5 weken zwanger en maagpijn

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Yukl, 25 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hoi,

Ik ga als ik er morgen nog steeds last van heb ook de huisarts bellen. Maar ik maak me toch een beetje zorgen vandaar ook mijn vraag hier.

Ik heb sinds gisteravond last van maagpijn. Gisteravond was dit vrij heftig, echt krampachtig. Vandaag is het gelukkig minder, maar af en toe heb ik een kleine aanval, die ik vaak goed weg kan zuchten.

Ik dacht dat dit een gewone zwangerschapskwaal zou zijn, maar ik lees dit nergens. Wel lees ik dat als je hier tijdens je zwangerschap last van hebt, je de huisarts moet bellen.

Ik ben nu 5 weken zwanger. Waar kan het aan liggen? Is het gevaarlijk? Waar moet ik op letten?

Ik heb trouwens geen last van maagzuur. Ook niet van braken/misselijkheid (nog niet...).

Groetjes Yukl

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Yukl,

maagpijn zo vroeg in de zwangerschap is in ieder geval niet erg voor het vruchtje en is waarschijnlijk ook niet van de zwangerschap. Wel kan het zijn dat je maag wat geirriteerd is omdat je zwanger bent, dat kan. Welicht heb je iets verkeerds gegeten. Wat vaak helpt is cola drinken. En niet te vet eten. Ga op tijd rusten, houdt eventueel iets warms tegen je buik en probeer te ontspannen. Je kunt de huisarts morgen gerust even bellen, maar ik denk dat hij/zij er ook niet zoveel aan kan doen. Zeker omdat je verder geen andere klachtne hebt. Ik denk dat het toeval is. Geen zorgen om het kindje in ieder geval! Sterkte.

Groetjes Brigitte

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Dank je voor je reactie! :) Het is inmiddels ook weer weg en ik hoop dat het niet terug komt :)

Deel Deze Pagina