Zonder tepelhoedje aan de borst...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lootje, 1 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.501
    602
    113
    Hallo,

Mijn zoontje van ruim drie weken oud krijgt volledige borstvoeding. De eerste dagen liepen heel moeizaam, het lukte hem niet te drinken aan de borst, ik ben vrijwel direct gaan kolven en gaan vingervoeden. Op dag 5 heeft hij voor het eerst aan de borst gedronken, mét tepelhoedje! Dat gaat sindsdien erg goed, hij drinkt vrij lang, eerste borst meestal ruim 20 minuten tot een half uur, tweede borst vervolgens nog een ruim kwartier.
    Nu lukt het mijn kleintje sinds een paar dagen om zonder tepelhoedje te drinken, waar ik enorm blij mee ben! Waar ik wel een beetje onzeker over ben is de veel kortere tijd dat hij nu drinkt. Een kwartier maximaal aan borst 1 en een paar slokjes aan borst 2. Meestal slaapt hij na borst 1, dan verschoon ik hem en leg ik hem nogmaals aan, maar hij lijkt dan dus vol te zitten.
    Mijn vraag dan nu aan jullie, klopt het dat hij blijkbaar zoveel meer uit de borst krijgt zonder tepelhoedje dat hij nu zoveel korter kan drinken en ook voldaan lijkt te zijn?
    Ik geef op verzoek en dat is meestal elke 4 uur, een enkele keer wat eerder en 's nachts laat hij er meestal zo'n 5/6 uur tussen zitten.

Graag jullie ervaringen! Bedankt!

2. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    dat was bij ons ook zo. toen mijn zoontje ging drinken zonder tepelhoedje duurde een voeding ineens niet meer 45 minuten maar meestal 20 tot 25 minuten. en hij functioneerde er net zo goed op en sliep ook net zo fijn als ervoor. ik denk dat het minder moeite kost om melk te krijgen zonder tepelhoedje en dat ze meer tegelijk binnenkrijgen waardoor ze mss ook eerder vol zitten

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.544
    36.522
    113
    Ja hoor, dat is heel normaal. Wij zijn toen mijn dochtertje ongeveer 6 weken was gestopt met het tepelhoedje en toen dronk ze ipv 20 minuten nog maar 10 minuten.

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

Was hier idd ook zo!

En wat goed dat hij nu gewoon aan de borst drinkt! en wat laat die dr lekker wat uurtjes tussen! wauw!

Toppie hoor!

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier nooit afgebouwd en ze drinkt nog steeds met. Naar mate ze ouder werd, dronk ze wel steeds sneller.
    In het begin was ik steeds een uur bezig.
    Hoop bij een 2e toch echt zonder te voeden.

6. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Hier nooit echt ervaren dat voeden met tepelhoedje langer duurt..
    Bij beide kinderen niet... 1e zoontje 9 maanden bv gegeven met tepelhoedje
    en nu al bijna 6 maanden met tepelhoedje...

De tijd is vanzelf minder geworden...

Deel Deze Pagina