lage HCG, toch nog een kans?

Discussie in 'Miskraam' gestart door rezzo, 16 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rezzo

rezzo Lid

16 sep 2008
    8
    0
    0
    Hallo allemaal, Ik ben vandaag 2 keer bij de gyn geweest. Was eerst op doorverwijzing van de huisarts een echo gaan laten maken, omdat ik aanhoudende lichte menstruatiekrampen heb en de menstruatie uitbleef, terwijl de test negatief was. Ben vandaag 10 dagen over tijd.
    Op de echo was in de baarmoeder niets te zien, maar de echoscopiste zei wel dat ze 'iets' zag in de eierstok. ze dacht zelf aan óf een verkeerde eisprong óf een BBZ.
    Moest bloed prikken. Vrijwel zodra ik thuis was belde de gyn dat ik terug moest komen, er bleek tóch HCG in mijn bloed aanwezig te zijn.
    De gyn zei echter dat de zwangerschap nog zo pril is dat hetgeen op de echo op de eierstok te zien is niet de eventuele BBZ kan zijn, die zou nog niet zichbaar zijn. Wel is mijn HCG erg laag en is sinds gister de spanning op mijn borsten minder. Over een week moet ik terug om opnieuw bloed te prikken en nieuwe echo te maken, maar ze zei dat ik niet teveel moet hopen. zit er nu dus echt doorheen, niet alleen door de onzekerheid over ons kindje, dat we zo graag willen, maar ook over wat de verdikking in mijn eierstok dan wel is.:cry:
    heeft iemand hier ervaring mee en weten jullie of, ondanks een lage HCG, toch een volwaardige zwangerschap kan worden uitgedragen?

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi meid,

Helaas heb ik zelf alleen maar ervaringen met een BBZ. Daarom kan ik niet anders dan je rust adviseren en een heel nauwlettende kijk op je eigen lichaam. Als je last krijgt van buikpijn, moet je echt direct aan de bel trekken. Al is het midden in de nacht: acuut naar het ziekenhuis!

Ik vind eigenlijk ook wel dat je gyn je lang door laat lopen. Normale procedure is, is dat er na twee dagen opnieuw bloedgeprikt moet worden om je hCG te bepalen. Tenminste, bij een verdenking van BBZ. Daarom zou ik anders morgen toch nog maar eens bellen.

Ik zeg je dit niet om je bang te maken, maar ik vind wel dat je rekening moet houden met een BBZ. Een BBZ is nu eenmaal heel erg gevaarlijk en daarom is het ook belangrijk dat je jezelf en de arts jou goed in de gaten houden.

Andere mogelijkheid kan natuurlijk zijn dat je toch zwanger bent en dat het lage hCG vertelt dat je pas heel pril zwanger bent. Dat zou verklaren waarom er nog niets in je baarmoeder te zien was. Het vlekje bij je eierstok zou anders misschien een cyste kunnen zijn.

Sowieso wil ik je heel erg veel sterkte toewensen in deze moeilijke en onzekere tijd.

Heel veel succes!
    Josien

3. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Spannendn zeg! Ik heb er geen ervaring mee maar wilje de komende tijd veel sterkte wensen.

4. Laurence85

5 sep 2008
    86
    0
    0
    Halle
    Ik heb hier ook geen ervaring mee, maar zoals Josien zegt zou ik toch wel opletten met een mogelijke BBZ.

Veel sterte toegewenst in deze onzekere tijd.

5. rezzo

rezzo Lid

16 sep 2008
    8
    0
    0
    bedankt voor jullie steun, het is inderdaad een verschrikkelijk onzekere tijd. en Josien, je hebt gelijk, ik denk inderdaad dat ik voor het weekend nog meer wil weten, een week is echt lang in deze omstandigheden. Ik heb best veel last van buikpijn, een soort menstruatiepijn, maar dat heb ik al langer. en ik heb vandaag wel weer meer spanning op mijn borsten, maar ook erg last van duizelingen en kortademigheid, dus dat is ook weer raar. Ik durf zelf nergens meer op te hopen, want als ik zo op internet lees zijn mijn symptomen idd hoogstwaarschijnlijk een BBZ. Ik heb alleen een gyn die héél afstandelijk is en doet alsof ik 'lastig'ben als ik veel vragen stel, dus dat is wel een drempel. maar om nu om een andere te vragen.....al met al voel ik me dus echt "lost"...
    wat was jouw ervaring met een BBZ en zijn er nog specifieke kenmerken?
    liefs, Rezzo

6. rezzo

rezzo Lid

16 sep 2008
    8
    0
    0
    o ja, op de echo was ook nog geen verdikking van het baarmoederslijmvlies te zien, weten jullie vanaf wanneer dit is te zien? kan het nl zo zijn dat het op een te vroege echo nog niet is te zien, maar dat er toch een innesteling gaat plaatsvinden?
    aaaarchhhh, die onzekerheid! :x :cry:

en wat ik nog niet snap, hoeveel weken ben je nou zwanger? bij mij was eerste dag van de laatste ongi 10-8, had een late eisprong (30-8). hoe lang ben ik nu dan, al dan niet BBZ, zwanger?
    liefs van een dolgedraaide Rezzo

7. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lieve Rezzo,

Je zwangerschapsduur tel je vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, dus in jouw geval vanaf 10 augustus. Die weekjes voor je eisprong krijg je 'kado'.

Ik had zelf niet echt pijn ofzo bij mijn BBZ. Tenminste niet in eerste instantie. Ik voelde me gewoon heel erg zwanger, maar had wel last van bloedverlies.

Als je gyn je niet serieus neemt in dit soort gevallen, dan is het heel belangrijk dat je toch voet bij stuk blijft houden. Jij kent je lichaam het beste. Ik zeg niet dat jij zeker een BBZ hebt, maar wel dat alleen al het vermoeden reden genoeg is om er serieus mee om te gaan. Ik zou zeker om nog een nieuwe hCG-bepaling en echo vragen voor het weekend.

Succes!

Liefs,
    Josien

8. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Rezzo,

Hoe is het met je?

Groetjes,
    Josien

9. rezzo

rezzo Lid

16 sep 2008
    8
    0
    0
    Josien,
    lief dat je nog aan me denkt!
    heb je raad opgevolgd en gister opnieuw bloed laten prikken (moest daarvoor liegen op de afdeling gyn. en zeggen dat het formulier voor bloedafname kwijt was, maar het doel heiligt de middelen...) en mijn HCG-waarde bleek gestegen van 76 naar 126. dit is dus geen verdubbeling in 48u die je normaal zou moeten hebben.... heb daarna tel. contact gehad met de gyn en die zei dat hiermee nog niets is aangetoond of uitgesloten, en dat zelfs misschien de echo van maandag a.s. geen zekerheid zal bieden. Dat kan toch niet?!?! ik heb dus iig nog geen miskraam gehad, maar ze moeten toch op die echo kunnen zien of er in ieder geval een verdikking van het baarmoederslijmvlies is, of niet dan?
    al met al, nog steeds evenveel onzekerheid..... hoe graag we het kindje ook willen, op dit moment zou ik bijna wensen dat ik 'gewoon'ongesteld werd zodat we verder konden....

liefs van een sippe Rezzo

10. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lieve Rezzo,

Er is duidelijk wel iets in je aan het groeien... Ik hoop dat je zwangerschap nog gewoon zo pril is dat er nog niets te zien is op een echo. Maar hoe dan ook is het wel belangrijk oplettend te blijven.

A.s. maandag zou je inderdaad moeten zien dat je baarmoederslijm dikker wordt. Je gynaecoloog heeft wel gelijk dat je zo'n prille zwangerschap nog niet met een echo kunt zien. Meestal zien ze die pas vanaf een waarde van ongeveer 1.000. Dus 76 en 126 is inderdaad nog wel veel te laag.

Meid, ik duim voor je en hoop gewoon dat je eisprong wat later was en je pas heel erg pril zwanger bent.

Liefs,
    Josien

11. buikje Essie

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    rezzo hoe is het vandaag gegaan?

12. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Heb je nog nieuws Rezzo?

13. rezzo

rezzo Lid

16 sep 2008
    8
    0
    0
    ja, vandaag opnieuw bloedprikken en echo, HCG was gestegen naar 386 en op de echo was duidelijk een zwart bolletje te zien, en een behoorlijk dik baarmoederslijmvlies!
    Dus geen BBZ! de gyne (die nu een stuk aardiger was, net of je alleen meetelt las er 'echt'iets aan de hand is...) zei dat er nu sprake is vaneen normale zwangerschap, zij het dat deze idd nog in een heel pril stadium is. Ben zoooo blij maar ook zo onzeker, ben nog steeds zo bang dat er iets mis gaat.... Vlg alle rekenmodellen zou ik 6 wkn zwanger moeten zijn, maar in dat stadium ben ik nog zeker niet, waarschijnlijk 2 weken korter. zit me nu dus weer druk te maken of dat wel normaal is... Maar in ieder geval zei de gyne dat er nu niets bijzonders is en dat ik evenveel kansen heb als iedere zwangere vrouw, dus laten we daar maar vanuit gaan!
    over 2 weken nieuwe echo.....ben zeer benieuwd!
    bedankt voor je steun en belangstelling, heeft me echt geholpen, en ik hou je op de hoogte!
    Hoe is het eigenlijk met jou, wat is jou situatie precies?
    liefs, Rezzo

14. Sokje

Sokje Actief lid

9 sep 2008
    217
    0
    0
    Spannend allemaal Rezzo.
    Ik wens je over 2 weken een mooie echo toe!

15. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Soms doet een bevrucht eitje er wat langer over om zich in de baarmoederwand te nestelen..... de rekenmodules zijn natuurlijk alleen maar gemiddelden....
    Succes!

16. buikje Essie

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    wow Rezzo gefeliciteerd!

17. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Geweldig Rezzo! Wat ben ik ongelooflijk blij voor je!

Nu moet het goed gaan hoor meid... je was dus gewoon wat korter zwanger dan gedacht!

Ga maar snel een mooie banner aanmaken en geniet op je roze (of blauwe ;)) wolk!

Liefs,
    Josien

Deel Deze Pagina