Even een vraagje; Ik heb op 12/12 te horen gekregen dat het hartje niet meer kloptte, toen was ik 10 weken zwanger. Bij 11 weken en 1 dag, heb ik op 21/12 een curretage gehad. Gisteravond kreeg ik enorme krampen (27 dagen na de curretage), ongeveer 4 uur lang. Rond 01.45 uur vannacht moest ik naar de wc, en toen kwam er enorm veel bloed uit. Ik heb ongeveer 3 kwartier op de wc gezeten en constant kwamen er grote druppels bloed uit. Het zag er niet uit als menstruatie bloed, maar gewoon "schoon" helder rood bloed. Echt heeeeeeeeeeeeel veel! Gelukkig werd het minder en ben ik met zo'n groot maandverband (dat ik in het ziekenhuis heb gekregen) gaan slapen. Sinds vanmorgen heb ik alleen nog maar bloed met afvegen. Is dit nu mijn 1e menstruatie na mijn miskraam? Of wat kan het anders zijn? De krampen blijven wel aanhouden. Ik ben benieuwd naar jullie reactie. Alvast bedankt! Neia
Hoi Neia, na een miskraam zie je vaak dat de eerste menstruatie nog een grote schoonmaak is. Dat wil zeggen veel krampen en veel bloedverlies, vaak ook met stolsels. Het is een goed teken dat het snel minder werd, dus geen zorgen maken in ieder geval. Wacht het nog even af. Soms zie je dat er nog meer bloed volgt, maar anders is het ook goed. Dit bloedverlies kun je best als eerste menstruatie beschouwen. Groetjes Brigitte
Ik heb nu helemaal geen bloed meer gehad. Ik maak me een beetje ongerust. Dit kan dan toch geen menstruatie meer zijn? Neia
Hoi neia, Wat brigitte zegt is waar. Je lichaam is even van slag door de miskraam. De eerst keer dat je bloedverlies hebt is meestal veel heftiger dan je normale menstruatie. Je mag dit bloed verlies zien als je eerste menstruatie. Als je nogmaals zoveel bloed verlies hebt op een dag dan moet je contact opnemen met je huisarts. Groetjes Imke
Bedankt voor jullie reactie! Ik wou dat de menstruatie nu door zou zetten, maar ik heb helemaal niks meer. Neia