5 weken, werd ruim 40 maanden..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door cerberus, 30 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Altijd heb ik geroepen dat ik flesvoeding zou geven en pas toen oudste geboren werd besloot ik het toch te proberen voor vijf weken om dan af te bouwen... Onze oudste bleek niet tegen flesvoeding te kunnen dus 10 maanden bv.

Onze tweede kreeg dus toch maar gelijk bv.. Een refluxbaby.. Huilde alles bij elkaar... En hing ook zon beetje dag en nacht aan mn borst...

De derde wilde ook constant eten,.. Tot 8 maanden minimaal 3 keer per nacht...

Nu nummer vier... Iedereen vertelde me dat ik beter fles kon geven of maar even de borst....
    Na paar weken begon het herkenbare gekrijs en geslik weer... En uit eigen initatief op koemelkvrij dieeet gegaan en het ging beter...

Onze jongste (en de rest dus waarschijnlijk ook) heeft (inmiddels vastgesteld) koemelkallergie...

Hele dagen aan mn borst, enorme mamahonger, Slaapt nog niet door, ik sta op volledig koemelkvrij dieet, heb de eerste 9 maanden ook op tomaat en (sporen)kippenei volledig gemeden, heb lichamelijke klachten door de bv, MAAR het is me gelukt...
    Ik heb vandaag precies het jaar volgemaakt.... En ik ben trots...

5 weken wilde ik borstvoeding geven gewoon om te kijken hoe het was, zonder voorbereiding en heb tot nu toe,
    40,5 maand gegeven!!

Mijn doel is bereikt..... Nu de moed verzamelen om los te laten.... :(
    Mijn borstvoedingsperiode loopt ten einde....

(Sorry wilde het even delen)

2. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Je bent terecht trots! En wat lijkt het me moeilijk nu af te gaan bouwen.... Sterkte!

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Petje af....
    Zo zie je dat doorzettingsvermogen een van de belangrijkste factoren is bij het wel/niet slagen van de bv.
    Echt super goed wat jij je kindjes hebt meegegeven!! :)

4. xxx12

xxx12 Lid

29 apr 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    O wauw wat mooi zeg..en je mag zeker trots zijn.
    Snap je gevoel...mijn zoontje is 16 weken en bij de gedachten dat de bv ooit helemaal stopt kan ik nu al janken :(

5. Dimisto

Dimisto Actief lid

24 sep 2012
    247
    0
    0
    genieten van me meisje
    Groningen
    waauw wat goed!!

6. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    #6 Arual83, 31 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2013
    Gefeliciteerd!!! Natuurlijk mag je trots zijn!

Afbouwen en afscheid nemen van bv lijkt me heel moeilijk!

7. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Een top prestatie!!!!!!!

8. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    super! en stoppen, moeilijk! toch weer ene hele afsluiting van een pracht periode

9. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom ga je stoppen?

10. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb persoonlijk altijd 1 jaar als max gezien,,.. Al ben ik nog niet helemaal klaar...

Voor mijn lichaam, na 6 zwangerschappen (2xvmk) en de borstvoedingsperiodes waarin ik niet ongesteld word en echt schijnzwanger blijf, is het ook wel beter,....

En tja... Een geheel koemelkvrij-dieet hakt er ook best in.... Het zou makkelijk zijn als ik gewoon weer kan eten.... Want in de stomste dingen, waarvan je het niet verwacht zitten dporen van melk.

En toch........... Heb ik niet helemaal haast...

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat leuk dat je deze mijlpaal gehaald hebt zeg! Mag je trots op zijn hoor!
    Als je wilt afbouwen, doe lekker rustig aan. Mijn ervaring met koemelkvrij eten is dat het een soort tweede natuur wordt als je het langer doet. En bij mijn jongste ben ik na een jaar heel voorzichtig begonnen met zelf weer zuivel te gebruiken en haar er via de borst langzaam aan te wennen. Zij eet nu wel yoghurt, haar oudere broer niet.

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Idd iets om trots op te zijn!

Ik kon bij mijn oudste (ook KMA en soja-allergie) vanaf 14 maanden zelf alles weer eten. Vanaf 2 jaar kan ze tegen kleine beetjes soja en vanaf bijna 3 tegen kleine beetjes koemelkproducten.

13. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

Dat zeg ik net nog tegen mijn man... Zou het wellicht beter zijn om via mij op te bouwen...

Mn zoontje kan er iig duidelijk nog niet tegen....
    (Leuk als ze opeens de ingredienten wisselen :x)

14. 2jees

2jees Niet meer actief

super!Wat knap zeg.

Deel Deze Pagina