5 weken zwanger en beroep

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by antoinet1981, Nov 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. antoinet1981

antoinet1981 Nieuw lid

Nov 11, 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige,

Ik heb vandaag mijn verloskundige getracht te bellen echter waren zij alleen in spoedgevallen telefonisch bereikbaar.
    De vraag is concreet.. ik bedacht me vanmorgen dat ik menstruatie had moeten hebben en na controle in mijn agenda bleek ik al een week overtijd. Wij hadden niet de bedoeling om zwanger te raken maar welkom is het natuurlijk wel. We hebben al 2 dochtertjes dus een derde kindje is welkom maar nu...

ik heb dus gewoon gerookt...

ik werk als tandartsassistente en maken er rontgenfoto´s en OPG foto´s (grote overzichtsfoto´s van het hele gebit). Bij de OPG gaan we een ruimte verder staan achter een loodmuur. Bij de Bitewings gaan we de ruimte uit en achter de loodmuur staan die direct grenst aan de behandelkamer. Ik kan nergens vinden of dit nu schadelijk is voor ons ongeboren kindje maar mijn tevens zwangere collega weigerd nog foto´s te maken en gaat nog een extra kamer verder staan als er een foto gemaakt wordt... door haar voorzichtigheid, ben ik nu ook erg ongerust.

Het roken... uiteraard stop ik direct en hoewel ik weet dat velen doorroken en toch gezonde kindjes krijgen voel ik me toch heel rot bij het gegeven dat ik nu heb gerookt en wil ik weten of dit schade toegebracht kan hebben in dit vroege stadium.

Met vriendelijke groet en hartelijk dank voor uw antwoord,
    Antoinet

2. antoinet1981

antoinet1981 Nieuw lid

Nov 11, 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    He jammer, was vandaag pas in de gelegenheid om te checken of er antwoord was. Ik ben ook niet de enige die een vraag stelt natuurlijk ;)

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je neemt keurig de maatregelen in acht bij het maken van foto's dan hoef je je geen zorgen te maken. Ik denk dat je collega gewoon wat overbezorgd is.

Tja, het roken nu stoppen is al super goed! Maak je niet al te druk om wat je gerookt hebt, je kunt er niets aan veranderen. je hebt de meeste kans op schade als je de hele zwangerschap fors doorrookt.

Goede zwangerschap gewenst, ik hoop dat je lekker kunt gaan genieten nu!

Mirjam

4. antoinet1981

antoinet1981 Nieuw lid

Nov 11, 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je wel!!

Share This Page