5 weken geleden bevallen, wanneer weer seks?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door cdokter, 12 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cdokter

cdokter Bekend lid

14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL
    Mag ik wat vragen
    Mijn zusje is net 5 weken bevallen
    Nu zijn we op internet aan het rond kijken waarneer ze weer met de pil kan beginnen en gemeenschap mag hebben

Ze vloeide nog steeds een beetje

2. Veera

Veera Niet meer actief

Sex wordt pas aangeraden na minstens 6 weken en in ieder geval niet meer vloeien. Al is dat natuurlijk je eigen keuze
    Pil mag ze al mee beginnen, als ze (nog) borstvoeding geeft alleen de mini-pil

3. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hier na 8 dagen al. Ik vloeide na 5 dagen al niet meer.

4. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

:$:$:$

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.645
    5.672
    113
    Niet meer vloeien en aangeraden word na 6 weken. Hier begonnen met 5 weken en 6 dagen maar was geen aanrader, auwie

De pil ben ik begonnen tijdens eerste menstruatie, anders was het dacht ik 3 weken na de bevalling??

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ahhah jaa zo reageer ik nu ook als ik eraan denk. Maar ben bevallen met 42.2 weken en in het zkh in die 3 dagen hadden we ook nog s.x gehad. Waren echt konijntjes op het laatst. Das nu wel anders hoor ahhahaha

7. Teapot

Teapot Actief lid

3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Wow... Wij konden na ongeveer drie maanden pas weer proberen. Toen was de knip eindelijk dicht....

8. Gember

Gember Niet meer actief

Ik zou echt 6 weken wachten, de nacontrole bij de vk afwachten en zeker niet vrijen als ze nog vloeit. Ook al denk je dat je er klaar voor bent, betekent dat niet dat je lichaam er hetzelfde over denkt... ;) Probeer eerst wat andere dingen uit tussen de lakens, zou ik adviseren. ;)

9. Nainen

Nainen Actief lid

5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    NOOOO!!! :$ Toen kon ik nog niet eens normaal lopen! :( Was je de bevalling zonder knippen en scheuren doorgekomen? Ik was wel flink ingescheurd (bijna een totaalruptuur), dus misschien zit 'm daar het verschil. Anders kan ik me er niets bij voorstellen...

10. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Hahahaha dit ga je NIET serieus menen! :D

Echt een no go bij mij.. En ik was niet eens ingescheurd

11. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik had 2 hechtingen puur voor de mooiigheid.
    Maar voor de rest niks.
    Was ook echt niets bijzonders hoor die 1ste x hahaha.
    Vond het ook eng eigenlijk maar dacht echt lets give it a try hahahaha

12. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere

😂😂😂😂

13. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Oh man. Na 8 dagen... Toen had ik nog veel te veel pijn als ik alleen al ging zitten. Maare, is je bmm dan al wel gesloten? Van binnen zit toch ook een wond waar je placenta zat? Zoiets heb ik altijd begrepen.

14. bea1988

bea1988 Actief lid

10 jan 2016
    245
    40
    28
    Heeft hier toch een tijd geduurd, hoelang precies weet ik niet :)
    Ik weet alleen de eerste tijd na de bevalling dat als mijn zoontje 's avonds sliep, mijn vriend en ik zeer snel naar de slaapkamer gingen Niet om te stoeien maar om toch maar ieder beetje slaap te kunnen pakken ;)

15. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Je moet toch nacontroles doen? Ik moest na 1.5 maand weer op controle bij mijn gyn. Ik veronderstel dat zij dat ook moet doen? Na de bevalling is mij verteld dat alvorens de gyn groen licht geeft het beter niet gedaan wordt. Dat was bij mij idd na 6 weken dus. Onafhankelijk of ik nog vloeide of niet. Baarmoeder moest terug op zijn plaats zitten en hechtingen moesten in orde zijn etc. Mocht ook niets meer blijven zitten zijn etc etc.
    De pil mag je gewoon nemen, mini pil als je bv geeft.

16. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier na 4 weken, vloeien was toen wel al gestopt. Pil ben ik pas weer mee begonnen na m'n eerste menstruatie

17. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Een oprechte vraag hoor, maar is het wel hygiënisch om al seks (penetratie) te hebben wanneer je nog vloeit? Ik vind het met menstruatie al zelf hartstikke goor, laat staan net na een bevalling met de wond waar de placenta heeft gezeten.

18. Nainen

Nainen Actief lid

5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Het lijkt mij qua hygiëne van de wond (in ieder geval uitwendig) idd ook geen goed idee om al gemeenschap te hebben. Maar dat geldt voornamelijk als je hechtingen hebt. Als je deze niet hebt, en je gebruikt aan condoom dan is dat al veel 'schoner'. Wij hebben na ons eerste kindje na een week of 7 weer seks gehad, toen was alles van onderen voor mijn gevoel weer in orde en was ik er ook mentaal weer aan toe. Dat verschilt natuurlijk per persoon, maar ik moest er dus écht niet aan denken om al na een paar weken weer drukte te hebben aan de onderkant.

19. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hier geen nacontrole hoor.
    Baarmoeder zat op dag 3 alweer op de goeie plek volgens de kraamhulp.
    En idd als je nog vloeit staat je bmm nog open dus dan lijkt me dat niet verstandig.
    In het kraamboek wat wij toen kregen stond gemiddeld na 6 weken het vloeien gestopt dan mag je weer gemeenschap hebben. Als het vloeien gestopt is is je bmm weer dicht.
    Ik heb echt 7 a 8 dagen gevloeid. En de dag na stoppen hebben we het dus weer geprobeerd.

20. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    7 a 8 dagen vloeien en dan daarna weer "vloeien" zeker?

Ik ben nu 2,5 week geleden bevallen en ja heb ook dagen dat ik niet vloei... En als ik vloei is t vaak "oud bloed" maar vloeien is vloeien dus nog even niks voor mij haha zolang je vloeit is er gewoon nog een groot infectie gevaar... Beter voorkomen als genezen zeg maar! :) er zijn nog andere manieren om intiem te zijn! Hoewel t wel steeds aantrekkelijker wordt om t wat gezelliger te hebben... Hahaha ;)

Deel Deze Pagina