Hallo Uwv, Ik snap er helemaal niks meer van. Mijn werkgever weet dat ik zwanger ben. Ik werk als thuishulp, kan meestal 2 clienten op een dag doen. ik heb een contract tot de 25ste. (4-8 uren contract) maar heb altijd meer gewerkt maar meer uur konden ze me niet geven. ik heb nog niks gehoord van een eventuele verlenging ofniet, in mijn contract staat dat ze ook niet verplicht zijn te melden als hij niet wordt verlengd. Van de week sprak ik met mijn planner, ( heb nog maar 2 vaste adresjes, 1 van 4,5 uur per week en andere 2,5u per week. ik heb nu wel invaladresjes 2 deze week. maar nu word er gezegd tegen mij dat er geen adressen zijn, en nu keek ik op werk.nl en daar staat een vacature in mijn omgeving van mijn werkgever met dat er clienten zijn opzoek naar vaste hulp... Ik heb nu de planner gemaild en de zorgcoordinator en hoop dat ik daar snel antwoord van krijg... Maar wat moet ik hier mee? wat kan ik hier mee? Ik heb de vacature en mails waarin ze zeggen geen werk te hebben opgeslagen... help
Beste Gingerkitten, Wat vreemd dat je werkgever aangeeft geen werk te hebben, maar dat je zelf toch vacatures vindt. Ik kan me voorstellen dat je de indruk krijgt dat hij je aan het lijntje houdt. Je werkgever is echter niet verplicht een contract te verlengen dat van rechtswege eindigt (einddatum van een tijdelijk contract). Ook niet als je zwanger bent. De ontslagbescherming tijdens zwangerschap gaat namelijk alleen over het tussentijds beƫindigen van een contract. Je kunt hier dus ook geen juridische stappen tegen ondernemen. Wel kun je je werkgever vragen om een contractverlenging. Actuele informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare