Pff... waarom zo moeilijk doen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sweetheart, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

1 aug 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje is nu 5,5 maand en maakt een prutje van de borstvoedingsmomenten. Ze wil nauwelijks nog drinken, zit continu om haar heen te kijken. Ze reageert op elk geluidje, laat dan los en strekt zich zo ver dat ze kan kijken waar het vandaan komt. (En dat gebeurt erg vaak, omdat ik hier ook een zoontje heb rondlopen waarvan het geluid helaas niet uit kan. Hij kwekt maar door. En om hem nou bij elke voeding in zijn kamer op te sluiten, dat gaat me ook wat ver...)

Ze dronk altijd aan beide borsten 10-15 minuten. Nu drinkt ze aan de eerste borst 5 minuten, aan de tweede borst nog minder. Ze drinkt ongeveer zes keer overdag. En helaas nu ook elke nacht twee keer. Ik word er mesjogge van eigenlijk... Ze wil wel drinken, ze heeft ook echt nog honger, maar ze kan zich niet focussen op het drinken. Is het een fase? Of is het iets anders?

Ze krijgt overigens geen bijvoeding nog, we wachten tot zes maanden omdat er veel allergieën in de familie zitten en ze reflux heeft. Schijnt beter te zijn om dan even te wachten tot zes maanden... Ze wil overigens al wel heel graag, kijkt het eten van ons bord af.

Als ik niet beter zou weten, zou ik stoppen met bv, zo afwijzend is haar gedrag. Maar het lijkt me niet de bedoeling om iets natuurlijks als bv te gaan ombuigen naar flesvoeding, puur om deze reden. Kan iemand me helpen?

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Hier ook een dochter die al heel snel was afgeleid. Ik voed lekker rustig op onze slaapkamer (of als we ergens anders zijn ook op een rustige plek).

Ze gaan trouwens ook steeds effectiever drinken, dus het is wel logisch dat ze steeds sneller (/korter) drinkt.

3. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

1 aug 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thuis kan dat dus helaas niet... Als we ergens anders zijn wel, en dan drinkt ze heel wat beter.

Oei, dus dat half uur genieten gaat sowieso minder worden? Eigenlijk wel jammer :) Ik vond het zo fijn, haar een half uur laten drinken. Lekker knuffelen, dat geklok horen...

Heeft er iemand anders nog een tip? Ik ben die nachtvoedingen wel zat eigenlijk, breekt me erg op, twee of drie keer per nacht een voeding doen, nu een week lang. Terwijl ze juist vanaf 2,5 maand doorsliep. Dus het is ineens zo plotseling.

4. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Tip 1 laat het los
    Tip 2 leg haar anders een keertje extra aan

Hier kwam DL tot 10 maanden elke n 2 uur snacht en overdag hahah ze dronk maar max 10 min per borst meestal minder
    Ik heb het gewoon gelaten klokken in de slaapkamer verwijderd hAar in ons bed en zo zijn we er samen goed door heen gekomen.

Enne sommige kindjes doen ook zo onrustig als ze de fles krijgen hoor ze willen gewoon de wereld ontdekken
    Kan snappen dat je snachts de voedingen niks vind maarja ze haalt in wat ze overdag miste

5. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

1 aug 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je. Het loslaten vind ik wel erg moeilijk. Ik heb nog een peuter die zo actief is en zoveel energie vraagt. Het combineren vind ik erg moeilijk, zeker met slaapgebrek.

Een extra keertje aanleggen lukt niet, ze weigert dan. Dat doet ze trouwens aan het begin van elke voeding, hoeveel honger ze ook heeft. Ze schreeuwt dan vrij hard (huuu) en strekt zich uit, van de borst af. (Als ze echt honger heeft, moet ik haar haast dwingen om te gaan drinken, echt naar de borst toeduwen. Na een half minuutje lukt dat. Als ik het niet doe en weer met haar ga spelen/alleen laat spelen/in de box leg/in bed doe, gaat ze weer huilen omdat ze honger heeft.) Maar bij extra aanleggen houdt ze dat wegduwen vol en wil ze dus echt niet.

Deel Deze Pagina