Worden jullie ook niet gek van...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ranu, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    dat iedereen opeens aan je buik zit? Hoe zijn jullie hiermee omgegaan of hebben jullie daar geen last van?

Ik ben nu 15 weken zwanger en we hebben het sinds een paar weken officieel bekend gemaakt. Iedereen dolenthiousiast natuurlijk en zijn heel blij voor ons en ik geniet stiekem ook wel van al het aandacht, maar vind het echt superirritant dat iedereen opeens denk dat ze aan mijn buik mogen zitten! En dan heb ik nog heeel veel weken te gaan..

2. Within

Within Niet meer actief

Jep, moeder zat er afgelopen zaterdag elke keer aan en sommige mensen vinden het normaal om dat gewoon maar te doen.. Makkelijkste is gewoon zeggen dat je het niet wilt maar dan staan ze je aan te kijken alsof je ze een snoepje weigert..

3. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    Van naaste familie kan ik het nog wel hebben, maar zelfs mensen waarmee je bijna tot niks mee heb die zitten zomaar aan je buik en daar zit ik dus echt niet op te wachten. Ik heb het tot nu toe een keer gezegd tegen iemand dat ik het niet wil en die zat inderdaad zo te kijken of hij geen snoepje mocht haha. Voelde me toen wel een klein beetje schuldig.

4. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Mijn schoonmoeder doet dat ook zonder te zeggen/vragen, zo irritant. Ik schrik daar van, want houd er sowieso niet van als iemand aan mijn buik zit en waarom zou het nu opeens wel mogen.
    Als het echt heel vaak is zou ik het wel zeggen hoor, anders blijft iedereen aan je buik zitten.

5. yvon365

yvon365 Actief lid

10 mei 2012
    332
    0
    0
    Ik vind het ook bloed irritant, wat ik altijd doe.....ik wrijf bij die mensen ook over hun buik! staan ze raar te kijken joh! En dan zeg ik altijd fijn he als iemand zomaar aan je buik zit vind ik ook altijd zo prettig (sarcastisch uiteraard)

6. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Nou ik moet zeggen dat ik het van familie en vrienden niet erg vind, maar mensen waar ik weinig tot niks mee heb die je kent van zien enzo denk ik echt van laat t! En dat laat ik uiteraard ook merken "Ja sorry hé, die hormonen (a)"

7. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Gelukkig nog geen last van. Bij mijn oudste viel het ook wel mee.
    Familie mag het van mij wel hoor, vind ik prima.

Ik werd wel knettergek van de opmerkingen over mijn buik!
    ´Ooooh, wat groot´ `Oooooh, wat klein´ ´Oooooh, wat ben je dik´ ´Oooooh, zeker een tweeling´ :x

8. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Jups wen er maar aan wordt nog véél erger...
    Ik had op een gegeven moment wildvreemden aan mijn buik hangen.
    Is moeilijk om er wat van te zeggen omdat ze zo enthousiast zijn.

Denk maar zo, je bent een kleine 9 maanden publiekelijk bezit en daarna wil echt niemand meer aan je uitgerekte flubberbuik zitten :D

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Oh bij de eerste zwangerschap werd ik er gek van! Vooral 1 collega die het minstens wekelijks aan mijn buik zat. Heb er wat van gezegd, maar dat was niet aardig ;)
    Van familie en goede vrienden vind ik het niet zo erg, maar verder.

Ben nu 20 weken en pas 1x gebeurd gelukkig :D

De opmerkingen die je krijgt zijn ook irritant! Zeker 'er is er nog nooit een blijven zitten' :x

10. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Nou ik zou gewoon zeggen dat ik er niet van gediend ben hoor, als het mensen zijn waarvan je het niet wilt! Net zoals iedereen die maar aan je kind gaat lopen zitten als ze net geboren zijn.

Gelukkig heb ik er nog geen last van gehad, alleen mijn man maar die mag het natuurlijk ook ;)

Ik zou dat echt nooit zomaar doen bij een ander! Alleen als die andere zelf toestemming geeft. Een vriendin deed dat toen ze zelf zwanger was om te laten voelen hoe de kleine bewoog.

11. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    hahahaha, te grappig! Ik heb er bij de meeste mensen die het doen niet zo'n last van, maar ik ga hem onthouden. Lijkt me sowieso lekker komisch om te doen:p

12. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    nog helemaal geen last van gehad gelukkig,,ja vriendlief die er lekker overheen wrijft;)..maar geen ouders/schoonouders enz....en dat wil ik ook niet hebben! als iemand dat ineens wel zou doen zou ik zeggen dat ik dat niet prettig vind..mijn buik is prive terrein.

13. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    ik heb het nog niet gehad, gelukkig.
    Behalve mijn dochter die vaak vraagt of de baby ook schopt, en soms wil ze het voelen.. (en dan beweegt het niet meer... hahaa)

als je het niet prettig vind, gewoon zeggen!

14. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Van sommige mensen kan ik het goed hebben maar bij veel mensen krijg ik alleen al de kriebels van het idee.
    Het ligt er bij dus ook heel erg aan wie het is. Overigens vragen veel mensen het hier wel eerst.
    Bij mensen die het gewoon maar doen en waar ik het dus liever niet van heb probeer ik weg te draaien. Als het een vreemde zou zijn of een buurvrouw/man zou ik er zeker wat van zeggen maar bij vrienden niet omdat ik het niet prettig zou vinden ze te kwetsen (ondanks dat aangeven als je iets niet zo fijn vind niet kwetsend hoeft te zijn ervaren mensen dat soms wel zo).
    Als ze erg aan het schoppen is dan nodig ik iemand ook wel eens uit maar alleen mensen die heel dichtbij me staan en waar ik me dusdanig bij op mijn gemak voel.

Ik wordt gekker van de opmerkingen over m'n buik en figuur. Alsof je ineens geen gevoel meer hebt :(, dan kan ik wel onbeleefd terug doen!

15. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Bekenden doen het wel, mensen die verder van mij afstaan niet.
    Ik heb er geen moeite mee eigenlijk, maar ligt er dus aan van wie.

Ik zou het nooit ongevraagd doen bij een ander overigens.

16. beccie

beccie Niet meer actief

bij mijn eerste zwangerschap had ik dat ook heel erg,
    zelfs een moeder die liet haar kinderen kusjes op mijn buik geven, ik vond dat maar niks :( maar durfde er toen niks van te zeggen,

bij deze zwangerschap nog niet meegemaakt, maar ben ook nog niet zo dik nu, als het wel weer zomaar gebeurt bij mensen die ik niet goed ken ga ik er zeker wat van zeggen deze keer

17. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL

Aanraken is een ding, maar kusjes op je buik?? Dat vind ik wel echt te ver gaan. Sommige mensen zijn echt raar..

18. Chaii

Chaii Niet meer actief

Nog nooit heeft iemand zomaar mijn buik geprobeert aan te raken, geen fam en geen onbekende.
    Ben nu toch al voor de 2de keer hoogzwanger.
    Kan me er dus vrij weinig bij voorstellen eigenlijk.

19. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    ik wrijf mensen ook gewoon terug over hun buik, en dan staan ze raar te kijken :D
    heb trouwens ook een buikband laten maken met : Private Property erop hihihi....mensen weten nu echt wel dat ze van mijn buik af moeten blijven ;)

20. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    De enigen die tot nu toe aan m'n buik hebben gezeten, zijn m'n man (maar die mag van mij altijd :D) en m'n moeder, maar zij vraagt eerst altijd of het mag. Dus niets ongevraagds, maar dat komt mss ook wel omdat mijn zwangerschapsbuik bijna niet te zien is.

Deel Deze Pagina