5 weken zwanger en opgeblazen buik

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door kim2610, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Desii

Desii Actief lid

7 nov 2009
    271
    0
    0
    Hutje op de hei
    Hier hetzelfde, 6 weekjes zwanger maar krijgt sommige broeken al niet meer dicht. Verder ben ik heel erg vermoeid, misselijk en verrassend genoeg, hongerig bij de misselijkheid. Duizelig heb ik al last van zo nu en dan, voornamelijk 's ochtends.

2. muske

muske Lid

22 jan 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik kan ook al niet alles meer aan helaas...nu bji mijn tane de kast leeggehaald, zwangerschapskleding wil ik nog ff proberen te vermjiden,.,..

3. Zippie

Zippie Niet meer actief

pas 4 weken zwanger maar lijk wel 16 weken ofzo! Ben 2x eerder zwanger geweest, en had toen ook wel 'last' van een vroege buik, maar dit slaat echt alles. Geen moeilijke stoelgang, geen lucht. ;) Ben ook al 3 kilo aangekomen. Heb ook heel veel kwaaltjes al

4. jasja1

jasja1 Lid

23 jan 2011
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier nog zo;n bolle ;)
    ook moeilijkere stoelgang.
    Verder heb ik het ontzettend koud en heb ik heel veel dorst :(
    wat dat betreft mazzel dat het nu winter is.... leker lange truien en leggings of maillots onder jurkjes :D

5. Suzuki2003

Suzuki2003 Actief lid

23 jan 2011
    101
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik voel me ook opgeblazen al een paar dagen?
    Maar mijn NOD is Zondag ben benieuwd of ik zwanger ben..
    Ik was uit nieuwschierigheid al eergister gaan testen met middag urine was helaas negatief kan het zijn dat die nog positief wordt want zon dikke opgeblazen buik heb ik nooit gehad.. bah bah..
    Ik vole me raar maar waar wel zwanger..
    We hopen het...

6. brilletje70

28 jan 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pffff ik herken mij zo goed in de posts die hier staan:
    - geen energie
    - vooral 's avonds misselijk
    - humeurig
    - continu een weeïg gevoel
    - en het gevoel dat ik al 20 maanden zwanger ben :(!

En terwijl ik mij niet kan herinneren dat ik zoveel ongemakken had tijdens de eerste weken van mijn eerste zwangerschap. Hoe kan dat? Soms denk ik dat dit opgeblazen gevoel duidt op een meerling. Kan dat?

Groetjes en sterkte!

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Heb ik ook, zijn gewoon je darmen die alvast plaats maken :)

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Gelukkig niet, dan zou ik nu een 10-ling krijgen denk ik :D Mijn vk zegt dat je bij de 2e sneller dik wordt omdat je lijf al een keer is opgerekt en niet meer zo strak is als bij de eerste. Je darmen hebben ook gelijk meer ruimte om "omhoog" te gaan voor de baarmoeder, waardoor het lijkt en voelt alsof je al heel ver bent :)

9. SannyN

SannyN Lid

22 jan 2011
    32
    0
    0
    Hoi hoi,

Ja heb ik ook, ik ben 5 weken en 2 dagen. Heb ook zo'n opgeblazen buik. Je darmen maken plek, ik ga gelukkig wel ove rhet algemeen makkelijk naar de wc maar heb echt een bolletje. Lijk in de avond wel 3 maanden al:)
    Je hoeft je geen zorgen te maken, ik heb het dus ook.

10. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Hoi allemaal even wat nieuw leven in dit topic ben benieuwd hoe het de mensen vergaat die dit topic zijn gestart... inmiddels nog verder gegroeid? tweelingen? enz enz

Ikzelf heb ook een mega buik ik werd afgelopen weekend zelfs aan aangesproken of ik zwanger was. ondertussen weet dus iedereen het al! ik draag zelfs al positiebroeken! Iedereen vermoed dat ik toch echt verder moet zijn dan 5 weken over 2 weken heb ik dan ook een echo om te zien of ik echt 5 of wellicht toch 9 weken ben. Mijn zussen werden met 7 weken boller en met 9 weken konden hun het niet langer verbergen.

Graag jullie mening.

11. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    Sodeju, wat een buik? :D Je zou haast denken dat je inderdaad wat verder bent...

Ik ben bijna een weekje verder dan jij en dit is bij mij het resultaat (opgezette darmen:( en dus een peuterbuik:$). Bij de baarmoeder zelf is alles nog redelijk in proportie, maar ik kan m'n darmen echt nergens kwijt. Ik schaam me best, want niemand uit m'n indirecte omgeving (studiegenoten etc.) weet dat ik zwanger ben. :p

12. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    jeej wat een verschil met mij!! Zo ziet mijn buik er normaal gesproken uit!! een vriendin van me vertelde dat ze met 20 weken nog niet zo'n buik had als mij.. ik word er nogal onzeker van!!

13. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    Volgens mij zitten er gewoon een heel elftal in je buik, haha!

Ik heb zelfs al zo'n gevoel dat het een meerling is... m'n sixpackje is uitgerekt tot wat je daar ziet en ik heb telkens enorme last van bandenpijn. Soms krijg ik gewoon kramp als ik hoest, haha. Het lukt me ook niet om naar de wc te gaan en als het wel lukt, is het pikzwart. *oeps*

14. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    als het pikzwart is kan het ook teveel ijzer zijn.. dan ontrek je meer vocht en word de ontslasting harder en dropzwart.. teminste dat is wat ik gelezen heb ;)

De 'pijn' die je beschrijft herken ik ook, als ik hoest ( ben al 3 weken verkouden) voelt het alsof al mijn ribben schudden en spieren scheuren ik voel dan ook een soort van plopjes..

15. suuuus

suuuus Actief lid

21 dec 2010
    244
    2
    18
    hoi meiden,
    ook ik ben net 5 weken zwanger, heb eigenlijk nog niet echt een opgezette buik maarja heb ook een vetrolletje van mezelf dus dan zie je het denk ik minder snel. Ik heb wel ook af en toe van die enorm pijnlijke krampen, lijkt een soort spierpijn maar dan erger, verder regelmatig een soort wagenziek gevoel...

@ aloha: jij hebt al een mooi buikje!! is dat heel de dag zo? of alleen s avonds?

liefs Suuuus

16. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    dat begon 3 weken geleden met savonds wat opgeblazen nu sta ik ermee op en ga ik ermee naar bed en lijkt die elke dag weer stukje groter te worden.. ik was ook niet gespierd hoor in mijn buik.. ik was plat maar niet mager als ik zat had ik ook wel een rolletje

17. pjpj

pjpj Actief lid

31 jan 2011
    236
    0
    0
    brabant
    hier het zelfde verhaal wij denken 7 wk zwanger te zijn maar test nog steeds negatief of heel heel licht positief woensdag eerste echo om te kijken of ik het ben. maar aan mijn verschijnselen te merken wel zijn de vk ook. mijn broeken kan ik nog wel aan maar zitten niet meer lekker vooral als ik zit dan zitten ze in mijn buik te duwen en je ziet t ook als ik bepaalde kleren aan heb echt mijn darmen zitten me in de weg ook ik last van mijn stoelgang..
    graagje waar haal je leuke zwangerschapbroeken beetje hippe?

18. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Spannend pjpj! Ik vermoede vorige maand ook dat ik zwanger was en heb er toen 4 testen tegenaan gegooid allemaal negatief maar omdat ik nu dus zo snel ga en zoveel kwaaltjes heb kan het haast niet anders dan dat ik verder ben. Ik heb persoonlijk een nogal vreemde kledingsmaak voor vele ik ben namelijk een ( om in hokjes te praten ) rockabilly ik kleed me dus voornamelijk in vintage kleding uit je jaren 50. Laat het nou zo zijn dat dat in maternity ( positie) kleding amperrrr te vinden is dus ik zowiezo wanhopig ben nu ;) Ik heb mijn favo broeken leverancier uit engeland gemaild of ze niet voor mij een zwangerschapsbroek kunnen maken, hoop dat ik daar antwoord op krijg. Voor nu heb ik best leuke kleding bij de ( schrik niet ) miss etam kunnen halen.. er was nu zelfs een plukje sale waar ik een kort bolerotje in petrol kleur me kraaltjes vanaf heb gehaald voor een tientje en een driekwart spijkerbroek voor een tientje. Verder heb ik een strak simpel zwart jurkje gehaald en een jurkje met petrol bloemen eroverheen en een zwangerschapsmaillot o en een kort jasje in militair stijl ik gok dat ik die ongelooflijk veel ga dragen!

Op de site van wehkamp staat ook veel trouwens! H&M heeft ook wat maar hier niet in de winkel maar alleen online.. ik vind dat persoonlijk alleen 10 x niks misschien alleen de basic shirtjes ooit..
    Ik heb erg veel gepast en sommige dingen staan echt leuk en sommige echt lelijk dus online kopen zou ik niet gauw doen.. ps passen is een hel!

19. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    even een kleinde update.. ik heb zojuist de verloskundige gebeld met de vraag of het normaal is al zo snel een buik te hebben enz.. als antwoord kreeg ik dat het kan dat ik al verder ben zelfs al verder dan 9 weken.... op de vraag hoe dat kan dat testen dan negatief geven zei ze dat wellicht je lichaam alle hcg gebruikt en weinig uitstoot plus wellicht heb je last van je blaas..? ik heb dus vanaf kerst to januari blaasonstekingen gehad.. dat kan blijkbaar al alles zo verdunnen dat testen het moeilijk kunnen zien.. om te bepalen hoe het nu dan ziet dat ik zo dik ben krijg ik vanavond al een echo!! dat was wel even schrikken dat ze dat zei!! Ben erg benieuwd hoe het nou zit vanavond en of alles goed is of wellicht er toch iets raars uitkomt..

20. pjpj

pjpj Actief lid

31 jan 2011
    236
    0
    0
    brabant

succes met je echo vanavond ben erg benieuwd hoe het afloopt laat je t even weten want ik test ook nog steeds negatief dus er is misschien toch hoop haha spannend!

Deel Deze Pagina