5 weken zwanger en al week bloedverlies. Positieve ervaringen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jes80, 7 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jes80

Jes80 Lid

26 jan 2016
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorige week zondag testte ik positief na onze tweede icsi poging.
    Sinds zondagmiddag verlies ik bloed. In de ochtend is er geen bloedverlies maar dan vanaf een uur of 2-3 zet het weer op.
    Dit is dus al een week zo, als er bloedverlies komt is er een wat drukkend gevoel bij in mijn onderbuik en heel af en toe wat lichte krampen en wat geborrel.
    De testen blijven positief, ook de waardes van mijn bloedtesten stijgen goed.
    Ik ben nu 5 weken zwanger.

Wat kan het zijn?
    Ik voel me erg onzeker :( en zou graag wat positieve verhalen lezen om de goede spirit te houden. (De negatieve heb ik uiteraard ook gelezen)

Webmaster: ik zie dat ik dit bericht hier niet had mogen plaatsen. Is het mogelijk deze te verplaatsen?

2. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Vorige zwangerschap heb ik (ik meen..) 2 weken lang bloedverlies gehad in het begin. Ik dacht vanaf week 5 ongeveer. Het was vooral bruinverlies en een keer een flinke veeg rood. Ik had geen krampen. Bij mij bleek het hoogstwaarschijnlijk van een heel gevoelige/goed doorbloedde baarmoedermond te komen waardoor er bij kleine inspanningen (niezen bijv.) al een vaatje knapte. Madame is nu ruim 1 jaar oud :).

Vraag je vk anders om een vroegere echo. Ik heb die toen rond de 6 weken gehad dacht ik :)

3. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Hier ook, vanaf het begin van mn zwangerschap soms best heel heftige bloedingen gehad. Twee keer zo erg en met krampen dat we dachten dat het klaar was en de laatste keer ook de hap gebeld.
    Maar! Ondanks dat wij in de stress zaten, had er binnen niemand stress. Je bmm is extra doorbloed en bij mij bekent dat dat als ik te hard denk ik al bloed😜 Begon bij mij ook rond de 5 weken. Gister controle gehad bij de vk en een echo gehad en onze smurf doet het perfect! Vandaag mn eerste tweede trimester begonnen! Dus het hoeft niet per se negatief te lopen.

Bel je vk en geef aan dat je bloedingen hebt. Ik kon toen met 6 weken al terecht voor een echo en zag een mooi hartje kloppen. Als het aanhoudt, zoals bij mij, doen ze wat extra onderzoek om te kijken wat de oorzaak is en of het kwaad kan of niet. Dus bij twijfel gewoon bellen!

4. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Bij mij startte het bruinverlies ook zo rond 5 weken. Nooit helderrood geweest, maar bij mij helaas geen goed nieuws. Bij de echo op 8 weken bleek er geen hartje te kloppen en het vruchtje gestopt met groeien bij ca 6 weken.
    Heb toen cytotec pillen gekregen om de miskraam op te wekken.

PS: Geen bloedtesten gehad, maar mijn zwangerschapstest werd pas lichter nadat ik het vruchtje ben verloren.

5. Mmm1

Mmm1 Lid

27 sep 2013
    10
    1
    3
    NULL
    NULL
    Ja hoor, hier ook.
    Na terugplaatsing cryo dacht ik mijn menstruatie gehad te hebben.
    Veeeel en helderrood...
    Na 3 dagen stopte het en deed ik alsnog een test. Zwanger. Alle weken tot ongeveer week 13 elke keer helderrood bloedverlies... Maar gelukkig niks aan de hand. Nooit een oorzaak voor gevonden.
    Sterkte.. Ik weet hoe onzeker je er van word..

6. Jes80

Jes80 Lid

26 jan 2016
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het bloedverlies is na 8 dagen gestopt gelukkig.
    Ik had de VK en het ZKH vorige week gebeld maar ik moest toch gewoon afwachten. Als het bloedverlies aanhield mocht ik eerder komen in het ZKH. Het duurt nog bijna anderhalve week voor ik de echo krijg, voel me nog steeds erg onzeker door die valse start.
    Gelukkig heb ik nog steeds symptomen.

Bedankt voor jullie reacties! (De emailnotificatie zat in mijn ongewenste mail vandaar mijn late reactie, excuus!) :(

7. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Ik vind 8 dagen nog best lang om je niet te laten komen.. Ik had twee dagen bloed en mocht al komen. Blijkbaar per ziekenhuis verschillend dan. Maar ik blijf voor je duimen!

8. Jes80

Jes80 Lid

26 jan 2016
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vond ik ook.
    Ik was blij dat mijn huisarts aan gaf dat ik bloed mocht laten prikken zodat ik toch wat gerust gesteld was.

9. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    O dat is inderdaad wel fijn!
    Waren je bloedwaardes in orde?

10. Jes80

Jes80 Lid

26 jan 2016
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja die waren toen bij 4 weken en 5 dagen 430 en dat is goed.
    Nu weer dat wachten tot de echo pfff haha

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    tussen mijn eerste en tweede en tussnen mijn tweede en derde betekenende bloedverlies helaas een miskraam

Bij mijn vierde had ik met 5 weken echt dikke stolsels tot 7 weken, doodsbang voor de echo en ik wist zeker dat het niet goed kon wezen met zoveel bloed verlies, toch ligt hier nu een ventje heel vredig in zijn bedje te slapen ;)

Deel Deze Pagina