Zwangerschapsverschijnselen en vk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nala, 27 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik begin nu een beetje te merken aan mijn lichaam dat er iets aan de hand is.. M'n borsten beginnen aan de zijkant pijnlijk te worden en ze zijn de laatste dagen wat groter geworden (vind ik wel leuk, want normaal zijn het maar ukkies ;) ) Ik ben niet echt misselijk, maar heb wel zo'n vol gevoel in m'n maag. Af en toe heb ik wat steekjes in mijn onderbuik, maar daar maak ik me geen zorgen over, want ik lees overal dat dat normaal is.

    Wanneer maakten jullie je eerste afspraak met de verloskundige? Op de site van de verloskundige waar ik heen wil, staat dat de eerste afspraak met 9 weken is. Hoe lang van te voren moet je dan bellen? Nu al? Of is dat veel te vroeg? Geen idee hoe snel je er terecht kunt.
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik zou als ik jou was alvast bellen voor een afspraak hoor.
    Dan heb je die in ieder geval vast staan.
    Je kan vaak al vroeg in je zwangerschap een afspraak maken bij de verloskundigen namelijk.

    Gewoon alvast doen dan heb je een afspraak om naar uit te zien!

    Groetjes
     
  3. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik heb gelijk gebeld met 4 weken, en zij plannen dan wel in wanneer je eerste afspraak wordt. (zo ging het tenminste bij mij)
    Gr Carry
     
  4. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ja hoor Nala, je kan nu al bellen voor een afspraak.
     
  5. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik ga morgen de vk bellen.

    En oh ja, ik zeg NOOOOIIT meer dat m'n zwangerschapsverschijnselen wel meevallen. Vanmorgen duizelig onder de douche gestaan. Moest echt wel 5 keer op de grond gaan zitten omdat ik anders bijna omviel en omdat ik misselijk werd. Toen mezelf eindelijk de douche uit geleept had, had ik niet eens tijd om me af te drogen, omdat ik als een idioot naar de wc moest rennen om over te geven...

    Dusss de hormonen werken... :(
     
  6. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Luid en duidelijk zwanger, inderdaad! Veel suc6 en laat maar lekker voor je zorgen.
     
  7. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik heb vandaag gebeld voor m'n eerste afspraak bij de verloskundige. Mag er 14 dec heen. Dan wordt er nog geen lichamelijk onderzoek gedaan, maar alleen maar kennismaken en de formulieren bespreken die ze me toe gaan sturen. Helaas nog geen echo dan, maar zou ook wel vroeg zijn. Ben dan nog maar 8 weken onderweg. Ongeveer 2 weken later doen ze een termijnecho. Vind het echt heel spannend allemaal. Het wordt zo echt allemaal!
     
  8. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    ow wat leukies NALA , inderdaad het is zo veel vatbaarder als je dit allemaal krijgen gaat.
    ow heerlijk voor je. Is een termijn echo standaard dan?
     
  9. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Leuk Nala! Have fun ;)
     
  10. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ja, volgens mij is het wel normaal om een termijnecho te doen. De ene vk doet dat met 9 weken en de ander pas bij 12. Het is gewoon je eerste echo waarmee ze bepalen hoe lang je precies zwanger bent.
     
  11. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Heerlijk inderdaad, om er zo mee bezig te kunnen zijn. Veel plezier met de echo, alvast!
     

Deel Deze Pagina