5 weken groeiachterstand en navelstreng nulflow

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door JoonWordMama, 4 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoonWordMama

4 mrt 2009
    9
    0
    0
    Bijna Mama!!
    IJmuiden
    Nou het heeft even geduurd allemaal maar er is een hoop gebeurd.
    Vrijdag dus de groei-echo gehad,ons mannetje was nu ongeveer 1450 gram (geschat) dus dat is mooi nieuws!
    De navelstreng is nu 1.33 dus ook positief nieuws eigenlijk...
    alleen...
    Zijn rechter hartkamertje leek vergroot dus moesten we door naar het amc, daar komen we net vandaan!
    Met zijn hartje is niets aan de hand, het wijkt wellicht misschien een heel klein beetje af van 'het normale' maar dit komt altijd voor bij te kleine kindje en daar hoeven we ons geen zorgen over te maken, want daar is nu ook verders niks over te zeggen.
    Verder hoort het hart 1/3 van de borstholte te vullen maar omdat ons ventje zo klein is is het bij hem wat meer, ook niet ernstig!:D
    Hij is nu precies gewogen en hij weegt 1591 gram! Wow veel meer dan we dachten dus! Ook positief!
    De placenta is nu ook nagekeken en er zitten wat gaatjes en bobbeltjes in,en de vaten er naartoe zijn ook niet optimaal, maar nog niet zo erg dat er actie nodig is. De navelstreng was vandaag helaas wel weer verhoogd maar gelukkig geen nulflow!Donderdag horen we in ons eigen zh of we longrijping krijgen ja of nee en hoe het verder gaat verlopen, want de hele zwangerschap uitlopen gaat hem waarschijnlijk niet worden.
    Maar we mogen absoluut niet klagen met dit nieuws op de navelstreng en de placenta na dan...
    Zolang ons ventje op de ctg nog laat zien dat hij het nog naar zijn zin heeft bij mama en hij nog voldoende beweegt zijn er geen verdere acties nodig:D
    Hartstikke bedankt voor al jullie berichten

Liefs

2. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    wat goed nieuws! ben echt blij voor je, hopelijk blijft hij nog ff zitten en komt hij gezond ter wereld :D

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.200
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Dit is beter nieuws om te lezen. Nu nog even volhouden! Succes.

Gr vruchtje

4. bahar23

bahar23 Actief lid

30 aug 2008
    152
    0
    0
    terneuzen
    ik ben gister na de gyn geweest en gelukkig was het niet zo ernstig als de vk zich verwachte..hij zei dat ik geen reuze kind moest verwachten maar het zat wel goed ze was 2500gr en dat was wel goed volgens hem, hij schat op een geboortegewicht van 3300 en daar ben ik dan allang blij mee natuurlijk..haar hoofd lag te laag waardoor de vk verkeerd had gemeten (ookal snap ik nie hoe zij dat nie kon weten) maar gelukkig ben ik wel gerustgesteld na gister..ik hoop zo dat het met jou kleintje ook alleen maar beter word en zo te horen is het al een heel stuk beter als de vorige week..voor vorige week verheugde ik me heel erg op me kindje maar sinds die dag bij de vk heb ik een echte moedergevoel..

5. JoonWordMama

4 mrt 2009
    9
    0
    0
    Bijna Mama!!
    IJmuiden
    Hai hai!

Ja een stuk positiever dan vorige week op de navelstreng en placenta na!
    Maar ons mannetje heeft het nog naar zijn zin want de ctg was vanochtend weer goed:D
    Ze laten me niet de 40 weken uitlopen, maar hopen het te kunnen rekken tot 37 a 38 weken.
    Ben benieuwd;)
    Morgen weer een doppler meting ivm de navelstreng.

@bahar:

Voor jou ook weer wat beter nieuws dus!
    Gelukkig maar, 3300 gram is een mooi gewicht, dat woog ik ook bij mijn geboorte:D
    Je zal best geschrokken zijn jah dat begrijp ik!
    En dan komt idd meteen je moedergevoel naar boven, maar dat is wel een goed teken!

Liefs

Deel Deze Pagina