lekker van Hier kan ik ook alles eten en er zit nog steeds geen kilo bij na 22weken bij de eerste door het spugen eerst 10kg afgevallen (startgewicht 65kg), bij 40weken op + 4 (69kg). Bij de tweede niet misselijk geweest en toch 10kg afgevallen waardoor ik aan het eind ook maar paar kilo boven startgewicht zat. Dus ben benieuwd nu waar ik mee eindig nu ik niks ben afgevallen in het begin
In het begin viel ik juist 4 kg af. Had dan wel HG..... Nu ben ik bijna 14kg aangekomen en ben nu 33 weken zwanger.
Ik ben alleen nog maar afgevallen. Ik ben nu nog steeds een kilo lichter dan voor de zwangerschap. Ik kon voor de zwangerschap juist heel moeilijk afvallen door een te trage schildklier. Ik let nu dus ook verder niet op hoeveel ik eet. Wel eet ik zo gezond mogelijk dus veel fruit en rauwkost tussendoor.
bij mn dochter ben ik tot 35 weken maar 3 kg bij gekomen, de laatste weken (bevallen met 38.5) 5.5 kg bij! en dat terwijl we verhuisd hebben enz! ik had niet zo veel zin in eten, maar dat kwam dus tijdens het verhuizen helemaal goed! honger dat ik had!
Ohoh... het kan dus zomaar haha... nouja als het maar op de buik alleen zit Jij een mooi gewicht voor de zwangerschap?