geen/zeer weinig oplosmiddelen in de tex...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ago, 7 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Omdat we aan het verbouwen zijn heb ik van de week bij de praxis verf gehaald om de muren te texen. Ik heb daarbij speciaal gevraagd om verf op waterbasis. En deze volgens de medewerker aldaar ook meegekregen.

Nou hebben we gisteren en eergisteren enthousiast staan te texen de hele dag en nu zie ik net tot mijn grote schrik dat er op de verpakking staat: geen tot zeer weinig oplosmiddelen!

Is dit altijd zo bij verf op waterbasis? En wil dit nou zeggen dat het dan toch gewoon veilig is (heb de ramen wel gewoon open gehad tijdens het texen)?

Groetjes Ago

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    geen tot zeer weinig oplosmiddelen houd ik dat het minder schadelijk is;) verf op waterbasis bevat bijv. geen terpetine. terpetine is een oplosmiddel. maar je merkt het gauw genoeg hoor. verf met weinig oplosmiddelen kan je van je handen/kwast afwassen met water.

3. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Maar wil dat dan zeggen dat je de verf met weinig tot geen oplosmiddel gewoon mag gebruiken als zwangere? Dat is vooral waar het mij om gaat.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    in de meeste verf zitten al geen eens meer oplosmiddelen omdat die schadelijk zijn. dus de verf die jij hebt, kan je gewoon gebruiken als je zwanger bent. is bijna op waterbasis. en echt, je moet proberen niet overal op te letten, hoe moeilijk het ook is. je moet vooral op dingen letten tot een zwangerschap van 12 weken. dan kan het schadelijk zijn. het is echt niet zo dat als je nu een paar uur in een verflucht met oplosmiddelen staat, dit schadelijk is voor je kindje. (vertelde mijn vlos).

Deel Deze Pagina