Hoi Dames, Ik was vier maanden geleden voor het eerst zwanger, en vrijwel direct nadat ik erachter kwam had ik een bloeding en een vroege miskraam. Helaas.. Tijdens de miskraam gingen de zwangerschapssymptomen weg (borsten waren groot en tepels opgezet etc. plopjes onderbuik). De daaropvolgende maand had ik ineens weer opgezette borsten, maar geen zwangerschap en werd direct weer goed in de cyclus ongesteld. Alle maanden daarna geen grote borsten gehad. Nu ben ik twee weken geleden ongesteld geweest, echter maar 1 korte dag, wel met krampen. Ik baalde dat ik weer ongesteld was. Echter nu heb ik weer grote opgezette pijnlijke borsten. Nu is mijn vraag: Kan het zo zijn dat je lichaam na een miskraam zodanig in de war is dat het te pas en te onpas symptomen afgeeft? Ik bedoel niet echt symptomen, maar meer: ik heb nooit pijnlijke borsten ten tijde van menstruatie of eisprong. En ineens na vier maanden weer wel. Ik snap dat je lichaam na een miskraam in de war is, maar dat is op een gegeven moment over en niet over na 1 maand en na 4 maanden weer terug. Iemand die dit herkent? Annelinda
Hoi Annelinda, Wat rot dat alles in de war is. Ik ben ook op mijn menstruatie aan het wachten na een mk. Heb nu na 26 dagen weer wat grotere borsten die ik normaal voor mijn menstruatie kreeg. Die onzekerheid is gewoon k*t! Je voelt ieder krampje en pijntje extra goed nu. Je lichaam heeft tijd nodig te resetten, dat gaat bij iedereen anders. Als je je echt zorgen maakt zou ik gewoon bellen met de gyn/vk of ha. Sterkte
Helaas kan dit wel degelijk. Bij mij was mn lichaam ook erg in de war en ben er uiteindelijk ook voor naar de gyn gegaan. Het voelde gewoon niet goed. Wat je zegt; elke maand voelde ik wel iets en tuurlijk was ik er na 1 miskraam ook erg mee bezig. Maar ik beelden me de symptomen echt niet in. ( blauwe ader, gevoelige borsten enz.) De gyn kon niet veel voor me doen, behalve checken of alles wel goed zat div echo.
Hebben ze bij je een laatste echo gemaakt of alles leeg was ? Ik zou gewoon even verloskundige bellen als je twijfelt, veel sterkte
Ja dit kan. Symptomen zeggen niet zo veel. Hier al zo veel symptomen gehad en niks is met elkaar te vergelijken.. Ene maand gevoelige borsten na eisprong dat je denkt ik ben zwanger andere maand niks en wel zwanger.. Restweefsel zal er niet zitten, dat zou er met je menstruatie echt wel uitgekomen zijn anders had je klachten gehad. Die ene dag menstruatie kan ook goed nieuws zijn. Heb je al een zwangerschapstest gedaan?
Bedankt voor de reactie dames! Ik ben dus wel elke maand direct na mijn mk ongesteld geworden, dat vind ik wel heel fijn, dan kan het hopelijk wat sneller goedkomen. Jeetje Zonnetje, wat een verhaal boven je BANNER! Dus je bent nu 6 weken zwanger? Gefeliciteerd!! Oh ik kan het geluk begrijpen dat je moet voelen.. Kun je me eens vertellen hoe dit bij je ging? Ik zie dat je meerdere miskramen hebt gehad? En er staat 'intake in Gent', en 12 dagen daarna al zwanger? Of lees ik het verkeerd In ieder geval, heel erg gefeliciteerd! Ik ben nog steeds niet zwanger. Deze maand ook weer vanaf eisprong (neem ik aan, 't is continu zo'n twee weken voor menstruatie) dat mijn borsten weer gevoelig en groot worden. Dit had ik sinds het stoppen met de pil twee jaar geleden alleen een dag voor de menstruatie. Sinds de miskraam is het verschoven naar de eisprong. Ik voel nu niets meer, alle vreemde symptomen zijn wel zo'n beetje weg. Ik heb het ook even losgelaten omdat er zoveel gaande is hier. Maar het zou natuurlijk altijd geweldig zijn als het juist gebeurd als je er niet mee bezig bent, want hoe dan ook is zulk nieuws altijd heel erg prettig en welkom