Zoals de titel al zegt moet ik even mijn ei kwijt... Wij hebben vrienden en die zijn ook zwanger, net een week of 3 achter ons aan. We hebben in het begin heel veel contact gehad maar dat is de laatste tijd sterk verminderd.. Het begon er eigenlijk mee dat we met z'n alleen naar de 9maanden beurs zouden, en dat zo ineens van de baan was toen we belden dat het afgelast was werd er verteld; Ooh nou ik ga zowiezo niet op zo'n beurs lopen hoor....terwijl mijn man al had vrij gevraagd 4 maand ervoor, toen we die afspraak maakten... Op een gegeven moment werd het voor hun in mijn ogen een soort competitie vanaf hun kant; ik ben toch verder dan ik dacht, dus zitten we toch veeeel dichter op elkaar als dat we dachten, want jij bent niet zo ver als je dacht.. Naja leuk dacht ik, maakt me verder ook weinig uit.. Op een gegeven moment bleek ik toch verder te zijn als we dachten en hun minder ver waardoor het gat ipv 13 dagen dus 19 werd, het zal me echt een worst zijn zo'n week, ik vind het al super dat de kindjes straks dezelfde leeftijd hebben.. Maar toen kreeg ik te horen; nou en, jij bent wat verder en ik wat minder ver, wat maakt het ook eigenlijk uit hè.......... Inderdaad dacht ik, waarom maakte je je er toen zo druk om? Nou hebben ze de laatste tijd nooit tijd voor ons, ze kunnen nooit en willen nooit wat.. Wel als ze nieuwe spulletjes hebben, of als ze nieuws hebben bijvoorbeeld toen ze voor de echo moesten anderhalf week na ons.. Op een gegeven moment mijn man nog een berichtje gestuurd over wanneer hun kamertje kwam, ging het ineens over matrasjes, of we wel een goed matrasje hadden want hun hadden een dure.. Ja zei mijn man wij hebben een pocketvering gekocht, want die werd geadviseerd... Hun schijnbaar een minder dure of goede ofzo want toen hoorden we er niks meer van... (Geen rede meer om op te scheppen) Op een gegeven moment heb ik nog wat berichtjes uitgewisseld met haar over de baby en het voelen schoppen kreeg ik gelijk terug : jaa al heeeel lang geleden, mijn placenta ligt namelijk aan de achterkant, en mijn man heeft het ook allang een keer gevoeld jullie dan? Heb ik maar terug gestuurd dat ik de placenta ook aan de achterkant heb zitten en het inderdaad al een paar weken voel schoppen, en dat de echoscopist ook vertelde dat het inderdaad een erg bewegelijk kindje was(ben inmiddels 25,2) Ik heb het gevoel dat het voor hun allemaal beter, mooier, duurder en groter moet en dat vind ik vervelend... Het is geen wedstrijdje, en geen competitie mijn god zeg waar gaat het over? Ik dacht dat we onze zwangerschap zo heel erg leuk konden delen.. Dat we samen konden gaan shoppen, en dat soort dingetjes dat wil nu niet meer omdat we allebei het geslacht voor ons zelf houden, maar in het begin had het gewoon heel leuk kunnen zijn... Hebben jullie hier ervaring mee, en hoe gaan/gingen jullie ermee om?
Irritant dat soort mensen jah. Ik zou ze lekker links laten liggen. Blijkbaar willen ze inderdaad alles beter dan jullie om op te scheppen, nou blehg ik hou daar niet van. Gewoon op die berichtjes geen reactie meer geven misschien komt er dan eens de vraag of er wat is en dan kun je aangeven dat je het super vervelend vind dat er zo opgeschept wordt terwijl ieder het op zijn/haar manier doet.
Geen ervaring. Maar wat ontzettend zielig zeg dat zoiets moois, en iets wat zo leuk zou kunnen zijn om samen mee te maken een soort competitie van hun kant is geworden. Heel vervelend voor jullie, kan me voorstellen dat je je op de leuke dingen had verheugd!
Wat een vervelende situatie! Ik heb zelf een nichtje van mijn man's kant die een maandje voor ons is uitgerekend en die ook een jongetje krijgen maar wij gaan juist dingetjes met zijn tweetje of viertjes doen! Ik vind het zo leuk om het met iemand te delen die precies hetzelfde meemaakt en altijd zeg maar elkaar van tips te voorzien! Lijkt me echt vreselijk als de zwangerschap je uit elkaar drijft omdat de een meer of betere dingen koopt dan de ander. Zelf hebben wij alles nieuw gekocht, nichtje heeft bijna alles tweedehands, maar is echt niet dat ik dan op hun neerkijk of zelf ga lopen opscheppen. Iedereen maakt zijn eigen keuzes. Ik zou ze lekker negeren en misschien kijken hoe het na de bevalling gaat.
In het begin heb ik inderdaad ook gedacht van ach het zullen de hormonen wel zijn, maar mijn man ervaart het net zo. Mijn man heeft weinig kameraden die in de periode van hun leven zitten van het krijgen van kindjes, dus juist voor hun leek het me erg leuk dat ze ook dingen konden bespreken.. maar mijn man heeft ook helemaal geen zin in wedstrijdjes dus vertellen we ze maar niks meer.. Ik heb voor m'n vrienden en familie nog elke keer de kleur uit het kamertje gehaald zodat ze het geslacht niet te weten komen, en wel even het kamertje kunnen bekijken maar ik wil hun niet eens in de kamer hebben..
irritant zeg.. Ik heb ook zo'n kennis (ex-vriendin?).. Die vergelijkt ook alles, en als zij het dan niet beter heeft, dan wel de zus van de buurvrouw van haar oude schooljuf.. En sinds is kinderen heb is dat echt erger geworden. Er is opeens een hoop vergelijkingmateriaal als je beide kinderen hebt blijkt. Dus ook veel meer van die irritatiepunten. Resultaat is nu, dat ik haar maar weinig spreek, bijna niet meer spontaan vertel over de kinderen (ze heeft daarna toch een relaas over iets van haar van 5 minuten). Het is gewoon aan het verwateren. En dat vind ik wel prima. Nu woont ze bijna om de hoek, dus ik zie haar gewoon regelmatig, blijf ook vriendelijk doen als onze kinderen toevallig tegelijk in de speeltuin zijn. maar ik steek er echt geen energie meer in. De band is gewoon weg. Wat je ook zegt over het kamertje.. Het voelt gewoon niet meer goed.
Van dat soort mensen krijg ik echt de kriebels brrrrrrrrr Ik vraag me altijd af of die mensen wel gelukkig zijn, als je je plezier en geluk moet halen uit beter zijn (of voordoen) dan een ander ben je eigenlijk maar een zielig hoopje mens. Geniet maar lekker van je zwangerschap! Dat is toch het aller mooiste cadeau!
Oh wat heb ik een hekel aan zulke mensen, je zou toch denken dat je het leuk vind om zoiets bijzonders te delen met vrienden. Ik denk dat dat niks voor mij zou zijn en gewoon afstand zal nemen, straks als de kinderen er zijn word het waarschijnlijk alleen maar erger.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar kan begrijpen dat je het vervelend vindt! "Samen" met een vriendin zwanger zijn zou juist iets moois moeten zijn. Zo jammer dat zij er een wedstrijdje van maakt. Ik houd het ook maar op onzekerheid. Gewoon erboven staan en geniet van je zwangerschap!
Ik heb 2 vriendinnen die ook zwanger zijn. Eentje 2 weken voor en de ander 2 weken na mij uitgerekend. Met de ene heb ik redelijk veel contact over de zwangerschap, maar voor beide de 2e. We vergelijken wel veel, maar denk dat het anders is omdat het juist voor beide de tweede is. De ander heb ik gewoon normaal contact mee, net als voor de zwangerschap. Als ik jou verhaal hoor snap ik dat het erg jammer is, maar denk ook gelijk het volgende; ohjee. Veel moeders gaan na de geboorte vergelijken. Hoe groeit jouw kind, kan die van jou al rollen, tijgeren, kruipen, zitten, lopen, praten etc. Zeker de eerste 2 jaar is dat veel aan de orde, zeker als ze zo dicht op elkaar zitten. Hopelijk blijft het bij de zwangerschap en niet erna. Anders zou ik toch adviseren met haar te gaan praten, hormonen of niet.
wat jammer dat het zo moet zeg Ik ben nu samen met mijn beste vriendin en met mijn lieve collega zwanger en dat gaat super samen! Ik ben 12 weken verder dan mijn beste vriendin en mijn collega is 7 weken verder dan ik. Ik vind het fijn, kan ik haar om raad vragen en mijn beste vriendin raad geven (als ze daarom vraagt). Ik vind het met allebei leuk om het erover te hebben en we zien het helemaal niet als competitie. Lijkt me vooral balen voor jou, omdat je je er van te voren op had ingesteld dat jullie gezellig samen zwanger zouden zijn Kun je het er niet eens met haar over hebben? Waarom dat zij zich zo voelen alsof ze van jullie moeten 'winnen'?
Dank jullie wel voor de lieve woorden, ze doen me echt goed!.. Wij zelf zijn dus echt niet de enige die het zelf zo opvatten. Echt heel jammer maar denk inderdaad dat afstand houden gewoon het beste is in deze situatie..
Ik snap het ook niet, als ik wat voel denk ik van laat maar ik vraag het maar niet, want ze heeft overal verstand van, en ze heeft alles al een keertje gehad en ze weet alles precies want haar baby schopte eerder en hun hadden eerder een 3d foto van de baby en hun hadden eerder de babykamer af.... BLEGH .. dan denk ik laat maar gewoon ik vraag het wel aan iemand anders.. En als ze ergens last van heeft en ik zeg bijvoorbeeld: dat is bandenpijn zegt ze : neee joh, dat heb ik al 2 weken geleden gehad, dit is echt heeeel anders.. MY GOD, hou dan je kop en zeur er dan niet over denk ik dan?! Ik ben zowiezo eigenlijk nooit zo met een ander bezig geweest, en zeker niet op deze manier dus ik weet ook niet wat er in hun hoofd omgaat.. Ik ben die jaloezie totaal niet gewend en weet ook niet hoe ik er mee om moet gaan dus gaan we er maar helemaal niet mee om..
misschien moet je je hormonen eens op der los laten hahaha. Als ze weer een" beter weten" antwoord geeft je hormonsters de waarheid laten zeggen
Jeetje wat jammer dat je het eerst zo leuke contact eigenlijk kwijt bent... Ik snap dat ook niet hoor, verder willen zijn dan een ander, zou helemaal niet in me op komen! Een vriendin van mij was 4 weken eerder uitgerekend als ik, ik vond het juist wel leuk om af en toe eens te kijken wat ik dan over 4 weken zou kunnen verwachten! Helaas is het voor haar allemaal wat anders gelopen, zwangerschapsvergifiging en een keizersnee met 30 + 4... zo kan het ook nog! Ze zit nu pas op haar uitgerekende datum, en gelukkig doet haar zoontje het fantastisch goed, is al weer een weekje thuis... Mijn beebje zit ondertussen nog in mn buik, maar daar is zij ook niet jaloers op ofzo, het loopt zoals het loopt! Ik vind het superleuk om te horen / lezen hoe het met andermans zwangerschap gaat, maar zou het niet gauw afspiegelen tegen hoe ik het zelf ervaar, en of dat dan beter is nee zou niet weten waarom... Hoop dat je het er toch met haar over kunt hebben, anderszijds, laat maar, want dit vergelijk-gedrag houdt heus niet op bij de bevalling als jullie beebjes zo dicht op elkaar zitten. Die van haar kan straks met drie maanden al praten zeker
Pff, sjonge jonge zeg, wat ontzettend kinderachtig! Ze zijn gewoon jaloers of t is gewoon afgunst ofzo. Waarschijnlijk baalt ze gewoon dat zij niet 'voor' ligt qua zwangerschapsweken ofzo.. En hun kleintje zou inderdaad maar eens te vroeg komen, dat ze voor jou bevalt: jeeej! heeft ze 'gewonnen'... Sterkte ermee meid, bedenk goed voor jezelf wat je hiermee wil, dat gedoe (en het druk maken erom!) is niet goed voor je! Liefs