Onze dochter is vandaag precies 5 weken oud. Sinds het weekend slaapt ze redelijk door, waardoor ze in eens van 7 naar 5 flessen is gegaan (ze dronk altijd om de 3 uur, ging naar de 4 uur en toen sliep ze ook ineens de hele nacht door). Toen ze nog 7 flessen dronk, dronk ze precies 120cc weg. Ik heb de voeding nu naar 135cc opgehoogd. Doordat ze redelijk veel spuugde wilde ik het niet direct met hele hoeveelheden ophogen. Nu is mijn vraag...wat moet mijn kindje van 5 weken +/-5kg drinken met 5 voedingen? Op het pak van Nutrilon staat 180/6....maar dit lijkt me gelijk al zoveel!
180/6 lijkt mij ook wat veel Volgens mij heb je een simpele berekening: kg*150cc, dus voor jou zou dat 5*150cc=750cc zijn per 24 uur. Verdeeld over 5 flessen zijn dat flessen van 150/5, dat is de max zo'n beetje die je kan geven (uitzonderingen daar gelaten) het minimum is dacht ik 120cc per kg succes!
Ah! die berekening zocht ik! Bedankt! Dan geef ik de laatste fles 150cc (schenk hem denk ik eerst nog even terug naar 150cc), om te kijken hoe dat gaat!
Tevreden is ze sowieso, maar ik wil natuurlijk niet dat ze te weinig krijgt! Ze is natuurlijk wel van 7 naar 5 voedingen gegaan, dus dat scheelt bijna 250ml per dag! (ze kreeg bij 7 voedingen wel erg veel, maar dat was met overleg van het CB. Ze groeide namelijk niet zo heel goed de eerste weken. ).