Erg onzeker...

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door In AFwachting, 18 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Hoi dames,

Allereerst gefeliciteerd allemaal met de zwangerschap :)!!
    Heerlijk dat we hier onze vreugde maar ook onze onzekerheden kunnen delen.

Ik vroeg mij af of jullie, toen jullie net wisten dat jullie zwanger waren, ook zo onzeker waren :(...
    Ben zo bang dat het niet goed gaat ( heb ik namelijk al een paar keer van dichtbij meegemaakt).
    Hoe zijn jullie hiermee omgegaan??
    Ik doe om de dag een kv5 testje om te kijken of het nog goed zit :).
    Zo ken ik mezelf ook helemaal niet, ben altijd zo zelfverzekerd...

Heel veel liefs van een onzekere In AFwachting

2. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan me goed voorstellen dat je je zo voelt. Zelf heb ik er weinig last van gelukkig. Ik ben nogal positief ingesteld en bij mij is het glas altijd half vol. Als het misgaat is heel vervelend, maar dat heb je toch niet zelf in de hand. Mijn vriend echter is juist heel onzeker geweest in het begin. Hij wilde eerst wachten met testen, want stel dat ik toch nog ongesteld zou worden. Na de 1e (heel erg) positieve test moest ik er van hem nog 1 doen, want hij wilde zekerheid. Nu bij elke stap die ik zet wil hij eerst weten of het niet slecht is voor de baby. Op zich heel lief hoor, maar soms ook vermoeiend.
    Weet je, die onzekerheid doe je niks aan. Je kan wel proberen je niet druk te maken, maar dat doe je toch wel. Ik heb ook echt wel mijn onzekere momenten hoor. En een zwangerschap is nou eenmaal iets waar je mee opstaat en mee gaat slapen. Het houdt je de hele dag bezig.
    Probeer in ieder geval niet bij elk klein dingetje teveel stil te staan en probeer af en toe ook te ontspannen. Neem een warm bad of ga lekker wandelen/fietsen, maar wees niet onzeker over het onzeker zijn, want dat is heel normaal. :)
    Succes!

3. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik kan me je onzekerheid wel voorstellen.
    Maar onthoud goed dat het merendeel van de zwangerschappen goed gaat.
    En helaas om de dag testen heeft geen zin, vaak heb je nadat het misgaat ook nog wat HCG in je urine zitten, dus een posi test wil niet per definitie zeggen dat het goed zit. En het is zonde van je geld, kun je dadelijk beter stoppen in spulletjes voor de kleine.

Probeer ervan te genieten, want het is zo iets moois!

Liefs Annemiek

4. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties :).
    Ik heb net met mijn vriend afgesproken dat ik niet meer ga testen.
    Op alle testen staat een streep die net zo eruitziet als de teststreep dus ik ben echt zwanger :)!!
    En ga ik proberen ervan te genieten want anders heb ik daar later misschien wel spijt van dat ik steeds zo onzeker was.
    Tuurlijk zullen deze gevoelens niet meteen weg zijn, ook omdat ik nog dat 'ik moet ongesteld worden' gevoel heb maar ik had al gelezen in een ander topic dat dit heel normaal is omdat je baarmoeder nu hard aan het werk is ;)...

Veel liefs In AFwachting

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Gefeliciteerd met je zwangerschap !
    De eerste keer dat ik zwanger was, was ik niet onzeker pas toen de kwaaltjes weg gingen werd ik onzeker. Helaas terecht want het is mis gegaan.

Bij deze zwangerschap heb ik vaak tussendoor bloed verlies gehad, ooohhh wat was ik onzeker en bang. Vooral omdat mn kwaaltjes weer verdwenen. Maar het zit er nog steeds :) en de baby doet het goed.
    Ik begin nu pas echt te genieten.

Probeer te genieten ! Ondanks mn mk, ik heb toen ontzettend genoten ondanks t voor korte duur was.. het is een ervaring die je leven rijker maakt, of het nu goed of fout gaat.

Veel plezier met je zwangerschap en geniet !

Deel Deze Pagina