duowagens achter of juist naast elkaar!?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nirak, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nirak

nirak Actief lid

19 mei 2008
    209
    0
    0
    de liefde voor een kind is onvoorwaardelijk
    Friesland
    Hay hay,
    nou het onderwerp zegt het eigenlijk al hé :)
    ik heb echt geen idee wat voor duo wagen we moeten kopen!?!
    naast elkaar denk ik, kom ik dan nog wel door de winkel? pas ik dan door de gangen?
    achter elkaar denk ik, hoe kom ik de stoep op?! hihi
    sja.. het is een luxe probleem ik weet het maar misschien heeft iemand al ervaring die ze even wil delen?
    ow ja of juist GEEN duowagen!? kan ook nog.. mijn zoon is 2,5 als de kleine geboren word, hij kan ook staan op zo'n aanhang ding.. maar dat houd hij natuurlijk ook niet uren vol...
    dus.. iemand een tip? ik hoor het graag :)
    groetjes

2. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0

achter elkaar, dan heb je geen problemen met gangetjes in winkels.

3. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    off topic:
    maar ik ga deze kopen deze keer.....
    Kid-Sit

omdat jongste nu wel jonger is...
    met 2 jaar.. gaat het board makkelijk hoor...

Duowagen doe ik niet vanwege het grote gewichtsverschil...

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    naast elkaar! Je kan nog prima door gewone (huis)deuren, dus ook door winkelpaden. Bij de Kruidvat niet, maar daar pas je met een enkele wagen ook niet fatsoenlijk door.
    Stabieler, makkelijker te sturen, geen probleem met stoepjes op en af, gezelliger voor de kindjes...

5. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat ik afvraag met die naast elkaar wagens en kindjes van 2 verschillende leeftijden en dus gewichten....
    stuurt dat niet heel vervelend...

ik durf er nu hier geen te kopen omdat jongste gup nu al meer dan 13 kilo weegt....

6. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    ik heb naast elkaar, wilde dat persee en wilde persee dat ik er ook een enkele wagen van kon maken. dus heb nu de bugaboo donkey!

je kunt ook kijken voor de phil en teds, daar zijn veel mensen heel erg tevreden over. ik wou niet dat mn kindje zo laag onderop zat en dat ze lekker naast mekaar zitten dus die viel af.

maar misschien is dit wel wat voor jou?

7. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik heb achter elkaar gehaald. Vind het handiger dan zo'n brede.

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik zou hem achter elkaar doen (naast elkaar loop je je bij elke winkel (en misschien je thuisdeuropening) compleet vast)

En ik weet niet of ik in jouw situatie wel en duowagen zou doen.
    Onze dochter is net wel of net geen 3 jaar als de jongste geboren wordt. Zie toch wel dat ze met die leeftijd liever lopen dan in een wagen zitten.
    Eventueel een meerijplankje aanschaffen (zijn zelfs plankjes waar ze op kunnen zitten)

9. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Achter elkaar. Toen mijn jongste werd geboren was de oudste 1 jaar en 9 maanden. Ik heb een superhandige wagen, past overal door alleen de draaicirkel is natuurlijk iets groter maar daar ben je binnen een dag aan gewend. Mijn ervaring is dat winkels als hema en kruidvat altijd bomvol staan en daar kom ik nogal graag :). Ik gebruik hem nu nog vaak, dan zit mijn jongste. loopt de oudste en in het andere zitje doe ik alle boodschappen

10. nirak

nirak Actief lid

19 mei 2008
    209
    0
    0
    de liefde voor een kind is onvoorwaardelijk
    Friesland
    ik ben echt in twijfel of ik nu wel of niet een duowagen kan gebruiken..
    maar lees wel dat de meerderheid voor een wagen kiest achter elkaar
    @cerberus ja denk ook dat het gaat schommelen, een zwaarder kindje en een niks wegend kindje hihi
    dus wat dat aangaat zie ik het beter voor me om een duowagen achter elkaar te doen
    @wonderbaby1 ik heb even gekeken maar nee die wagen bevalt mij niet! die jij hebt vind ik wel mooi!
    maar die andere vind ik wel wat gevaarlijk eigenlijk.. iemand zal maar een peuk of zo weggooien komt hij zo onderin terecht..

bedankt voor de tips! ik zal eens bij een baby winkel kijken ff mijn zoon passen hihi

groetjes

11. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Wij zweren bij de Phil en Teds, daarin zitten de kinderen achter elkaar. We hebben 'm al gekocht toen ik zwanger was van de eerste (omdat we wisten dat we, als het zou lukken, een groot gezin wilden en het liefste de kinderen dicht op elkaar). De wagen is fantastisch, even groot als een gewone buggy voor één kind. We hebben nu 2 peuters. De oudste is 3 en zit onderin. Daar kan ze zelf heel makkelijk in en uit stappen, wat heel praktisch is. En straks met de baby erbij hangen we het wiegje er weer bij.
    De wagen is wel vrij prijzig, maar worden vrij veel op marktplaats aangeboden (soms ook onder de naam kiwi).

12. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

naast elkaar! ze kunnen alle2 lekker rond kijken en kletsen.
    ik had een kees, 3 wieler.... en kon overal naar toe, hij was maar 5 cm breder dan mijn gewone kinderwagen!
    ik vond het geweldig.
    gr brenda

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    naast elkaar, inderdaad vaak maar iets breder als een normale wagen en kan gewoon door deuren en door paadjes in winkels hoor ;). Heb zo 1 achter elkaar geprobeerd en vind die te zwaar.

14. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Heb de Phil&Teds Vibe gekocht via MP.
    Het is echt niet gevaarlijk, je kleintje onderin. De mijne huilt snel, zelfs in de auto. Maar eenmaal in de Vibe is meneer meteen zoet en valt altijd in slaap. Hij ging al in het duozitje met 4 maanden.

Nu ga ik de mijne wegdoen i.v.m. het voorwiel wat ineens stroef draait ?! dus dat is minder en enige minpunt van de wagen, maar kan ook aan de mijne liggen! Hij is immers 2dehands.

Ben nu in twijfel;
    of ik koop een splinternieuwe Vibe... of een Easywalker duo (dat is de beste wat betreft naast elkaar las ik)... maarja, kom nu ook zooooo vaak in situaties dat ik blij ben dat ik de smalle Vibe heb want met eentje naast elkaar zou ik het op die momenten erg lastig hebben gehad.
    dus wat dat betreft vind ik eentje naast elkaar wel minder fijn, maar wel weer gezelliger voor de kids.....
    áls zoonlief straks meer wil zien van de wereld...maar ach dan is dochterlief vast ook niet meer zo kinderwagen gebonden1

Dus ja..ik twijfel met je mee! Beiden hebben voordelen en nadelen.. moet alleen bedenken wat ik belangrijk vind aan een duowagen.

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Geen duowagen. Met 2,5 kan je kindje makkelijk stukken meelopen en op een plankje staan.

16. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij zitten ook in dubio wel of geen duowagen (had al topic geopend bij baby/dreumes)

onze dochter is bijna twee als de beeb komt maar ik loop ontzettend veel dus en ik denk dat ze het niet volhoudt om lang op een plankje te staan/zitten.

17. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Hi,

ik heb de phil en teds gekocht, die vond ik handig.Mijn zoontje is 22 maanden als de baby komt dus lang gebruiken ga ik een duowagen niet. De phil en teds is ook als enkele wagen te gebruiken en lekker compact.

18. woezelenpip1980

woezelenpip1980 Actief lid

10 okt 2011
    354
    0
    0
    Hier hebben we straks voor de jongste dan bijna 2 een plankje waar ze dan op kan staan ..

19. Makkie

Makkie Niet meer actief

hier een duowagen achter elkaar.... ik heb spijt dat ik er geen naast elkaar heb, vind het erg zwaar duwen met 2 kindjes (ben zelf ook niet zo groot en zwaar kan ook mee te maken hebben hoor hahaha).... nu gebruik ik hem niet meer (de oudste is nu 3), maar met de nieuwe baby op komst straks weer wel. Dus ik zou voor de naast elkaar gaan!!

20. Makkie

Makkie Niet meer actief

ons zoontje was 20 maanden toen zijn broertje kwam. Liep natuurlijk al erg goed, maar ik ben superblij dat we een duowagen hadden!! Mijn zoontje wilde niet altijd mee lopen en wilde zelf met ver lopen graag zitten. Ook niet handig in de stad/winkel als je kleine steeds weg wil lopen. En lang staan op een plankje lijkt me niet fijn voor zo'n kleintje.... maar goed, onze oudste vond het ook prima om in de wagen te zitten hoor, zijn ook kindjes die protesteren natuurlijk.... maar met de duowagen kon ik echt uren lang weg zijn en vond het super handig omdat de oudste kon gaan zitten als dat nodig was!

Deel Deze Pagina