Katten en box, andere tip nodig!?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Miranti, 14 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Hoi hoi,

Wij hebben thuis katten. Nu vinden deze onze box erg interessant natuurijk en lekker plekje om te liggen. Maar dat wil ik niet! Bah. Nu hebben wij al aluminiumfolie geprobeerd. Ballonnen. Beiden tegelijk. Niks werkt! Ze lopen er gewoon tussendoor of over heen en vinden het allemaal wel best..

Iemand nog andere tips??

2. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    er schijnen hoezen te zijn voor over de box..mischien is dat iets?

3. McDsee

McDsee Niet meer actief

Peper strooien, water spuiten, maar dat wil ook niet altijd helpen. of juist de dingen die wel van hun zijn insmeren met kattenkruid.

4. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    oh vreselijk lijkt me dat!
    Ik zette er altijd vanalles in, het wipstoeltje o.i.d of inderdaad misschien een net kopen en dat eroverheen spannen als je er niet bent?

5. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Wel zielig voor de kleine... peper in de box ;)

6. McDsee

McDsee Niet meer actief

hahaha, ja ik bedoelde ook niet als die kleine er al is, voor nu kan je het zo weer schoonmaken als je het op plastic onderdelen strooit.
    Maar ik denk dat de aanpak beloning als ze iets goeds doen beter werkt dan afstraffing als ze iets fout doen en verder idd een net spannen of iets.

7. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    oh hihi, had ff niet door dat de kleine er nog niet was :p;)

8. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    Beetje gemeen misschien, maar ik gooide altijd een klein kussentje de box in als ze erin sprong. dan schrok ze en vloog ze er gelijk uit. na 2 keer hoefde ik het kussentje nog maar op te pakken en ze was al weg. Het was toen snel over met "lekker" in de box liggen;)

9. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Zolang de kleine er nog niet is kun je toch het box kleed eruit laten?
    Op zo'n harde onderkant liggen lijkt me een stuk minder interessant.

Wij hebben 1 kat en 1 hond, als wij weg zijn zitten ze altijd in de keuken. Groot en afgesloten. En als we thuis zijn dan komt er echt geen kat in mijn box...

Ik heb verder ook niet echt tips, behalve voor nu het kleed eruit halen.
    Succes!

10. limburg88

limburg88 Lid

20 jun 2013
    55
    0
    0
    Hier hebben ook twee katten, was er ook heel bang voor dat mijn katten er in gingen liggen.. daarom de box ook al twee maanden geleden op gezet.. helemaal vol gelegd met balonnen die bijna op knappen stonden!! Normaal gaan mijn katten gelijk overal in liggen enzo maar kon het niet geloven ze hebben er nog niet eens naar om gekeken, wat mijn manlief straks wel gaat maken voorals we weg gaan plank die ik over box kan leggen, voor mijn eigen gevoel dat ik zker weet dat mijn kleine man heerlijk kan liggen in de box zonder dat ik moet controleren of er toevallig wel haren in liggen.. katten hebben er nu niet na om gekeken maar weet dus niet wat ze doen als er dadelijk een beeb in ligt. Heb ook van z'n spay heb je twee soorten (katweg hier te koop bij de boerenbond) je hebt er een voor weg te jagen en een wat ze aantrekkelijk vinden.. misschien kun je dat proberen! Success!!!

11. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Mijn katten hebben nogal een hekel aan de geur van zwitsal. Dus als wij de box in de kamer gaan zetten spannen we de bodem in met vershoudfolie en daar gaat een laag baby-olie overheen. Blijft ook lekker aan de pootjes zitten zodat de geur ze een tijdje achtervolgt. Ik hoop dat dat gaat helpen.

12. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Onze poezel mist een achterpoot, dus die arme drommel komt er niet in al had ie t graag ;)

Maar peper kan werken inderdaad, wel je boxkleed goed uitwassen dan nog, voor de kleine komt!

Hier alles afgeleerd met en plantenspuit. Drie keer in t snoetje sprietsen, daarna een paar keer met t ding in de aanslag richting de box... Vervolgens de spuit er demonstratief inzetten!

Zo hebben ze hier altijd geleerd dat ze niet op tafel mogen bijvoorbeeld. Nadeel is wel, je moet er bij blijven de eerste dag (of 2) maar ze snappen het erg snel hoor!

De box nu afdekken zou ik niet doen, want dan wordt het juist interessant als ie straks ineens open is, en er een kleine in ligt! Buiten de haren die ja kat er achter laat, stel je voor dat je poezel óp je kleintje gaat liggen :)

13. baby S

baby S Actief lid

18 feb 2013
    169
    1
    0
    mama zijn
    Zeeland
    Katten zijn van nature nieuwsgierig dus wij hebben onze kleine poes er zelf ingezet zo van ruik/kijk maar dat heeft ze op haar gemakje gedaan.
    Het nieuwsgierige is er af en mevrouw gaat er nooit in :)

14. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    Maar kunnen ze er ook in als je hem echt helemaal vol ballonnen legt? echt zo vol dat ze er bijna uitwippen? Lijkt me toch sterk dat ze er dan nog langskunnen? Eventueel alufolie over de ballonnen spannen?

15. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij hingen snachts of wanneer we weggingen het boxkleed over de rand. Die harde plank vonden ze niet zo.

16. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ik lees even mee... Wij hebben drie katten en twee parken in huis. 1 in de living en 1 op ons slaapkamer (ik ga ze de eerste maanden bij ons leggen totdat ze geen nachtvoedingen meer nodig heeft.)
    Twee katten kijken er niet naar om..... Maar 1 wel..... ballonnen... dan verdwijnen ze door twee paar kleuterhandjes er stiekem en langzaam 1 voor 1 uit......... "Ik niet gedaan hoor mama"...... Ik heb er boven nu een deken op gelegd want kan moeilijk 10 keer gaan controleren of madam erin kruipt en beneden ff alles weggehaald uit de box.....maar ja naar einde zwangerschap toe vraag ik me af wat ik nu best doe.....

17. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Bedankt voor de reacties! Hij lag behoorlijk vol met ballonnen, mijn onze kleinste kat heeft daar lak aan en propt zich er gewoon tussen.. En ik hem nu zo vol leggen dat ze er nu niet in kunnen, maar straks dus wel als de ballonnen er uit zijn helpt niet denk ik. Aluminiumfolie icm ballonnen werkt ook niet, ze lopen er gewoon doorheen en overheen.

Zo'n keepoff spray werkt hier in huis ook niet, die hebben we al eens vaker moeten gebruiken op andere plekken en helpt ook helemaal niks..

Ik ga de plantenspuit maar eens proberen. Alleen heb ik daar alleen wat aan als ik het zie gebeuren..

Peper vind ik beetje naar idee, krijg je dat wel goed uitgewassen?

18. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kat houdt blijkbaar van een hoog plekje vanaf waar hij uitzicht heeft op de woonkamer, is een (goed bereikbaar) wandplankje geen goed idee? Dan heeft hij een nog betere plek en hopelijk geen interesse meer voor de box.

19. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    We hebben 3 katten.. En ze hebben meerdere ligplekken, zowel hoog als laag. Onze vensterbanken zijn hoger dan de box (oud huis alles is hier vrij hoog) en daar liggen ze graag in net als op de krabpaal, die heeft een ruime plank die ook hoog is.. Ik denk dat ze het gewoon lekker zacht vinden.

20. Talvi

Talvi Niet meer actief

Dit doen wij ook :D Het werkt goed en ik kan lekker blijven zitten :p

Deel Deze Pagina