5 weken zwanger en flauwvallen?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door LaVitaBella, 22 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Hallo allemaal!

Vorige week vrijdag zijn wij erachter gekomen dat we zwanger zijn, helemaal blij zijn we! Uitgerekend dat we aanstaande maandag 5 weken ver zijn.

Vannacht ben ik ontzettend bang geweest :(
    Rond 1.00 werd ik opeens wakker en voelde dat ik nodig moest plassen.
    Terwijl ik naar beneden liep voelde ik me niet lekker worden.
    Meteen op de wc gaan zitten geplast, maar ik kreeg ineens enorme buikpijn en voel me slapper en slapper worden.

Wilde snel naar boven lopen om weer op bed te gaan liggen, maar vanaf de 2e of 3e trede ben ik flauwgevallen en met mijn kont/ zij tegen het kastje in de gang gevallen en daarna op de grond.

Gelukkig werd mijn vriend wakker van de klap en de honden die in de woonkamer begonnen te blaffen en is naar beneden gerend.
    Die is zich kapot geschrokken want volgens hem was ik lijkbleek reageerde ik pas heel laat.
    Toen hij een nat washandje in mijn nek legde kwam ik weer een beetje bij, geen idee wat er was gebeurd.
    Wel had ik het enorm koud...
    Heb daar een minuut of 5 gelegen om bij te komen, heb wat water gedronken en daarna kon ik weer langzaam naar boven om in bed te gaan liggen.

We zijn ons rot geschrokken!
    Inmiddels alweer even wakker. Voel me een beetje misselijk en heb een beetje pijn in mijn kont en rechterzij en arm, op die kant waar ik ben gevallen waarschijnlijk.

Zal ik de verloskundige bellen, of gewoon even rustig aan doen dit weekend en aankijken?
    Ik hoop zo dat er niks erg aan de hand is met de baby.....

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zeer waarschijnlijk is er niets aan de hand hoor met het vruchtje in je baarmoeder. Is nog zo ontzettend klein!

Had zelf ook geregeld last van (bijna) flauwvallen. Rustig opstaan, meerdere kleine beetjes eten per dag en in mijn geval iets meer zout (ivm lage bloeddruk) hielpen hier.

3. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Dat is schrikken! Het kan zijn dat je last hebt van een lage bloeddruk. Dit kun je ook altijd een laten checken bij de huisarts, maar de verloskundige bellen kan denk ik ook. Zou het sowieso even laten controleren.

4. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Ik ga dit weekend heel rustig aan doen en maandag even de huisarts bellen denk ik.
    Iets met de bloeddruk lijkt me wel het meest waarschijnlijk.

5. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Ik heb de HA gebeld nadat ik bleef flauwvallen in het begin van deze zwangerschap. Maar die zei dat het er gewoon bijhoorde. En er valt ook niet veel aan te doen.

Als je het voelt aankomen moet je gaan liggen. Dan kun je het soms nog voorkomen. Ik heb er nu dik 2 weken geen last meer van gehad, maar wel vaak nog last van duizelingen. Doe het wat rustiger aan nu.

Ook kan een kopje drinkbouillon helpen om op te knappen. (vanwege het zout)

Succes!

6. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    He bah, dat ik schikken!

Ik had roosvicee Ferro in huis en dronk elke dag een glas van, hielp tegen de duizeligheid en hoofdpijnen. Duurde hooguit een week hier.

7. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Bedankt alvast voor de adviezen :)

8. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    wat bij mij helpt is gaan liggen en je benen hoger dan je heupen tegen een muur bijvoorbeeld. dan krijg je weer meer bloed en zuurstof in de hersenen. ik heb dit ook bij alle zwangerschappen gehad zelfs tot de bevalling toe. succes en geniet van je zwangerschap.

9. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Als je het voelt aankomen je hand in je nek leggen er daar tegen aan drukken. Of je hoofd tussen je benen, er stroomt dan meer bloed naar je hoofd. Voel je je inmiddels al wat beter?

10. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Ik heb geleerd je been en bilspieren aan te spannen als je je flauw voelt worden. Gaat je bloeddruk omhoog en dan voel je je wat beter weer!

Gaat het alweer een beetje? Nog last gehad van duizelingen?

11. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    Omdat ik me ook al 2 dagen duizelig voel kwam ik per ongeluk ook hier terecht. Heb zojuist Roosvicee Ferro gehaald en voel me opknappen na een glaasje. Lekker kan ik het niet vinden, maar voel me wel stukken beter nu! Dus bedankt voor de tip! Het bouillonnetje/soepje ga ik morgen proberen!

12. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Gisteren heb ik nog last van zo'n 'aanval' gehad, maar was gelukkig thuis en kon snel op de bank gaan liggen!
    Na 10 minuutjes was het weer helemaal over.
    Ik had trouwens een halfuur daarvoor gegeten.

Mijn bloeddruk is gemeten en die is te laag 100/ 60.
    Gisteren bloed laten prikken en daarvan krijg ik maandag de uitslag.
    Ben vandaag lekker vrij en vrijdag ook, ga vanmiddag lekker lunchen met mijn vriend en vanavond uit eten met een maatje.

Voel me eigenlijk best goed, soms wat last van die duidelingen dus en wat steekjes. Maar geen misselijkheid en daar ben ik maar al te bij mee :)

Deel Deze Pagina