Oooh ik herken t zo! Ik heb een echo gehad met 6.3 dagen omdat ik de keer ervoor een miskraam had. Daarna termijn echo met precies 9 weken en nu mag ik eigenlijk pas weer met 20 weken. Ik heb ook een angelsound en ik kan het goed horen dus dat geeft mij rust. Helemaal nu ik na 11 weken zonder klachten ineens steeds vaker pijn bij mijn baarmoeder heb. Is niks geks, is groeipijn maar dan stelt zo'n kloppend hartje je toch gerust. Wij gaan trouwens wel met 14/15 weken voor een geslachtsbepaling/pretecho. Ik kan gewoon echt niet 11 weken wachten, ook al heb ik in deze zwangerschap vertrouwen. We schelen trouwens maar een dagje!
Owja inderdaad, leuk zeg! Ook een voorjaarskindje! ja ik ben er toch nog niet over uit die pretecho, want van 12 naar 20 zijn er ook weer 8 WK! Kost wel wat maar dan heb je ook weer even contact! Eens even vragen wat een extra gewone echo bij de vk kost.. En ook ik heb weer gezocht met de angelsound, en zit weer even in de gerustgesteld-mood!
Lieve meiden, ik heb die ongerustheid dus echt niet, ik krijg de termijn echo op 1 nov, ben dan 10+1. Ik leef er naar toe, maar maak me geen zorgen. Er zijn genoeg kwaaltjes waardoor ik weet dat ik gewoon echt zwanger ben. Waar ik me wel zorgen over maak is of het gezond is, vandaar dat we de combi gaan doen, dat vind ik wel spannend, maar ook hier maar ik me niet te druk over. Het is zo ongezond en slecht voor jezelf om je zo helemaal gek te maken. Ja dit zijn misschien wel de spannendste weken, maar ik denk dat het voor het kindje alleen maar beter is als je probeert te ontspannen. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben... Ga lekker even naar het bos/strand of wat je dan ook dicht in de buurt hebt, maak een lekkere wandeling in de frisse lucht! Kop op meiden!
Juist hier ook. Tussen de 9 en 12 weken en nog 1 met 20 weken. Meer krijg je niet... Ik vind het zo appart dat het overal anders geregeld is. Maar goed misschien omdat mijn vk geen echoapparaat heeft.
Mijn vk heeft wel een echo apparaat maar toch echt pas de eerste echo met 12 weken. Heeft als voordeel dat je nooit die onzekerheid hebt wat je hier vaak leest: het hartje klopte niet en ik ben al x weken, klopt dat wel" Nadeel is dat het wachten errug lang is.
Ik heb met 7+5 een echo gehad bij de gyn. Die was in de veronderstelling dat ik kwam om te kijken of de eitjes al gegroeid waren. Maar gelukkig was ik al zwanger Daarna met 12 weken bij de verloskundige een echo gehad. Toen 8 weken moeten wachten op de 20 weken echo.. dat vond ik het ergste eigenlijks...
Wat is dit erg!!! Vanavond eerst nog m'n vragenuurtje loslaten op de vk en hopelijk hartje luisteren en dan nog 2 nachtjes! tik tak tik tak...
Tja niet iedereen,kan dat zo makkelijk voor zichzelf doen, zeker als het al eens misgegaan is..en een boswandeling hielp hier echt niet hoor, als je een paar maanden ervoor zo,je minikindje ziet verliezen.
Dit klinkt heel makkelijk en ja, bij mijn eerste 3 kids ook wel een beetje zo gedacht. Toch is ook mijn idee/gevoel daarbij veranderd, mn door mijn MAs. Toen kwaaltjes genoeg, zo misselijk dat ik niet een voor mijn eigen kids kon zorgen. De eerste keer dacht ik 15 weken ver te zijn, maar was het dus net na de termijn echo fout gegaan en ja, als de weken (bijna 4) wel zo misselijk dat ik dus niet voor eigen kids kon zorgen. Nou dan voel je je extra rot, al die mallese voor niets. 2e MA vol goede hoop. Ik ging me niet gek laten maken, wat bleek met 17 weken (en ja, inderdaad tot dan toe bijna niet voor eigen kids kunnen zorgen) was het weer kort na de termijn echo fout gegaan. Dus kwaaltjes zeggen mij niets meer. De ongerustheid die veel meiden hebben (met of zonder MA, MK verleden) snap ik volledig. Ik nuchtere meid was dit keer echt niet meer zo rustig. Dus inderdaad om een extra echo met ruim 13 weken gevraagd (en gekregen) daarnaast zelf zo'n doppler gekocht en gelukkig voel ik sinds een pasr weken het kindje, maar je wilt niet weten hoe vol spanning mijn lijf is (morgen einde van de dag 20 weken echo) Ik weet dat ik niets aan de situatie (wel of niet gezond kind ed) kan veranderen. Verstandelijk leuk te beredeneren, maar mijn gevoel is toch echt anders.
Ik kan denk ook gaan wandelen, werken, dingen doen tot ik een ons weeg, slapen doe ik slecht en die zenuwen, ongerustheid en nieuwsgierigheid worden er niet minder op! Met hoeveel weken voelde je je kleintje dan?