Mijn zoon is 5 weken en 2 dagen... Hij heeft vaak moeite met in slaap komen en het enige wat helpt is hem op zijn buik leggen voor te slapen! Hij kan op zijn buik ook wakker liggen en dan in slaapt vallen. Daarbij wil hij ook een speen en deze blijft het beste zitten als hij op zijn buik slaapt ... Liever heb ik hem niet op zijn buik, maar het is het enige wat helpt! als ik het niet doe dan wordt het mopperen -> huilen en uiteindelijk schreeuwen totdat hij rood aanloopt en gaat dan niet slapen tot zijn volgende voeding. Ook op de arm niet in slaap te krijgen en als het lukt dan wordt hij wakker als ik hem neerleg (rug). Dit is niet altijd, ik kan hem wel op zijn rug als in hele diepe slaap is (1 keer 's middags en 's nachts). wat zouden jullie doen? Zijn er meerdere moeders die hun kindje met zo een vroege leeftijd op de buik leggen? Hij kan zijn hoofdje zelf van links naar rechts Oh en lang leve de camera babyfoons!
Ja hoor, mijn zoontje sliep ook al heel snel op zijn buik. Op zijn rug ging hij gewoon echt niet slapen. Het ging precies zoals jij beschrijft. Ik heb hem eerst een aantal keer in de box op zijn buik laten slapen. Zo kon ik goed in de gaten houden hoe het ging. Dat ging super. En dat in combinatie met het feit dat hij al heel snel sterk in zijn nekje was heeft ervoor gezorgd dat ik hem na een kleine week ook op zijn buikje in bed heb gelegd. Inmiddels is hij bijna 7 maanden en slaapt nog steeds op zijn buik. Op zijn rug slapen doet hij nog steeds echt niet.
Hoi Dorianne, Hier ook een buikslaper vanaf ongeveer toen hij een week of drie was. Prima toch? Ik kan me voorstellen dat het eng is. Wij hebben gezorgd voor een aerosleepmatje en hoeslaken en ook nog een nannycare alarm. Meer kunnen we niet doen en ligt hij dus hartstikke veilig. Luca kon zijn hoofd ook al heel snel van links naar rechts draaien, prima toch? Wat wij wel hebben gedaan is naar een ostepaat. Luca wilde ook niet graag op zijn rug en bleek een blokkade te hebben, halverwege zij rug. Dus, lekker op de buik leggen! Groetjes Melanie
Onze dochter kon ook alleen maar op haar buik slapen, dit durfde ik niet dus wij hebben toen zo'n zijligkussen gekocht. Dat was voor ons DE oplossing. Maar ik zou gewoon je gevoel volgen, heb je er geen probleem mee dan lekker op zijn buik leggen en anders indd met zo'n nannycare. Wij hebben trouwens ook een aerosleepmatras.
Onze dochter slaapt vanaf dat ze 6 weekjes was op haar buik. Ze had al een paar keer half liggen stikken in haar eigen spuug (reflux) en omdat ze slecht sliep op haar rug maar supergoed sliep op mijn buik en dan zij op haar buikje zijn we ermee gestart haar op haar buikje in bed te leggen en sindsdien slaapt ze veel beter. Als je kleintje zo het lekkerst slaapt, lekker op de buik leggen.