5 weken weg van huis

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bones, 31 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bacio

Bacio Bekend lid

25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    Hier sluit ik mij helemaal bij aan!

Veel plezier en heel veel succes!

2. Bacio

Bacio Bekend lid

25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    Superzoet en superlief idee !

En elkaar missen is in dit geval groot goed; het verteld hoeveel je van elkaar houdt.

3. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Het idee van de snoeppot is een leuk idee als je kind(eren) daar tegen kunnen.
    Maar als je er geen big deal van maakt kunnen de meeste kinderen best wat hebben.
    Hier mijn man die de afgelopen 22 maanden door de week niet thuis was.
    En soms de weekeinden ook niet,
    Nu is hij wel weer thuis in de avonden.
    Moesten ze ook weer even aan wennen (een week) en nu is dat weer normaal.
    Mijn mening, zolang je er zelf geen drama van maakt en er lieve bekende opvangers zijn gaat dit lukken.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

helemaal mee eens! Soms kun je ook niet anders, soms hoort het bij je werk. Ik werk bijv altijd 's avonds en vaak in het weekend. Het is niet anders. Ik vind het ook niet anders dan een vader die regelmatig op zakenreis of uitzending is. Hier vangt mijn man, of schoonvader dan de kinderen op. Papa is echt niet anders dan mama. En ja, soms zegt (eigenlijk alleen) mijn dochter; mama, moet je nu weer werken? Zij mist mij soms wel in voor de rest ons mannengezin, maar ja, werk is werk. Aan de andere kant, vandaag moest ik even naar mijn winkel, en ging ze mee, iets wat ze GEWELDIG vind, want mama heeft een bruidswinkel die sinds kort boven een restaurant zit, dus dat is super voor een 6 jarige die van bling bling houdt....;) Dan "helpt' ze mij op haar manier en stuur ik haar vervolgens weer naar beneden, waar ze haar broer helpt in de keuken :) Of ze loopt naar de ezels buiten, gaat naar de speeltuin....Kind vermaakt zich prima op mijn werk (al is dit natuurlijk uitzondering ;))

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wat een Drama Queen ben jij, stel je niet zo aan. En over het feit dat jij als 'volwassene' nog niet eens vijf weken buiten je moeder kunt zou ik zeggen: 'GROW UP'!!! 🙄

On topic: komt helemaal goed weet ik uit ervaring. Kinderen ervaren dat heel anders dan wij als hun vader/moeder. Wanneer er goed voor hen gezorgd wordt door liefhebbende mensen die ze goed kennen is er niks aan de hand en zal het gemis niet eens zo groot zijn. Tijd vliegt voor die kleintjes en die van mij weten dat ik altijd weer terug kom na een zakenreis...mét een cadeautje.....dus dan vinden ze het al helemaal prima. 😬 Nu ze iets ouder zijn bellen en Skypen we ook wat af, toen ze nog peutertjes waren deden we dat niet want dat konden ze juist niet goed plaatsen.

Werk ze, fijne reis en maak je geen zorgen om het thuisfront. Je zult zien dat dat allemaal wel losloopt.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Een soort adventkalender maken? Elke dag een deurtje openmaken tot je thuis komt? Zelf zou ik het niet met snoep doen maar doe er een leuke foto of een leuk plaatje achter!

7. Bones

Bones Actief lid

12 jun 2015
    281
    80
    28
    Iedereen bedankt voor het meedenken en de leuke reacties.
    Denk dat ik mij zelf een beetje te druk erover maak. Ookal weet ik dat ze in goede handen achter blijven bij papa en de oma's. Nog anderhalve week genieten van mijn jongens en dan is het echt zover

8. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier persoonlijk geen ervaring mee, maar ik zou een leuke grote foto van mezelf ergens neerzetten, en elke avond een verhaaltje voor het slapengaan uit een spannend nieuw boek voorlezen/skypen/video'en.
    veel plezier :)

9. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw

Daar vraagt ze toch niet om? En daar heeft ze ook niets aan!!

MIsschien kun je een streepkalender maken? Waarop je zoontje samen met papa iedere dag een kruisje kan zetten tot jij weer terug bent?

En wellicht voor bepaalde dagen wat leuke dingen om te doen als verrassing? Een cadeautje ofzo? Of een envelop met een briefje van jou?

10. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Hier is papa soms voor langere tijd weg en sinds mn oudste 3 is maak ik voor haar altijd een kleurplatenkalender, waarbij ze elke dag een nieuw plaatje in kan kleuren. De laatstedag is dan altijd een extra feestelijk plaatje en als alles is ingekleurd mag ze het zelf aan papa geven!

Het inkleuren is hier een mooi ochtend of avondritueel geworden dat haar een beetje meer grip geeft op de tijd. Verder valt het me elke keer weer op hoe makkelijk ze zich toch weer aanpassen. Kinderen zitten vaak zo in het nu en in hun eigen kleine leventje dat ze met dit soort dingen soms beter om kunnen gaan dan wij ;). Er zijn af en toe wel eens huil en mismomentjes natuurlijk (vaak vlak na de skype), maar echt heel veel zijn het er niet.

Eén tip die ik zou geven is skype niet vlak voor het slapen (lastig met VS, i know ;)), maar probeer het zo te plannen dat papa nog iets leuks met ze kan doen na het skypen. Mochten ze jou dan erg missen, dan hebben ze weer een beetje leuke afleiding en gaan ze niet met de "na-de-skype-emotie" naar bed.

Veel plezier en succes!

Deel Deze Pagina