Gister werd dit met een echo duidelijk. Weer zorgen. Dit is al geen onbezorgde zwangerschap. Over 10 dagen co echo bij een gynaecoloog die GUO s doet, Heel spannend. Van googelen word je ook niet gelukkiger. Wie zit er op dit moment je hetzelfde schuitje?
Ik! Mijn kleintje heeft ook ruim vruchtwater, maar (nog?) net niet teveel. Bij mijn dochter had ik dit ook, die had bij de geboorte 2 liter vruchtwater. En kerngezond. Nu heb ik ook weer veel vruchtwater en hoewel ik een flinke buik heb daardoor, lijkt de kleine ook nu weer prima in orde. Ik maak me dan ook geen zorgen. Mijn tip: ga niet googlen, dat helpt toch niet en staan alleen maar enge dingen, terwijl er heel vaak niks aan de hand is.
Hier ook veel vruchtwater. OGTT test gedaan en geen zwangerschapssuiker. A.s dinsdag een extra uitgebreid groei onderzoek in het ziekenhuis. Ben ook gaan google en heb me voorgenomen dat dit iets is wat gewoon bij mij en mijn lichaam hoort. Ben zelf niet zo groot en heb geen lange buik a la Victoria Secret Modellen. Vandaar dat ik een 'zwembad' heb in mijn buik denk ik haha
Hallo Ik heb dit ook gehad maar zonder dat we het wisten! Tijdens de bevalling in het ziekenhuis kreeg ik te horen dat ik teveel vruchtwater had heel de zwangerschap niks van gehoord. Achteraf verklaarde dit wel grote buik nu denk ik dat ik dit weer heb vanwege flinke buik. Gelukkig dl niks aan overgehouden daarna wel keer gegoolged en indd word je niet blij van!
Hiero ook hetzelfde - vorige week tijdens de 30 weekend echo kreeg ik te horen dat ik teveel vruchtwater heb. Heb de nodige testen ondergaan en mijn suiker was goed. Nu volgende week weer n echo en anders gaan ze meer onderzoeken.
Yep hier ook ruim vruchtwater, heb dit ook te horen gekregen bij de 30 wkn echo. Ik heb nu een paar extra echo's gehad en heb 2x een dagcurve moeten bloedprikken om zwangerschapssuiker uit te sluiten. Dit heb ik niet. Vorige week echo gehad en toen was het vruchtwater iets minder dan vorige keer. Echoscopiste vertelde dat vruchtwater moeilijk te meten is, beeb beweegt veel en dan is het water ook in beweging waardoor een nauwkeurige meting moeilijker is. En inderdaad niet gaan googlen!! Komt vast allemaal goed, je wordt in ieder geval goed in de gaten gehouden en dat is voor de bevalling ook fijner, ik bedoel dat ze er nu achter zijn gekomen en niet op dat moment. Heel veel succes!
Ik heb tot en met week 34 veel teveel vruchtwater gehad. Bij mijn dochter uit 2009 ook, zij kwam te vroeg, wellicht daardoor. Bij mijn zoon gebeurde hetzelfde zwangerschap uitgedragen tot 38 weken en bij mijn kleine dochtertje had ik dit ook. Er is hier nooit een reden voor gevonden. Mijn kinderen zijn gezond en ik had ook geen suiker. Er was wel een risico op vroeggeboorte bij teveel vruchtwater. Maar wanneer dat zich zou aandienen zouden ze wat laten afvloeien. Er hoeft dus geen reen voor al het water te zijn. Niet op google gaan zoeken, daar vind je alleen maar nare dingen. Heel veel succes! Hoop dat er bij jou ook geen aanleiding is te vinden voor al het water.
Bedankt voor jullie berichtjes. Ik had gister een reguliere afspraak bij de verloskundige en zij vond verder onderzoek niet noodzakelijk, alleen een suikertest OGTT. De buik vond zij normaal aanvoelen voor mijn termijn. Echo heeft ze niet gemaakt, wel hartje geluisterd. Wel krijg ik 11 mei een groeiecho en gaat er dan ook gekeken worden naar het vruchtwater. Ze zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken voor een afwijking bij de baby. Ik ben wel opgelucht. Ook zegt ze, beter teveel dan te weinig en dat er 9 van de 10 keer niks uitkomt als het teveel is.
Teruggebeld, Moet toch komen voor een echo. Even afwachten dus. Mijn buik ziet eruit als 40 weken zwanger.
Verwarrend allemaal vlindermama! Waarom moet je nu toch in een keer komen voor een echo? Heb je nog andere klachten?
Oorspronkelijk geplaatst door linnie88 Hier ook veel vruchtwater. OGTT test gedaan en geen zwangerschapssuiker. A.s dinsdag een extra uitgebreid groei onderzoek in het ziekenhuis. Ben ook gaan google en heb me voorgenomen dat dit iets is wat gewoon bij mij en mijn lichaam hoort. Ben zelf niet zo groot en heb geen lange buik a la Victoria Secret Modellen. Vandaar dat ik een 'zwembad' heb in mijn buik denk ik haha Vorige week dus echo gehad. En vruchtwater zat nu mooi op het gemiddelde. Ik krijg geen uitgebreid onderzoek van de kleine, omdat deze met de 35 weken echo allemaal netjes op de curve zat. Morgen hebben we weer een echo om te kijken of het vruchtwater stabiel is gebleven. Indien het toch weer meer is, dan is dit gewoon een gegeven, zeiden ze. Maak me verder ook geen zorgen. Hoe is het bij jou??
Heel goed nieuws linnie88. Hier vruchtwater net op de grens, 75 mm, 80 is de max en een maagje wat gering gevuld was 2 weken terug, dus weer 2 weken zorgen....
Hoe zijn ze erachter gekomen dan vlindermama? Bij mij vinden z'n m'n buik groot voor de zwangerschapssuur en het meten was 32cm. Heb een flinke buik maar niet megaaa. Morgen een echo omdat ze dan denken dat het kindje misschien erg groot is.
Bij toeval, voelde minder leven en toen is er een echo gemaakt waarop ze dat constateerden. Succes vandaag, Laat je even wat weten. Ik heb net mijn suiktertest gehad.
Oh hopelijk snel de uitslag vies hè dat drankje. Ik heb om half 8 vanavond de echo. Hopelijk is alles goed en is ze gewoon groot. Ik heb wel een aardige buik maat niet enorm dat heb jij wel toch? Hopelijk meer duidelijkheid voor jullie!
Ik moet naar Maastricht, maagje blijft matig gevuld en nu is er ook nog een grote nier te zien. Ben doodongerust.