Ik heb nog nooit een blaasontsteking gehad, vandaar mn vraag hier. Wat voel je precies met een blaasontsteking? Gister heb ik behoorlijk lang pijn links onderin mn buik gehad, uiteindelijk naar de wc en toen werd het minder, maar het blijft gevoelig mn buik en moet veel vaker en soms maar kleine beetjes plassen. En ook nu ik lig voel ik een gek gevoel in mn buik en van onderen. Kan dit op een blaasontsteking duiden? En zal ik dan voor de zekerheid de vk bellen of tot na het weekend wachten?
Je kunt daarvoor gewoon urine inleveren bij de dienstdoende huisarts. Wel op kweek laten zetten vanwege je zwangerschap. Je klachten kunnen inderdaad duiden op een blaasontsteking. Daar moet je niet te lang mee rond blijven lopen overigens, want het kan (hoeft niet, maar kan) voor vroegtijdige weeën zorgen.
Ik had dat aan het einde een beetje. Ik was al in de 30 weken en had geen pijn bij plassen maar drukkend gevoel en steeds kleine beetjes. Ik dacht het hoort erbij omdat de baby ook was ingedaald toen. Maar toch BO en AB gehad die niet aansloeg. Urine op kweek gezet en toen wat zwaardere AB die mocht in zwangerschap en toen was het weg. Maar ik had een kut huisarts bleek later en had inderdaad al 5 cm ontsluiting zonder weeen wel. Dat bleek achteraf allemaal.