vochtverlies..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angel26, 18 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    Hai dames..
    Toch ff een vraagje.. maak me dr niet druk over maar ben toch benieuwd of iemand dit herkend..
    Ik ging vanmiddag zitten.. niets bijzonders gedaan en toen kwam er opeens wat(wel zo dat mn hele onderbroek en stoel (ongeveer 5 bij 5 cm) nat was) helder vocht uit mijn vagina. Het was geen urine.. het rook heel anders en was ook echt heel helder. Ik heb mezelf schoongemaakt en verder is er niets meer gekomen..
    Zou dit met de verweking of de slijmprop te maken kunnen hebben?
    Ik heb verder geen krampen of iets dergelijks.. Zou het ook vruchtwater kunnen zijn? hoorde namelijk laatst dat je dat ook in zeer kleine hoeveelheden zou kunnen verliezen.. maar ja weet niet of dat een bakerpraatje is..

liefs

2. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Hmm voor de zekerheid zou ik het met je vk overleggen, maar het klinkt toch als urine.
    Als je voor je uitgerekende datum namelijk vruchtwater verliest dan zitten er meestal vlokjes in. Die vlokjes zijn huidsmeer van je baby. Dus dan is je vruchtwater niet helder.
    Kon je toen je dat vocht verloor het ophouden? Dus inhouden, opstaan en naar bv toilet lopen?
    Zo ja, dan is het geen vruchtwater geweest, want vruchtwater kan je niet ophouden en urine wel!
    Ik weet dit omdat ik vorige week dit ook mee heb gemaakt! ;)

Maar toch even contact met vk opnemen, want als het wel vruchtwater is geweest dan moeten ze dat checken ivm infectiegevaar!
    Ik had wat vocht opgevangen en bewaard. Ik moest naar het ziekenhuis, daar hebben ze het vocht onder de microscoop gelegd. En ik moest met mijn blote bips op een matje gaan liggen op een bed. Om te kijken of ik vocht verloor.
    Ook moest ik aan de ctg om te kijken of het met beebje goed ging en of ik weeen activiteit had.
    Allemaal niet naar of pijnlijk, gewoon even voor de zekerheid. Maar uiteindelijk mocht ik weer naar huis omdat het urine was. :)

Soms kan de druk op je blaas zo hoog zijn dat je gewoon urine verliest! Bekkenbodemoefeningen zijn daar goed voor!

Succes! :)

3. Saartje1

Saartje1 Actief lid

12 aug 2009
    199
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik twijfel ook altijd of het vochtverlies is of vruchtwater. Mijn onderbroeken zijn iedere dag vochtig, ik zie altijd een vochtige plek in mijn onderbroek, ik verschoon me dus ook 2 keer op een dag. Het is inderdaad helder en ruikt niet naar urine. Ik hou het er maar op dat het gewoon normale vochtverlies is (maar door zwangerschap wat meer), want volgens mij als het echt vruchtwater is dan voel je het druppelen en houdt het niet op? Heb er geen ervaring mee. Als je het ook in kleine hoeveelheden kan verliezen dan is het niet goed, want dan zit er een scheurtje in en moet je toch naar het ziekenhuis ofzo? Hoe beoordeel je zoiets.

4. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    als je op de rug van je hand blaast en je verliest vocht, dn is t meestal vruchtwater heb ik begrepen.. zo niet, dan is t gewoon waterdun slijm of urine!

5. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    Nou ik heb dus normaal(tenminste sinds ik zwanger ben) last van urineverlies en dat gaat toch anders.. ik voelde het ook duidelijk uit mijn vagina komen..! Kon het ook niet ophouden.. en ja verder niet meer gehad dus ja denk maar ff afwachten..?

6. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik denk dat je last hebt van waterige afscheiding - ik heb het ook kan het gewoon voelen lopen op bepaalde momenten van de dag! Is ook niet op te houden en bij druk veranderd er bij niets dus ja...

7. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik had bij de eerste een waarschijnlijk een scheurtje boven in mijn baarmoeder dit vocht kwam met kleine schuitjes naar buiten heb 2 extra echo's gehad maar de kleine had er geen hinder van.
    nu ook last van zo nu en dan een schuitje vocht verlies maar toch anders (broek is niet nat, onderbroek wel dus minder) denk aan veel afscheiding want ik voel het duidelijk uit mijn vagina komen.
    als je het niet vertrouwd gewoon bellen meid, daar zijn ze voor

8. Ik heb dat ook..
    En de vk is hier ook een x geweest daarvoor!
    Maar mijn afscheiding is gewoon heeel waterig en heeft bijna geen kleur.
    En mocht je het niet vertrouwen, gewoon bellen hoor.. Beter 1x teveel als 1x te weinig

9. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Als ik in jou schoenen stond zou ik het voor de zekerheid even navragen! :)

Deel Deze Pagina