33 weken zwanger Zo even Mijn Hart luchten... Ik zelf voel me prima maar met mijn kleine mannetje gaat het niet zoals het hoort... De navelstreng had vorige week een nulflow, wat eigenlijk inhoud dat hij weinig tot geen voedingsstoffen en zuurstof doorlaat...Hierdoor werden we met spoed opgenomen in het ziekenhuis Wonderbaarlijk genoeg heb ik wel genoeg vruchtwater,want het schijnt dat dat meestal niet zo is in deze situaties. Ons Kindje woog bij 32 weken maar 1300 gram en dat is echt te weinig! Hij zou minimaal 1800gram moeten wegen, dus dat is wel even schrikken. Met 28 weken woog ons prinsje nog 1207 gram, wat wel op schema lag dus hij is in 4 weken tijd minder dan 100 gram aangekomen Verder heeft hij een groeiachterstand van maar liefst 5 weken! Vrijdag mochten we naar huis met absolute bedrust en elke dag terug voor een ctg. Gisteren hebben we weer een groeiecho gehad, hier bleek dat de navelstreng beter was doorbloed maar nog steeds niet goed, ze wilden me eigenlijk weer opnemen maar kijken het nog even aan aangezien ik elke dag een ctg heb, en zolang de hartslag 'goed" blijft hoeven we nog niet terug. De hartslag van ons kindje ligt rond de 130, met een aantal dalingen tot onder de 100. Vrijdag krijgen we weer een groeiecho en word hij helemaal opnieuw gemeten en gewogen. We hopen dat hij nu gegroeid is want anders gaan ze prikjes geven voor longrijping. Zo'n prachtige voorbeeldige zwangerschap, en nu heeft mijn mannetje het ineens zo moeilijk, het erge is dat ik niks voor hem kan doen behalve bedrust houden. Ik voel me echt machteloos want je wil zoveel, maar kan zo weinig.Roken deed ik gelukkig al niet! Ik hoop zo dat het goed komt, het idee dat hij nu 'door een rietje'ademt is een heel naar idee, maar al wel wat beter dan vorige week want toen heeft hij momenten gehad dat hij simpelweg even geen zuurstof kreeg. Zijn hersentjes kregen gelukkig wel voldoende zuurstof... Zijn er mensen die hier ook meer over weten of het zelf hebben meegemaakt? Liefs
hej ik heb het zelf niet meegemaakt en weet er niet iets vanaf, maar wil je hardstikke veel sterkte wensen want het lijkt me heel zwaar om zoiets te horen en verder niets voor je kindje te kunnen doen, maar er is al verbetering dus hopelijk komt het helemaal goed! liefs Margot
Dank je wel! Erg lief van je... Tja tis een spannende tijd maar we blijven de beste hoop houden Vrijdag weten we in iedergeval of hij iets is aangekomen.... En vanaf daar kunnen we weer een stapje verder. Ik ben allang blij dat we lekker naar huis toe mochten na 5 dagen ziekenhuis want het was de bedoeling dat ik tot de bevalling zou blijven! Zolang de ctg's goed blijven mogen we lekker in onze vertrouwde omgeving vertoeven! Liefs
het is inderdaad fijner dat je lekker thuis bent, alles is beter dan zolang in het ziekenhuis liggen. hoe kwamen ze er eigenlijk achter dat er iets niet goed was?
Bij de verloskundige... Die vond mijn buik al wat te bescheiden, en toen ze voelde lag hij heel erg laag en voelde gewoon te klein aan. Ik moest een aantal dagen later naar hun praktijk komen waar ze hun echoapparaat hebben staan. Daar bleek dat de navelstreng een nulflow had en moest ik meteen naar het ziekenhuis.
okee fijn dat ze het ontdekt hebben, in ieder geval heel veel sterkte en laat het weten of hij zwaarder is geworden of niet. liefs margot
Jazeker fijn dat ze het ontdekt hebben! Zodra ik meer weet zet ik het meteen olp de site! Bedankt voor je interesse!~ liefs
Ohh bah meis, wat vervelend...heel veel sterkte...en dat je straks maar een gezond mannentje in je armen mag houden!
Bedankt voor de lieve reacties! De ctg was vandaag weer goed, nou is het even spannend tot we morgen de groei-echo krijgen. En vanaf morgen kijken we weer verder, elke dag is toch weer een dag extra voor ons kleine mannetje. Liefs
hallo hier ook zoiets.. ik kom net van vk mijne heeft ook een groeiachterstand en ik kan pas volgende week donderdag terecht voor een echo..ik word er zo boos om dat ik zolang moet wachten..ze zei 4 weken achterstand..ik ben zo bang dat er dalijk iets mis is..ik wens voor ons beide dat het goed komt dalijk..
Hey! Jeetje wat spannend joh! Wat raar dat ze nu niet na gaan kijken waar het aan ligt dat jou kindje een groeiachterstand heeft? Ik zou er echt op staan dat ze zo snel mogelijk een echo doen! Dit is ook niet goed voor jou gemoedsrust! Heeft ze gezegd waar het misschien aan kan liggen? En hoe ver ben je als ik vragen mag? Hoe weet ze dan dat er een groeiachterstand van 4 weken is? Dat kun j toch pas zien naar aanleiding van alle metingen op de echo? groetjes
Oh wat vervelend, maar wees blij dat je nu zo nauw opgevolgd word, en als het echt moet laten ze hem maar beter komen he... Je bent al 33 weken, en met wat longrijping zou hij het toch aan moeten kunnen. Toch hoop ik dat je je zwangerschap kunt uitdoen! Ik blijf meelezen!
Ja heel vervelend! Maar ik ben inderdaad heel blij dat ze het zo goed in de gaten houden, we zijn er op tijd bij! De vraag is alleen waar hij nou beter af is, maar dat horen we morgen wel... Langer dan 37 weken laten ze me niet lopen, dat is wel al duidelijk. Dus zolang ons mannetje het nog naar zijn zin heeft, is hoe langer hoe beter!
Dat is even schrikken zeg! Ik hoop dat je morgen een wat positievere uitslag krijgt! Hoe langer hoe beter inderdaad. En heel veel sterkte gewenst!
Hey! Jeetje wat spannend joh! Wat raar dat ze nu niet na gaan kijken waar het aan ligt dat jou kindje een groeiachterstand heeft? Ik zou er echt op staan dat ze zo snel mogelijk een echo doen! Dit is ook niet goed voor jou gemoedsrust! Heeft ze gezegd waar het misschien aan kan liggen? En hoe ver ben je als ik vragen mag? Hoe weet ze dan dat er een groeiachterstand van 4 weken is? Dat kun j toch pas zien naar aanleiding van alle metingen op de echo? groetjes ik zit in me 34ste week..ze heeft gwn met een meetlint gemeten.. het zit me ook nie lekker ik ga morgen ochtend terug bellen..en ze deed er zo dramatisch over en dan laten ze me ook een week wachten..maar ik was daar zo teleurgesteld dat ik er nie bij heb stil gestaan..ik was ook nog ns alleen gegaan dus het kwam echt hard aan..heb echt huilbuien sinds da ik terug ben..
hoi meid, hier een zelfde soort verhaal alleen ik werd wel direct opgenomen en ben niet meer thuis geweest tussendoor.Mijn placenta was zeer klein en daardoor was Quinten ook op "rantsoen " Uiteindelijk zo'n 4 weken in het ZH gelegen en Quinten heeft er toch nog 2175 gram van weten te maken.ad ook een achterstand van 5 a 6 weken. Hij heeft nog een weekje in couveuze/warmtebedje gelegen en mocht toen mee naar huis. Het is vaak alleen de groei die achterblijft en de ontwikkeling is dan wel op schema. zolang je nog lekker thuis mag zijn is er geen reden om aan te nemen dat het niet goed komt hoor. Ze vinden het duidelijk nog wel vertrouwd om je te laten gaan. De CTG's klinken prachtig(ik heb wel 20 uitdraaien liggen ) Juist die variatie is belangrijk he,dat het wat schommelt. Hier was het tijdens de bevalling wel spannend..hij dipte soms zelfs terug naar 45-50 maar de verloskundige en de gyn vonden het allemaal niet zo zorgelijk. Dus meid maak je niet teveel zorgen...het komt vast allemaal goed. Je zit al redelijk in de veilige zone hoor wat betreft het aantal weken.