Hallo dames, Vanwege oorontsteking weigert onze dochter sinds afgelopen vrijdag de borst. Alleen in de ochtend wil ze nog aan de borst drinken. Normaal kreeg ze 4x per dag borstvoeding en dan er bij nog pap/brood, fruit, warm eten. Nu ze geen borstvoeding meer wil heb ik geen idee hoe ik haar dag in moet delen qua eten. Haar schema was: 7:00 bv 8:00 pap 11:30 fruit en bv 14:00 bv 17:30 warm eten en toetje 19:15 bv Haar schema is nu: 7:00 bv 8:00 pap of brood (bij brood een beetje sap uit de tuitbeker) 9:30 slapen 12:30 fruit + half plakje brood + drinken uit tuitbeker Tussendoor nog drinken uit de tuitbeker 15:00 slapen 17:30 warm eten + toetje 19:15 warme melk voor het slapen gaan Al haar drinken krijgt ze momenteel uit de tuitbeker omdat ze borstvoeding niet meer wil. Hoe veel moet ze eigenlijk drinken? Krijgt ze wel genoeg eten? Hoor graag hoe jullie het doen! Ze doet nog 2 slaapjes van ongeveer 1,5-2,5 uur (omdat ze niet lekker is slaapt ze nu meer). 'S nachts slaapt ze van 19:30 tot 7:00 (soms langer).
Ik heb geen precies antwoord op je vraag hoeveel ze horen te drinken. Mijn dochter dronk rond die leeftijd 3 flessen van 200mL en daarnaast nog water uit de tuitbeker, dus zo'n 700-800mL in totaal. Maar ik weet niet of dat 'normaal' is. Het ligt ook aan hun gewicht hoeveel ze moeten drinken natuurlijk. Mijn dochter is groot voor haar leeftijd. Ik kan je wel vertellen hoe ons schema eruit zag: 7:30 fles 200mL (nu krijgt ze ook een boterham 's ochtends, maar toen ze 8 maanden was volgens mij nog niet) 9:30 fruit (slapen) 12:30 Boterham, water 14:00 Fles van 200mL (slapen) 15:30 fruit of rijstwafel 17:30 warm eten en daarna in bad 18:30 Fles 200mL voor het slapen gaan Mijn dochter sliep overdag iets minder dan jouw kindje, maar 's nachts iets langer. Het ziet er dus allemaal redelijk normaal uit. Wat je in ieder geval kunt doen (en volgens mij al doet) is bij ieder eetmoment drinken aanbieden. Als ze dorst heeft, zal ze het wel nemen denk ik. En ik hoop dat ze snel de borst weer wil! Dat is toch het fijnste en makkelijkste (en dat van een flesmoeder...). Misschien helpt het om de borst niet direct na een eetmoment aan te bieden, maar juist 1-2 uur later? Dat blijkt hier de manier om haar voldoende te laten drinken...
Dochter van 7.5mnd eet het volgende 8 uur fles 200 cc 10 uur tussendoortje met ca 50 cc water 12u 1.5 broodje daarna fles 200 cc 15.00 fruit plus ca 50 cc water 17.30 avondetenplus water soms wat yohurt. 19.15fles 200 cc fruit mag je ook als vocht rekenen
Dit is het schema van ons zoontje van 7.5 mnd. 6.00 pafles 200 ml 10.00 fruit 13.00 1 boterham en daarna fles 200 ml 17.00 warm eten en paar lepeltjes yoghurt 19.00 fles 200 ml Tussendoor paar slokjes water en soms stukje soepstengel. Hij doet wel nog 3 slaapjes overdag, omdat hij altijd vroeg wakker is in de ochtend. Hopelijk gaat het snel weer beter met je dochter!
Met 8 maanden was het hier: Ontbijt: fles melk van 150cc en erna nog een boterham Tussendoor: 2 stuks fruit gepureerd/ geprakt Slapen Lunch: eerst een fles van 120cc melk en erna nog 1-1,5 boterham. Tussendoor: soepstengel of rijstwafel Avondeten: geprakt of gepureerd bordje van zo'n 200gram Voor het slapen gaan: fles van 200cc melk. Verder dronk hij tussendoor water uit z'n rietjesbeker. Van 6-8 maanden was dat uit een flesje en met 8 maanden begonnen met een rietjesbeker.