Goedemorgen, Ik ben vandaag precies 6 weken en 4 dagen zwanger. Afgelopen vrijdag had ik moeite om naar het toilet te gaan en toen zag ik ineens wat roze/rood bloed. Ik was gelijk en paniek en mijn man had liever dat ik mijn gynecoloog belde en mocht die middag nog komen (ik ga bij een Belgische gynaecoloog voor al mijn controles). Die deed een inwendige echo, was toen volgens hem 5 weken en 6 dagen wat lijkt te kloppen volgens mij. En er was een vruchtzakje te zien met een vruchtje wat al een hartslag had. Goed nieuws dus. Alleen afgelopen maandag had ik weer moeite met naar het toilet gaan en weer een klein beetje bloedverlies. Daarna ook niks meer te zien. Mijn vraag is nu waar komt dat bloedverlies vandaan? Is dat enkel een gesprongen adertje of kan er toch meer aan de hand zijn. Ik eet me nu misselijk in de activia, en slik magnesium zodat ik makkelijker naar het toilet kan. Maar durf op dit moment ook geen gemeenschap te hebben met mijn man, ben te bang dat er iets mis gaat. En als het gewoon een adertje is heeft dit dan gevolgen voor de rest van de zwangerschap? Nog even een algemene vraag... Wanneer kan men op echo zien dat het een tweeling wordt? Hoe vroeg in de zwangerschap kan men dit zien? Effe gewoon ter info hoor, wij pendelen hier wel eens en een vriendin van mij krijgt twee meiden en is zo ontzetten misselijk dus we waren er mee aan het lachen. Alvast bedankt
Hallo, Ik denk inderdaad dat je bloedverlies door een gesprongen vaatje is tgv de moeizame ontlasting, dit kan geen kwaad voor de zwangerschap. Dit bloedverlies is dan van een vaatje in de baarmoeder mond. Probeer veel te drinken en vezelrijke voeding te nemen, zodat de ontlasting hopelijk wat soepeler gaat. Als je zwanger zou zijn van een tweeling hadden ze dat bij jullie eerste echo kunnen zien, maar ze kunnen het natuurlijk beter zien bij een latere echo, omdat bij 6 wkn alles nog heel klein is, maar i.p maar je er vanuit gaat dat het bij jullie gaat om 1 kindje. Anders was de kans groot dat ze het gezien hadden. Groetjes Ineke