Wanneer naar de huisarts?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door pari26, 27 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pari26

pari26 Actief lid

3 aug 2011
    129
    1
    0
    Beste Dames,

Ik ben nu al bijna 2 weken overtijd,test nog negatief.
    wanneer is het eigenlijk handig om een afsprak met de HA te maken(ik heb geen idee vandaar dat ik eventuele tips vraag aan jullie en aan de gene die dit al een keer hebben meegemaakt..mij een beetje op weg kunnen helpen)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes pari

2. RoxyRox

RoxyRox Lid

23 sep 2011
    82
    0
    6
    Grunn
    Zelf zou ik zo snel mogelijk een afspraak maken, hoe eerder je ook weet waar je aan toe bent. Want al die onzekerheid is al helemaal niks!!!

Xxxjes Roxy

3. pari26

pari26 Actief lid

3 aug 2011
    129
    1
    0
    ik heb weleens gelezen bij posten van andere meiden, dat sommige ha er erg moeilijk om doen maar ik zal het binnekort wel even checken bij de huisarts...hoe en wat....bedankt voor je super snele bericht roxy ;)

4. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Ik zie dat je net gestopt bent met de pil. Dit is je 2e ronde. Je lichaam moet ontpillen. Bij mij varieerden de cyclussen daardoor van 28 tot 60. Ik snap heel goed dat de onduidelijkheid heel erg vervelend is.
    Je zou natuurlijk de huisarts kunnen bellen, maar ik ben bang dat hij/zij zegt dat je nog even moet afwachten.
    Maar bellen kan natuurlijk nooit kwaad :)

5. pari26

pari26 Actief lid

3 aug 2011
    129
    1
    0
    badankt voor je reactie emmie83,ik heb eigenlijk niet zoveel lats meer van de ontpilverschijnselen...alleen in de eerste maand gehad...nu sinds een week gevoelige en soms pijnlijke tepels bij aanrakingen....ik hou er rekening mee dat me onregelmatige menstruatie weer terug kan komen(maar ik werd het voor de pil 1x in de 4 maanden ,wel regelmatig aan 1 kant maar op een langere termijn) ik zal van de week even mijn ha raadplegen :)

6. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Ik heb gewoon een echo aangevraagd voor de zekerheid,mijn HA vond dat niet nodig,maar je heb je recht,daarom betalen wij verkeringen voor...en echo gedaan ik was al 9 weken..dus
    Of als je pas gestopt ben met pillen,je lichaam moet nog aanwennen hé?!!
    good luck;)

7. pari26

pari26 Actief lid

3 aug 2011
    129
    1
    0
    Ben je nu zwanger pinkster?Gefeliciteerd! :D

Ja klopt soms merk je er gewoon niks van, maar ik hoop er nog niet zoveel op het is 50/50 zwangerschap/lange menstruatie.

maar tog wel even van de week ha bellen en informeren.

8. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ik denk eerlijk gezegd dat je gewoon moet afwachten. je bent nog maar net van de pil af.

ik zit trouwens in hetzelfde schuitje 2 en halve week "overtijd"

9. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Nijkerk
    AAAaa sorry vergeten bij de zeggen toen ik zwanger was ,mijn kleine is nu 5,ben bezig voor de 2e!!Maar wacht is idd beter

10. pari26

pari26 Actief lid

3 aug 2011
    129
    1
    0
    @leeuw86: ben jij net gestopt met de pil? lastig is het als je al 2 weken overtijd bent!:$
    Ik had vorige maand voor me eerste menstruatie wel meer klachten, nu heb ik af en toe echte trek in een vette hap en gvoelige/pijnlijke tepels bij aanraking....wel anders dan vorige maand. we wachten maar af.

@ Pinkster: all the best met de 2de! ;) leuk voor de kleine van 5 :D

11. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Nijkerk

12. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Ontpillen heeft niet zo zeer te maken met kwaaltjes. Maar je cyclus moet op gang komen (als je de pil slikt, dan heb je geen eisprong en eigenlijk dus ook geen cyclus)
    En de kans is groot dat je weer onregelmatig bent als je dat ook was voor je de pil ging slikken. Dat had ik namelijk ook en de huisarts gaf aan dat dat meestal zo is.

13. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Je kunt natuurlijk gewoon bellen hoor, niks mis mee! Maar als je testen nog negatief zijn na twer weken over tijd zal je waarschijnlijk niet zwanger zijn.
    Succes in ieder geval!

14. pari26

pari26 Actief lid

3 aug 2011
    129
    1
    0
    ohw op die manier ;) ik hou er wel rekening mee dat het onregelmatig kan zijn weer maar ik heb ook onveilig sex gehad meerdere malen dus dat maakt hem een beetje lastiger....Ik zal volgende week maar eens even een afspraak maken met de huisarts....ik hou jullie wel op de hoogte :)

@pioen: thanks....je weet het maar nooit :D maar ik klam me er niet teveel aan vast hoor :)

15. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    Het kan ook heel goed zo zijn dat je een cyclus overslaat. Dat heeft de HA mij verteld toen ik daar kwam. Dus daar zou ik dan in ieder geval in eerste instantie op wachten.
    En het kan heel goed nog ontpillen zijn. Bij mij waren de eerste drie cyclussen redelijk normaal en daarna duurde het pas een hele tijd voor ik weer eens ongi werd (zie m'n handtekening).
    Succes ermee!

16. pari26

pari26 Actief lid

3 aug 2011
    129
    1
    0
    ohw dat wist ik niet, dat dat ook nog eens mogelijk kan zijn!:$
    wat een raar systeem heeft het vrouwen lichaam toch zeg :)
    ik gaat volgende week een afspraak maken bij de huisarts, als ik 1tje in de buurt heb gevonden...even met de HA over hebben kijken wat eruit komt! ;)

17. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Zie ik het goed in je handtekening dat je helaas ongi bent geworden? :(
    Maar misschien ook wel fijn. Nu weet je weer even waar je aan toe bent. Nieuwe ronde nieuwe kansen :D

18. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Je schrijft geen last te hebben van ontpillings verschijnselen... maar een lange onregelmatige cyclus is symptoom nummer 1....
    Je HA zal niets doen die gaat zich pas "zorgen" maken als je cyclus langer dan 3 maanden duurt.

19. pari26

pari26 Actief lid

3 aug 2011
    129
    1
    0
    ik heb voor de pilgebruik een menstruatiecyclus van 1x in de 4 maanden ongi zijn gehad. dus dat kan terug komen.,,,is dus geen ontpilverschijnsel meer:)

ik ben ongesteld geworden ja klopt! alleen is het superlichte menstruatie en super kort en nog steeds heb ik iets minder gevoelige tepels en misselijk....voor de rest is het een beetje raar dat me menstruatie zo kort is....dus ik wacht nu gewoon even af tot de volgende en eventuele klachten :D

hoe gaat het verder bij jullie dames?

20. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    @ Pari26: Het zal even balen voor je zijn dat je ongi bent geworden, maar toch ook wel fijn lijkt me. Wel raar dat het zo weinig was.
    1x in de 4 maanden is wel heel weinig! Maar nu was het na 53 dagen zie ik. Dat lijkt dan 'nog mee te vallen'. Ik hoop voor je dat je nu niet weer zo'n lange cyclus krijgt!

Ik zit ook nog steeds te wachten, ondertussen op dag 79. Ga toch weer richting de 100 ben ik bang :(.

Deel Deze Pagina