Vroege echo

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Italiagirl, May 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Italiagirl

Italiagirl Nieuw lid

May 3, 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik woon in Italie en het is hier de gewoonte om een vroege echo te maken bij de gyn. Gisteren heb ik dus de eerste echo gehad. Volgens mijn eigen berekening zou ik 6 weken en 1 dag zijn. Echter kon de gyn alleen een vruchtzak zien, dmv inwendige echo. Volgens hem ben ik 5 weken en nog wat en is dit volkomen normaal. Mijn cyclus was de laatste 3 maanden regelmatig, 27-28-28 dagen. Maar daarvoor niet. Heb cyclussen van 21 dagen, maar ook van 33 dagen gehad.

Hij geeft mij zeer goede kans op een goede zwangerschap, en zei dat ik waarschijnlijk later geovuleerd heb. Dat wil ik natuurlijk graag geloven, maar aan mijn vruchtbare slijm heb ik min of meer mijn eisprong ontdekt en die lag rond 3 a 4 april (denk ik)

Kan het toch zijn dat het bevruchte ei zich later ingenesteld heeft? Of dat de vrucht nog niet goed zichtbaar was omdat ik een gekantelde baarmoeder heb. Vruchtzak had wel de juiste afmetingen volgens de gyn. Maar ik maak me toch zorgen. 15 mei kan ik terug komen, maar om tot dan in onzekerheid te zitten is best zwaar.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Ja een ei kan zich later innestelen, ook de delingen kunnen minder snel zijn gegaan waardoor je minder ver zwanger bent.
    Er zit niks anders op dan te wachten tot de volgende echo, voor nu is er ook niks waarop ik kan concluderen dat dit geen goede zwangerschap is.

Groetjes Ineke

Share This Page