Hey meiden!, Ik ben weer zwanger en wil net als bij mijn zoontje een cursus doen. Nu zit ik te denken aan zwangerschapsyoga maar ken niemand die dit wel eens gevolgd heeft. Het is van de evian. Ik zoek een cursus niet alleen op de bevall is gericht (ik denk dat je daar niet veel aan kan veranderen me zoontje was er ook in 4 uur) maar meer een ontspannen zwangerschap creëren. had met me zoontje veel harde buiken en moest eerder stoppen met werken. Ik hoop alleen niet dat het echt heel zweverig is. Hoop dat er meiden zijn hier die deze cursus al eens gedaan hebben! Ik ben benieuwd!
Heb ik ook gedaan. Ik vond er niks zweverigs aan. Het was erg relaxt en we mochten veel liggen en ontspannen. Ik denk dat de ademhalingsoefeningen me wel geholpen heeft bij mn bevalling. Ik vond het erg leuk en ga het nu bij de 2e weer doen.
Hoi, Ik heb ook yoga gedaan, of ik er bij de bevalling wat aan zal hebben moet nog blijken maar ik vond het heel relaxed en totaal niet zweverig! Er werden veel ontspannings- en ademhalingsoefeningen gedaan die je nu ook al kan toepassen. Ik had het soms heel druk in mn hoofd en ging dan onder de douche zitten in bad en dan ook even met mn hoofd weg van alles en alleen concentreren op ademhaling, het heeft me al erg geholpen!
Ik had vorig jaar al eens een aantal lessen gewone yoga gevolgd. Ook niet zweverig, maar heerlijk ontspannend! Verder les ik bij een mevrouw die alleen in kleine groepen lesgeeft van maximaal 10 personen. Op 17 maart start ik bij haar met zwangerschapsyoga. Ik heb er erg veel zin in. Er is 1 partnerles, dus dan moet mijn vriend er ook aan geloven....
Heb ook zw.yoga gevolgd! Vond het fantastisch. Even 1,5 uur totale ontspanning en alleen maar met jezelf en je kindje bezig zijn. En totaal niet zweverig. Kreeg heel veel ontspanningsoefeningen en later oefenen met de verschillende ademhalingstechnieken voor tijdens de bevalling! Heb er erg veel aan gehad....Daardoor had ik een snelle pijnloze bevalling....Ik had geleerd hoe je je helemaal kon ontspannen en focussen op 1 punt. Dit heb ik toegepast en het ging super de bevalling (natuurlijk kan je dit niet allemaal afschuiven op zw.yoga. Heb gewoon erg mazzel gehad dat het zo soepel ging zonder complicaties maar toch).... Mocht ik nog een keer zwanger raken ga ik dit zeker weer doen!
Ik doe momenteel ook yoga en het bevalt me heel goed. Het is heerlijk om gewoon een dik uur per week lekker bezig te zijn met je huidige zwangerschap, zeker als je er al 1 hebt rondlopen. Hier is het dan wel met name gericht op de bevalling, maar aangezien mijn vorige bevalling niet zo prettig was en lang duurde, hoop ik dat dat nu beter zal gaan. Zweverig is het zeker niet, al moet ik soms wel (inwendig!!) grinniken om bepaalde uitspraken en oefeningen, maar ik ben erg nuchter, dus daar kan ik wel om lachen. Denk aan: ademen naar je kringspieren, het warme zeewater wegduwen uit je vagina enzo Ach, als het me straks maar helpt!
Ik volg het nu ook weer voor de 2de keer. Ik ga er heen voor de ontspanning en net zoals Mamamarije even 1,5 uur alleen met de zwangerschap en dit kindje bezig te zijn. Het is bij ons vooral gericht op luisteren naar je lichaam, ademhalingstechnieken en ontspanning. Ook veel bekkenbodem oefeningen doen etc. Moet inderdaad ook vaak grinniken om uitspraken als: geniet van de pauze in je ademhaling Adem naar je vagina toe Maar ik vind het 100% ontspannend en moet altijd oppassen dat ik tijdens het pure ontspanmoment niet in slaap val. Er liggen bij ons elke les wel een paar te snurken (in soms heb ik ook wel eens het idee dat ik stukjes gemist heb )
Ik heb vanavond m'n laatste les zw-yoga en ik vind het jammer dat de cursus dan alweer afgelopen is! Nauwelijks zweverige dingen en ik vond het heel prettig om naast 40 uur werken en andere privéverplichtingen elke week een moment te hebben waarin ik alelen maar met m'n zwangerschap bezig was. Echt een rustpunt in de week! De partneravond was ook heel leuk, haha.
ik weet niet waar je woont in noord-holland. maar ik ga vanaf 27 weken ook beginnen met yoga niet bij evean maar bij onze verloskundige praktijk. hoorde dat die van evean niet zo heel leuk was. en tot die tijd ga ik iedere maandag avond zwangerschapszwemmen kan je nu al mee beginnen is heerlijk ontspannend. ik woon in de omgeving van hoorn. groetjes sky
Ik heb zitten kijken naar yoga mede door jullie positieve berichtjes maar ik schrok best van de prijs. 300euro!! Was het bij jullie ook zo duur??
Hier kost het 9,50 euro per les, ik ben met 22 weken gestart en ga door tot de bevalling.. uhm... hoofrekenen is niet meer mijn sterkste kant, maar volgens mij kom ik dan ergens rond de 175 euro uit?
Ik heb de cursus ook gevolgd en was niet echt zweverig hoor, heerlijk ontspannend enik ben benieuwd of ik er iets aan ga hebben ergens in de komende 2 weken?? We hebben het puffen heel erg goed geoefend en wat je juist niet moet doen om de ontsluiting te belemmeren. De cursus kostte bij mij EUR 130 voor 10 lessen en kreeg 100% vergoed bij de VGZ. We hadden ook 2 partnerlessen en die vond manlief wel fijn. (achteraf dan, want ik moest hem er naartoe slepen)
Ik weet niet hoeveel lessen je ervoor krijgt? en hoe lang ze duren? Wellicht krijg je idd ook nog een deel vergoed door je zorgverzekeraar, dat is altijd de moeite waard om uit te zoeken. maar het is idd een hoop geld, daar heb je gelijk in...
Het zijn 10 lessen van 5 kwartier. Ik heb de polisvoorwaarden erop nageslagen en er wordt max. 200euro door de zorgverzekering vergoed maar wel achteraf . Ik ga er nog even over nadenken en verder zoeken of er nog wat anders hier in de omgeving is!
Idd best duur voor 10 lessen... 200 euro is niet verkeerd, maar idd, je moet het wel eerst voorschieten. ff rondgooglen kan nooit kwaad natuurlijk
Bedankt voor jullie reaties meiden! 300 euro kost het hier ook, maar wordt duur mijn zorgverzekering wel volledig vergoed anders had ik het ook niet gedaan hoor.
Manoe, waar woon je? Ik heb ook een hele leuke cursus gedaan bij Yoga praktijk "De Zon" in Krommenie. Kostte 5 euro per keer en was zo heerlijk ontspannend. Ook kregen we een hele goede voorbereiding op de bevalling. Alles wat er met je kindje en jezelf gebeurt tijdens de bevalling wordt verteld. Ik heb ontzettend veel aan de cursus gehad. Zowel tijdens de ontsluiting als tijdens het persen, want ook dat werd doorgenomen..Zonder had ik het gerust ook gered, maar het "weten" gaf een stukje extra rust.. Ook werden de verschillende soorten van bevallen doorgenomen, werden er 2 hele mooie films getoond (1 over onderwater bevallen en 1 over natuurlijk bevallen). Echt alles kwam aan bod.. Ik zat bij een hele lieve "juf" met een ongelooflijk rustgevende stem. Heerlijk als je dan mocht relaxen, ben dikwijls bijna echt in slaap gevallen Echt even een heerlijk uurtje voor mezelf en de baby in mijn buik.. Met mijn eerste zwangerschap begon ik al bij 12 weken zwangerschap, met mijn 2e bij ongeveer 20 weken zwangerschap... Oja en na de bevalling hadden we nog een terugkomochtend met je medeyoga'ers. Ook nog 2x babymassage (1ex les+oefenen op een babypop, 2e keer met je eigen kindje) en je kon gebruik maken van de na-yoga om weer inshape te komen....