5 weken tussen 1ste en 12wk echo, vreselijk ongerust en de tijd staat stil!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Ytest, 13 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Houd moed meid.
    Wachten is idd killing!
    Maar het komt goed.
    Geen echo wil niet zeggen dat het niet goed gaat he, maar herken je ongerustheid. Zoals ik laatst al zei :)
    Dikke knuffel.

2. zwendel

zwendel Niet meer actief

ik heb met precies 8 weken de termijnecho gehad en moest wachten tot de 20 weken echo....heb zelf met 14 weken een pretecho laten maken omdat ik gewoon wilde weten dat er in ieder geval 2 armpjes en 2 beentjes aan zaten..

3. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Zo dat is ook niet normaal! Heel begrijpelijk van jouw kant dat je voor een extra echo koos! ;)

4. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38

K weet het, Thnx! :) straks hopelijk een compleet poppetje op het scherm dan was het dat wachten wel waard!

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Nog eventjes wachten, je gaat hier toch wel je mini dinosaurus showen he:D

6. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Haha mini dino zegt ze! Ja beloofd, als het zover is plaats ik onze ET hier :D

Dat zou zo fijn zijn..!! :)

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Jaa, Ik had bij de eerste met de 10 wk echo echt zoiets van, onee.. Volgens mij is ie misvormd, maar dat hoorde zo haha..

8. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hahaha Thnx voor de waarschuwing! :D

9. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Vreselijk he, dat wachten. Ik had dat ook, vooral omdat ik 10 jaar geleden (op het jaar af) een ma heb gehad met 10 weken (ik kwam er met 12 weken zwangerschap achter dat de kleine niet meer leefde).
    Ik was nu ook mega zenuwachtig! Maar toen deze keer de 12-weken echo goed bleek te zijn, viel er toch een last van mijn schouders af. Tot ik opeens niet meer misselijk was. Gevolg: je gaat je weer druk maken, want is nu alles nog wel in orde?
    En dan hoor je met 16 weken het hartje weer (pfff 4 weken wachten is lang hoor!). Ik was pas echt blij toen ik haar met 17 weken eindelijk kon voelen.
    Ja, en dan blijkt met de 20-weken echo dat de kleine 1,5 week voorloopt op groei...ga je je daar weer druk over maken...
    Dus ik snap je echt helemaal hoor! Wachten duurt echt lang, vooral bij zoiets als een zwangerschap...

10. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    je slaat de spijker op zijn kop! Dat is de grootste angst! :(

En je weet dat het na die 12 WK net zo goed mis kan gaan, maar toch, tot die 12 WK is het het meest killing volgens mij, dat wachten!

11. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Klopt, maar het gaat vaker wel goed dan niet hoor! Probeer je niet al te druk te maken (zegt er eentje die zich ook druk maakt).

12. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38

Haha ja, instinctief ;)

13. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Dat wachten is heel frustrerend ja! Maar wel fijn dat je het hartje al wel hebt kunnen vinden met de angelsound.

Bij onze vk praktijk krijg je alleen een termijnecho tussen de 9-12 weken en een 20-weken echo. Bij de eerste kreeg ik uiteindelijk een echo met 7 weken vanwege bloedverlies, bleek toen al bijna 11 weken zwanger te zijn. Bij m'n tweede zwangerschap kreeg ik weer een echo met 7 weken wegens bloedverlies en omdat het me niet lekker zat, dit bleek uiteindelijk een bbz te zijn. Gelukkig dus wel er op tijd bij. Bij de derde zwangerschap kreeg ik met veel moeite in het zkh voor elkaar dat ik met 5 weken mocht om te kijken of het in de baarmoeder zat, vervolgens zelf nog een echo laten maken met 7 weken om te kijken of het hartje klopte, met 10 weken bij de vk, met 16 weken zelf weer een geslachtsbepaling laten doen, daarna de 20-weken echo, met 28 weken nog een 3D echo laten maken en met 35 weken kreeg ik nog een liggingsecho. Maar dat kwam dus ook wel een beetje omdat het de keer daarvoor fout zat, dan zoek je toch extra bevestiging.

14. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Nou je hebt groot gelijk hoor! Ik vind het niets teveel! En nu denk ik vanaf die12 tot de 20 weken is beter uit te houden omdat het grootste risico geweken is, maar dat gevoel kan zo weer veranderen denk, zeker als je zon onzekere muts bent als ik :)

15. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja wachten, en nog meer wachten. Bij mij zat drie weken tussen de eerste en tweede echo. Na de eerste was ik precies 2 dagen gerust gesteld en toen begon het weer te knagen. Nu ook weer aan het wachten op de eerstvolgende controle bij de verloskundige. Zolang me borsten nog gespannen voelen probeer ik me niet te druk te maken, maar ja. Ik zal blij zijn als ik het eenmaal kan voelen bewegen. Dat stelt toch meer gerust als je af en toe even een por kan geven en weer wat beweging voelt.

16. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Ik heb er ook lang over getwijfeld om die aan te schaffen, tot ik de kleine 3,5 week geleden voor het eerst duidelijk voelde. Toen vond ik het ook niet zo nodig meer, omdat ik daar weer zekerheid uit haalde. Ik voel haar nu elke dag een paar keer.

17. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Inderdaad! Maakte me al druk als ik wat dagen niet misselijk bent, maar daarin heeft de vk wel gerustgesteld..

Inderdaad maar als de baby slaapt en dan niet trapt is t ook weer een zorgmakend iets.. Waar is dat klepje in onze buik? ;)

18. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Dat lijkt me zooooo fijn, maar dat komt pas vanaf WK 20 toch?

Pfffff nog 1 weekje! :)

19. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Ik voelde haar al vanaf 18 weken hoor! Daarvoor meer gerommel en dan ga je twijfelen of het de kleine is of gewoon je darmen. Vanaf 18 weken wist ik zeker dat ik de kleine voelde.

20. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Dat zou fijn zijn, dat is al over 7 weken :D

Deel Deze Pagina