Waar zou mijn zoontje last van kunnen hebben...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovely little, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely little

19 dec 2011
    93
    0
    0
    Hallo allemaal,

Waar zou mijn zoontje nu toch last van kunnen hebben?
    Of herkennen jullie dit en hoe gaan je daar mee om..

Mijn zoontje is nu 3 mnd en 1 week oud, weegt ong 5500 gram, en krijgt 6 voedingen van 150 cc plus 5, hij drinkt zn flessen niet altijd leeg, en soms smokkel ik dan doe ik er wat scheppen minder in, anders krijgt hij teveel.

Nu wordt hij met deze hoeveelheid voeding, altijd na 3kw wakker heel soms een uurtje, hij gaat meestal rustig slapen, wordt hij dan wakker dan gaat hij huilen sabbelt hij op zn handjes, maar komt niet meer in slaap, ik wil hem niet te lang laten huilen,( wat wel van velen het advies is) maar wel eventjes zodat hij misschien toch zelf weer in slaap kan vallen, maar dat lukt hem niet.

Dan haal ik hem naar beneden, in zn wipper of de box of op schoot, maar blijft dan heel vaak huilerig ook is hij denk ik nog moe, in oogjes wrijven enz. uiteindelijk moet ik er zon 3 3n half uur ertussen laten
    tot zn volgende fles, ik weet niet hoe ik die tijd vul hoe doen jullie dat en vinden jullie dit een probleem of niet, ik weet niet of ik het goed doe namelijk, en of jullie dit ook hebben.

Savonds als hij zn fles krijgt zo tussen 5 en 7 en dan naar bedje gaat wil hij absoluut niet slapen, helemaal overstuur!

En hij slaat veel met zn armpjes tegen de fles of gewoon in het rond,dat is ook iets van de laatste tijd.

Ben ik nu overbezorgd, zou hij iets kunnen hebben, of gaat hij van zelf beter slapen, en rustiger drinken.

Groeten lovely little.

2. MamiReg

MamiReg Actief lid

25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik kan je niet helpen maar wel even een opmerking over 3 kwartier achter elkaar slapen en dan wakker worden; dat heeft mijn dochter ook! Ik denk dat dat een slaapcyclus is. (iedere mens doorloopt meerdere van deze cycli per slaap, zoals de R.E.M. slaap etc) Dit heeft ze vooral overdags met een dutje. Als ik er optijd bij ben en een speentje erin duw wil ze soms nog een tukkie trekken, zo nee is ze klaarwakker.

Vaak slaapt ze dan ook maar 1 x een dutje op een dag van maar 3 kwartier. (ze slaapt wel van 19.30-20.00u tot ong 10.00u met 1 x een flesje rond 7.00 uur)

3. SelleBel

SelleBel Lid

12 dec 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi!

Hier ook nog zoekende naar ritme enzo. Nadat mijn dochter aan een heel verkeerd (in)slaap ritme gewend was geraakt (alleen in slaap vallen op de arm en dan wegleggen en binnen 10 minuten weer wakker en op de dag zowat niet slapen) heb ik het tij kunnen keren met de methode van Ria Blom... De ene dag gaat het goed dan slaapt ze zo 2 a 3 uur achtereen en dan huilt ze soms wel tussendoor. De andere dag doet ze alleen hazeslaapjes.
    Heb je een vaste volgorde van handelen met hem? Dus slapen, wakker worden, voeden, knuffen, alleen spelen en dan naar bed? Dat wil nog wel eens helpen. Ik zelf let eigenlijk niet op de hoeveelheid en hoe vaak qua voedingen. Als ze wakker wordt is het flesje... of er nou een uur of 3 uur tussen heeft gezeten. Vaak pakt ze dan ook het flesje niet (als er korte tijd tussen zat) Ik begin nu ook steeds meer te denken dat zij eigenlijk zelf het ritme gaat bepalen en langer tussen de voedingen laat zitten. Misschien kun je het strikte qua tijd tussen de voedingen wat los laten? En wel een vaste volgorde toepassen? Zodat hij altijd weet ''na de box is naar bed'' Ik vind het zelf ook erg moeilijk dus je staat daar niet alleen in :D
    Wat betreft het rondslaan met de armen. Zou inbakeren een idee zijn? Dat hij zichzelf steeds wakker maait en houdt met het ongecontroleerde gezwaai? Daar hebben veel kindjes (ook hier weer) last van...

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik heb zelf de methode van Ria Blom toegepast.... maar daar verschillen de meningen nog al over.. Ik heb de methode dan ook naar eigen inzicht toegepast, het heeft wel gewerkt...

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier bij beide kinderen ook zo'n rommelperiode gehad rond die leeftijd. Het werd ook vanzelf beter met de tijd..

5. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Hoezo doe je minder schepjes voeding erin? Is toch genoeg 5?
    Kan het zijn dat hij honger heeft?

Of mssch zuigbehoefte, slaapt hij met een speen? Helpt hier erg goed.

Ritme gaat vaak vanzelf..

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier dacht ik ook al aan.

Ik zag staan dat hij na het een beetje slapen na de voeding weer wakker wordt en op zijn handjes begint te sabbelen.
    Sabbelen op handjes betekent veelal honger of zuigbehoefte.

Ik zou niet minder voeding in de fles doen in elk geval. Blijkbaar heeft hij die hoeveelheid voeding echt nodig, ondanks dat hij af en toe zijn flesje niet helemaal leeg drinkt.

7. Lovely little

19 dec 2011
    93
    0
    0
    Hoi! Hij heeft een ritme, slapen, wakker worden, wipper of box of schoot(want hij moet wachtten op de voeding, anders krijgt hij echt te veel want dan krijgt hij zn fles al naar 2 uur, en als ik dat dan doe heeft ie zon 8 flessen per dag dan gaat ie ruim over 1000cc heen, en hij heeft al last van krampen.) voeding, verschonen, box, slapen.

Ik vind het zo ontzettend moeilijk om te rekken, ik wil hem wel eerder geven mar dan krijgt ie last van krampen, en wil hij de fles mar voor de helft.

Hij krijgt savonds en smorgens ook friso extra, zelfde als forte.

Is ria Blom niet te hard, ik ben zo bang dat ik hem schaadt en de vertrouwde ban d breek, hoe gaat dat dan zon methode, hier zei het cb buro, als hij wakker wordt laten huilen en om de 5 a 10 min troosten, dat heb ik 1 keer geprobeerd maar dat houdt hij net zo lang vol tot zn vlogende voeding, even stil huilen even stil huilen enz.

Ben benieuwd hoe Ria blom werkt dan, en hoe heb je dat doorstaan. Groeten lovely little

8. Lovely little

19 dec 2011
    93
    0
    0
    Hoi!
    hij sabbelt eigenlijk altijd op zn handjes ook naar de voeding, in de box, op schoot, in de maxicosi in de auto, ook voor dat hij gaat slapen vaak. Hij ziet dat meer als speentje denk ik, kdacht eerst ook dat hij meer voeding wilde maar dan drinkt ie zn fles niet leeg, en zelfs met friso extra wordt hij naar 1 uurtje wakker, (behalve smorgens dan dan slaapt hij nog 3 a 4 uur, meestal van 4 to 8, maar dat ziet hij als nachtslaap denk ik. dus ik denk dat hij overdag geen honger heeft.

9. Lovely little

19 dec 2011
    93
    0
    0
    Minder schepjes voeding doe ik alleen als ik denk dat hij die dag teveel krijgt en door het dan toch telkens een hlaf uurtje eerder geven kom ik te vroeg uit met zn laatste voeding, die komt dan om 19.30 al en dan wil hij vaak, omdat het zo vroeg is rod 22.00 22.30 nog een en dan zit krijgt hij ook bijna 1000cc, dus doe ik als ik dat vermoed minder in zn eennalaatste fles, dan krijgt hij niet zoveel in 24.00 uur.

Ja een heel gedoe, maar hij heeft zo ontzettend last van krampen gehad en dat is nu weer wat minder, dus wil ik hem niet overvoeden, hij krijgt zo ongeveer 900cc per dag.

10. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Maar weet je dan zeker dat het honger is? Hoe ouder ze worden hoe minder ze slapen. Hier ook een kleintje dat met en beetje geluk maar 2/3 mini slaapjes doet en daat heeft hij meestal voldoende aan. Tuurlijk zijn er ook dagen dat hij moe is en de slaap niet kan vatten en hij wat jengelig wordt maar over t algemeen is hij vrolijk. Heeft je kindje niet gewoon meer behoefte aan wakker zijn en spelen ipv slapen?

Als t echt lastig wordt met het flessen rekken tot 3 uur omdat hij honge rheeft (hebben wij in t begin ook gehad) zou ik gewoon eens proberen wat meer te geven en kijke hoe het dan gaat. Onze kleine kreeg tot hij een kilo of 6 was ook steeds meer dat hij zou mogen volgens zn gewicht maar hij groeide ook veel (in de lengte ook) dus hij had het gewoon nodig.

11. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Overigens gong de kleine hier met 3 maanden ook veel op de handjes sabbelen. Dat is gewoon de handjes ontdekken....

12. Lovely little

19 dec 2011
    93
    0
    0
    Van mij mag hij er ook best uit hoor uit zn bedje, maar als hij er dan uit is huilt hij meestal, en zoniet dan is hij het naar hooguit 20 min zat en dan moet hij nog een uur.

Nog meer voeding hebben we geprobeerd, maar hij heeft snel last van krampen en scheten die hem erg dwars zitten en die doen ook echt pijn als hij ze moet laten, maar op meer voeding sliep hij niet langer.

Gisteren nog int ziekenhuis geweest voor controle, en echo heupjes, daar zei de arts al dat ze hem onrustig vond en huilerig, ook heeft hij een voorkeurshouding waardoor zijn oortje iets scheef staat, nu moet ie ook naar de fysio, maar de arts zei anders probeer eens een maagzuurremmer zantax, misschien heeft hij last van zuur, maar om nu maar op de gok een maagzuurremmere te gaan gebruiken, om het te proberen en te kijken hou onze zoon daarop reageert?

Heb het wel in huis maar durf het niet goed te gebruiken...

13. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dan denk ik dat je kindje miss ergens last van heeft, wie weet wel van die voorkeurshouding of wat dan ook maar als hij steeds huilt duidt dat denk ik toch wel aan iets medisch...

14. missmanhattan

31 dec 2011
    72
    0
    0
    zoetermeer
    ja rond die periode is het idd lastig hoor! op een gegeven moment gaan kindjes minder slapen, maar door de voorkeurshouding en krampjes en mogelijk reflux,voelt hij zich wellicht niet helemaal happy. ik zou in ieder gevalnaar de fysio gaan, of een manueel therapeut. heeft hij nog meer symptomen van reflux? je zou de zantax kunnen proberen om het uit te sluiten... is vast niet heel schadelijk hoor.en ja, nu denk je pffffwatmoet ik nu. maar echt het word makkelijker!!! sorry voor de typfouten nieuwe tablet:) veel succes

15. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Je kan fv ook heel goed geven op verzoek he. Dan geef je dus niet iedere keer dezelfde hoeveelheid. Kijk je gewoon naar de tijd die er tussen zit. Echt niet meer op de klok voeden, maar lekker kijken naar je kindje. Ik deed vaak wanneer er maar 2 uur tussen zat een voeding van 90/3. En verder slapen die kleintjes vaak inderdaad maar 3 kwartier. Wel eens aan een draagdoek gedacht? Of lekker wandelen met de wagen?

Gewoon lekker mee gaan met je kleine, slapen en eten naar behoefte.

16. Venice

Venice Actief lid

15 nov 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan je hem niet nog een keer op bed leggen tussendoor? Dus bv. slapen wakker slapen (wakker) fles? Misschien de fles meer afstemmen op de slaapjes en niet de slaapjes op de fles?
    Stel hij slaapt 3 kwartier, is dan een uur wakker en slaapt nog eens 3 kwartier dan heb je de tijd overbrugd.

17. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    Hier ook zo eentje die veel huilde in die tijd en ook veel last had van darm krampjes wij gebruikte daar infacol voor het haalt de krampjes niet volledig weg maar het haalde wel de scharpe randjes ervan af.

Ook zij had een voorkeurshouding maar daar kwam ik al achter dat ze 5 weken oud was en heb tegen iedereen zijn advies toch een baby sleep aangeschaft en bij elke voeding draaide ik hem om, ik kreeg een maand terug complimenten dat ze zo'n mooi rond hoofdje heeft, ben dus heel blij dat ik hem gebruikt heb.
    Ik gebruik hem nu niet meer hoor maar ik ben er heel blij mee geweest.

Ik ga altijd eerst met haar spelen leg haar daarna in de box dat ze zelf nog even kan spelen daarna veschoon ik haar en dan de fles, ik verschoon haar altijd voor de fles omdat ze na de fles meestal moe is en dan kan ik haar in bed leggen en als ik haar dan nog moet verschonen dan is ze weer klaarwakker, het komt soms voor dat ze tijdens de fles poept en dan doe ik het na de voeding nog een keer ach dan kost het maar een luier meer.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Cinderella

18. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Lastig he, ik ben ook de eerste 3 maanden zo aan het worstelen geweest met de flessen.

Ons zoontje krijgt al vanaf een week of 9 180/6. Dat is inmiddels 210/6 en dan de laatste fles een papfles.

En ik zo rond week 14 had hij zelf een ritme gevonden:

Tussen 700/800 1e fles
    tussen 10.00/11.00 2e fles
    meestal 14.30 3e fles
    rond 1800 de 4e fles
    en de laatste fles wisselt tussen 2100/100 uur.

Ik heb gewoon al die tijd wat aangemodderd en opeens was daar een ritme, qua flessen, want qua slapen doen we maar een dotje. De ene dag slaapt hij echt vaak, dwz wel 3 keer 3 kwartier en de andere dag zijn het alleen hazeslaapjes van 10 min.

Tegen mij zeiden ze dan, geef tussendoor een flesje water, dan rek je ook als je denkt dat het honger is.

En het groter maken van de flessen 180/6 evt voor de hongerige baby? Dan heb je niet teveel wat je voedt.

Het kan namelijk met fv zijn wanneer je dus teveel voedt dat ze krampjes krijgen daarop. Op teveel voeding. Ja heb ik ook al doende geleerd, want ik gaf ook voorheen maar 'tussendoor flesjes'.

Wat ik nog altijd gebruik bij krampen is cinababy dat werkt hier als een tierelier. Als hij huilend wakker wordt en hij is onrustig aan het kronkelen is het altijd buikpijn. Ik geef hem dan een druppel cinababy en hij gaat dan slapen, en poepen!

Hier is het zo, wakker uit bed, de ochtendfles krijgt hij direct nadat de oudste aan tafel zit met zijn ontbijt, dus ligt hij even in de wacht in de box.

Daarna slaapt hij max drie kwartier telkens en ik ga dus geen voeding geven dan. OVerdag komt hij vaak korter op elkaar, maar hij slaapt wel door snachts(800,1030,1430,1800,en de laatste fles 2100/100) op speentjes inpluggen na dan. En nu is hij ziekjes en dan krijgt hij als hij dorst heef of last van zijn keeltje snachts nog wat water.

Wat ik deed voorheen om te rekken was wandelen in de wandelwagen of badderen.....

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar hoezo Moet hij nog 2 uur?
    Mijn zoontje sliep ook maar 45 min.. Kon daardoor niet lang wakker blijven dus ging na 1,5 uur weer naar bed daarna bij wakker worden een fles want dan was het ongeveer 'tijd' en zo gingen we de dag een beetje door
    Je hoeft m niet perse wakker te houden nadat hij wakker is geworden toch
    Of wil ie zelf na een uurtje ofzo ook niet meer slapen?

20. Lovely little

19 dec 2011
    93
    0
    0
    Nou ik moet van het cb buro 3,5 uur tussen de voedingen laten, dus als hij bv. om 8.00 de fles krijgt gaat hij ong. om 9.15 weer naar bed, slaapt hij 3 kw is hij om 10 uur wakker, dus dat bedoel ik dan moet hij nog 1,5 uur op zn fles wachtten die ik overings wel iets eerder geef soms, maar ik ben zo bang dat hij krampen krijgt, want dan slaapt hij vervolgens weer niet snap je.

Zou ik hem veel erder geven dan zit er ongv. maar 2 uur tussen en dan worden het wel 7 of 8 flessen op een dag, want als ik hem de 'laatste'fles geef zo rond 21.00 dan wordt hij soms om 23.00 wakker.

Het zou idd veel makkelijker zijn als ik ( en voor hem ook veel voorspelbaarder) kon voeden als ie wakker wordt, dan na plusminus 1,5 uur naar bedje slapen wakker worden
    enz.

Dus zou het dan wat zijn wat ik hiervoor al las om bv weer 120/ 4 te gaan geven, dan kan hij daarna weer lekker gaan slapen, mag dat maarzo in van 6 voedingen naar 7 0f misschien wel 8 tegaan, hij is 3 maanden en het cb buro vindt dat hij allang langer moet slapen en vindt 5 flessen genoeg, maar ik kan mijn mannetje niet dwingen langer te slapen!! ik ben al blij dat hij zelf (vaak) in slaap valt! en dan netjes 3 kw slaapt, zou best langer willen, maar nogmaals kan hem niet dwingen, maar volgens het cb moet ik hem laten huilen!!

Soms weet ik gewoon niet meer wat ik moet doen of ik het wel goed, en of het me gaat lukken..

Deel Deze Pagina