ff een vraagje, over 3 dgn ben ik 30 wkn. tot nu toe ben ik 22 k aangekomen. is het normaal om in deze periode echt zwaar te krijgen met schoonmaken en zo ? ik heb nu veel moeite met alles,ik ben iemand ik houdt niet van zeuren , ik denkt sommige mensen kunnen het wel waarom ik niet. en het is heel moeilijk dat je niemand hebt om ff te bellen om te vragen kun je me helpen? mn vriend help me wel,hij werk ook dus hij is niet de hele dag thuis. ik heb geen familie hier in ned dus soms mis ik dat ook. maar ja ff door bijten komt zeker gd
Ik heb nu al met sommige dingen last. Heb bekkeninstabiliteit en heel snel harde buiken. Mijn man helpt me heel veel. Alle "zware" dingen in huis doet hij. Verder heb ik ook geen familie zo dichtbij wonen dat ze me met dagelijkse dingen kunnen helpen. Dus het komt op de schouders van mijn man te rusten. Wees niet bezwaard om te vragen. Een zwangerschap is best pittig voor je lichaam. En je moet opeens ook 22 kilo extra meeslepen. Doe dingen rustiger aan het laat je helpen met dingen die niet meer gaan.
Ja hoor dat is normaal Hier ook gehad hoor Je sleept al dat gewicht mee elke dag.. Dat kost heel wat energie, je kindje groeit, je buik gaat in de weg zitten Maar nog even en dan heb je je kleine En als het even niet lukt laat je de boel even de boel... Er loopt niks weg
elke zwangerschap is anders de 1 kan het schoonmaken tot week 40 de hele dag doen en de ander zit al vanaf het begin te K**** omdat die amper iets kan doen... Ik zelf kan het nog aardig volhouden maar moet wel bij elk ding wat ik gedaan heb pauze houden van minstens 10 min anders trek ik het niet dus ik ga de dressior afstoffen 10 min pauze tv meubel en salon poetsen 10 min pauze voorkant stofzuigen 10 min pauze eethoek poetsen 10 min pauze achterkant stofzuigen 10 min pauze en zo gaat dat de hele tijd door tot ik klaar ben kan soms echt een hele dag duren... Me vriend help me wel mee in het huishouden maar is oo zelf aan het werk en we hebben nog een zoon van 2 jaar en die help me mee met poetsen op zijn manier (leuk om te zien maar echt schoon word het niet hahaha) en idd gewoon doorbijten en heel rustig aan doen hoe ik het ook doe...
Ik heb precies hetzelfde! Kan mezelf wel uitkotsen.. Moet overal hulp bij vragen, kan niet eens meer sokken aandoen of de douche droogmaken na het douchen. Ben ook veel aangekomen, nu ongeveer dertig kilo (ben nu godzijdank wel aan het eind van m zwangerschap). Dat sleep je natuurlijk ook nog eens de hele dag mee. Ik vind vooral het om hulp vragen erg vervelend en frustrerend, terwijl mijn omgeving me juist erg graag wil helpen..
Bedankt voor die reactie , het doet me gd , dat er zijn nog meer vrouwen die dat meemaken. Ik ga echt rustig aan doen want ik ben een poetsfreak